Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 18. september 2015

Min Bok 7 - Kapittel 19: Munchen

Flyet til Munchen, var ganske fullt, av middelaldrende finske menn, (sånn som jeg husker det).

Og det var sånn, at jeg havnet ved siden av, en ung og pen, finsk dame, i begynnelsen av 20-årene vel, (som muligens hadde farget håret litt rødt, eller noe sånt), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Hu finske dama, (som jeg pratet litt med, på engelsk).

Hu var sykepleierske, (mener jeg å huske, at hu sa).

Og hu hadde visst også jobbet litt, på et sykehus, i Brighton, (mener jeg å huske).

(Hu sa det, at sykepleier, var et bra yrke, (for henne).

For da kunne hun etablere seg, omtrent hvor hun ville, sa hun.

For sykepleiere, var noe som trengtes, overalt liksom, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg ville vel ikke, sitte og prate, om 'mafian' liksom, på flyet, (mens alle hørte på).

(Dette hadde blitt for rart, syntes jeg nok).

Så jeg fant vel bare på noe, (tror jeg).

Det er mulig, at jeg sa det, at jeg kjente ei dame, fra Vantaa, (nemlig Sari Arokivi), hvor flyplassen lå.

For å prøve å forklare, hvorfor jeg hadde havnet, i Finland, da.

(Og det er mulig at det var det som var grunnen til, at tema 'Brighton' ble bragt opp.

Siden at jeg hadde møtt, hu Sari Arokivi, i Brighton, sommeren 1989, da.).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at jeg nevnte for hu 'fly-dama', at kanskje jeg også, burde prøve, å finne meg en jobb, i Brighton, (eller om det var England).

Og det mente hu fly-dama, at var en god ide, (mener jeg å huske).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker også det, at hu fly-dama, kjøpte to små flasker, med vin, (som hu bare drakk en av, på flyturen), når ei flyvertinne dukka opp, og spurte om vi ville ha noe å drikke, (på flyturen, som vel var på, cirka to timer, eller noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg sa vel noe sånt, som at jeg skulle besøke noen kamerater, i Munchen.

(Noe sånt).

Så jeg bare fant på noe, da.

Og jeg mener å huske, at hu fly-dama da, anbefalte meg, et reisemål, i Munchen-området.

Og det var muligens Garmisch-Partenkirchen, (tror jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker også, at det var sånn, at hu fly-dama, sa noe sånt, som at: 'You don't think Finland is like Russia, do you?'.

(Noe sånt).

Og da prøvde jeg, å være høflig, (husker jeg).

Og så svarte jeg det, at Finland ikke var som Russland da, (husker jeg).

Men da holdt jeg på å le litt, inni meg, (husker jeg).

For det hotellet, (som jeg hadde vært på), hadde jo vært 'kjempe-østlig', (for å si det sånn).

For det var ikke noe 'liv', på hotellet.

Og hotellrom-TV-en, hadde ikke noen kanaler, som hadde sendinger, etter klokken 23/24, om kvelden.

Og det var lås, på minibaren.

(Og også dårlig luft.

For det var masse støv, (på hotellrommet), som liksom 'svirret rundt', i luften, da.

Antagelig på grunn av dårlig renhold.

Noe sånt).

Men det var jo sånn, at jeg kun var, på det nevnte hotellet, (og på flyplassen), i Finland.

Så jeg fikk jo ikke sett noe, av selve Helsinki, liksom.

(Og jeg har jo heller aldri vært, i Russland).

Så det er egentlig vanskelig for meg, å si noe, angående om, Finland ligner på Russland, (for å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og da jeg gikk av flyet, i Munchen.

Så var det sånn, at de middelaldrende finnene, somla, (eller noe sånt), vel.

Uansett, så ble jeg gående bak, hu finske skjønnheten, da.

Og etter at jeg hadde gått ut, av selve flyplassen.

Så var det sånn, at hu finske dama, snudde seg mot meg, husker jeg.

Og så kjefta hu liksom på meg, (eller så stygt på meg), fordi at jeg liksom, fulgte etter henne, da.

(Eller hva hu kan ha ment).

Men jeg var egentlig, i mine egne tanker.

Og jeg visste jo det, at hu fly-dama, skulle besøke typen sin, (i Tyskland), var det vel.

Så jeg mente ikke, å følge etter henne, (eller å gjøre noe galt da), for å si det sånn.

Men etter at hu fly-dama, hadde hatt, en sånn reaksjon, (eller hva man skal kalle det).

Så ble det til, at jeg gikk, en annen vei, (enn den veien hu gikk), da.

(Utafor flyplassen der).

Og da havna jeg, på et tog, som gikk, inn til selve Munchen, (mener jeg å huske).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer, som hendte, i tida etter, at jeg flytta, fra the Forge.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 7.

Så vi får se om jeg klarer å få til dette.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter