Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 27. september 2015

Min Bok 7 - Kapittel 25: Og enda mer fra Paris

På det første hotellet, (i Paris), så bodde jeg bare, i to-tre dager, (husker jeg).

Det var sånn der, at jeg overhørte, at hotell-eieren, (var det vel), sa noe, om 'amerikansk', (hvis jeg ikke tar helt feil), utafor døra mi.

Og da lurte jeg på, om det var sånn, at de mente at jeg liksom var amerikansk, siden at jeg alltid hadde på TV-en, på rommet.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

I Amsterdam, så mener jeg å huske, at det var sånn.

At jeg liksom kunne 'påbestille' hotelldøgn, da.

(Sånn at jeg kunne bli lenger, på hotellet, enn jeg først hadde booket).

Men så ikke, på dette hotellet, i Paris, da.

Så jeg endte opp, med å gå og se, litt lenger vekk, fra Gare du Nord, (den ene hoved-jernbanestasjonen, i området. Den andre het Gar de Est, og lå ikke så langt unna).

Og jeg spurte, om de hadde ledig rom, på et hotell, som lå noen hundre meter, lenger vekk, fra Gare du Nord, (enn det 'Champagne-hotellet', da).

Og der, (et hotell, hvor de hadde en inngangsdør, som åpnet seg, når de trykte på en knapp, i resepsjonen, vel).

Så fikk jeg leie rom, i en uke, (eller noe sånt), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dette nye hotellet, hadde lær-senger, (husker jeg).

Laknene var vel av lær og, (tror jeg).

Det var ihvertfall sånn, at det var kaldt, om natten, når man ønsket å sove, (husker jeg).

(Men hvis man lå stille, en stund, så ble senga varm, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dette nye hotellet, lå like ved en kirke, (husker jeg), hvor de hjemløse, pleide å få mat.

Det var noen ganger sånn, (om kvelden), at det krydde, med hjemløse, utenfor hotellet.

(Det var som en scene, fra en filmatisering, av boken 'Les Misérables', tenkte jeg.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn.

At en dag, at en av de første dagene, som jeg gikk rundt, i Paris.

Så så jeg en franskmann, (i dress vel), som bare lå på bakken, (ikke så langt unna Montmartre vel), husker jeg.

Jeg vet ikke om han sov, eller om han var død.

Jeg tenkte vel som så, at Paris ligger langt sør.

Så kanskje det var relativt vanlig, at folk sov, på gata der.

Hva vet jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at jeg vel tenkte det, at det var dyrt, å bo, på hotell.

(Selv om det vel 'bare' kostet 50 euro, (eller noe sånt), per døgn, vel.

Så det ble jo da 'bare' cirka 15.000 norske, i måneden, eller noe sånt.

Og det er vel cirka det samme, som det koster, å leie en gjennomsnitltig leilighet, i Oslo.

Noe sånt).

Så jeg ringte, på en leilighet, (som jeg leste om, i en avis, som jeg kjøpte), husker jeg.

Og da sa ei fransk dame, (på engelsk vel), at jeg måtte være medlem, et sted, for å få komme på visning.

Så etter at jeg hadde bodd, i Paris, i en uke eller to, vel.

Så gikk jeg, inn på et kontor, for et firma, som jeg hadde lest om, i Paris-avisene, da.

Og det var et slags eiendomsfirma da, som man måtte være medlem av, for å få lov til, å dukke opp, på visning.

(Noe sånt).

De likte ikke at jeg var arbeidsledig.

Men jeg fikk likevel medlemskap, siden at jeg hadde så mye penger, på bankkontoen min, (eller om det var i kontanter), husker jeg.

Og dette medlemskapet, (hos et firma som het Logica Immobiliare, eller noe sånt, vel), var dyrt, (husker jeg).

Det kostet vel cirka et par tusen, i norske kroner.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

I Paris, så er det ikke som i Oslo, at bydelene heter for eksempel 'St. Hanshaugen' eller 'Grunerløkka'.

Neida.

I Paris, så heter bydelene: 1, 2, 3, 4, 5, 6, osv.

Og de bydelene, med lavest nummer, ligger mest sentralt.

Og de bydelene, som heter 18 osv., ligger mer i utkanten, da.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg har jo gått, på øknonomilinja, på handel og kontor.

Så det er kanskje derfor, at jeg er vant til, å tenke økonomisk.

Så jeg ringte ikke, om en leilighet, i Paris sentrum.

Men jeg ringte istedet, om en leilighet, i bydel 36, (eller noe i den duren), da.

Og da var det, en pakistansk-franskmann, (eller noe lignende), som svarte, (husker jeg).

Og jeg hørte det, at han prata, til kona si, (må det vel ha vært), og var glad over, at noen var interessert, i leiligheten.

(Noe sånt).

Men etter at jeg hadde ringt, og spurt, om jeg kunne dukke opp, på visning.

Så ble det til, at jeg droppet dette, (husker jeg).

For jeg var ikke så kjent, i utkanten, av Paris.

Og jeg tenkte også det, at hva var poenget, liksom.

Jeg kunne jo ikke fransk, så sjansene for at jeg ville få meg en jobb, i Frankrike, den var vel ikke så høy, (må man vel si).

Så jeg bestemte meg heller, for å finne på, en annen plan, enn å bli i Paris, da.

(Noe sånt).

Og det var også sånn, at jeg vel hadde lest om, hvordan det var, i England.

Hvor enkelte byer, (som for eksempel Blackburn vel), var nesten helt overtatt, av muslimene.

Og det samme, med enkelte bydeler, i Malmø, vel.

Så jeg forestilte meg det, at den leiligheten, (som jeg ringte om), kanskje lå, i en bydel, hvor det nesten bare bodde muslimer, og i en 'slum' liksom, (hvor det var nesten umulig, å bli kvitt leiligheten), da.

(Noe sånt).

Så da ble det plutselig ikke så fristende likevel liksom, å dra på visning, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, i tida etter at jeg flytta, fra the Forge.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 7.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter