Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 18. oktober 2015

Mer fra Norge

I dag, så dro jeg til Oslo, for å handle mat.

Da jeg gikk på bussen, så lukket buss-sjåføren døra, foran 'trynet', på meg.

Så jeg måtte stoppe døra, med armen.

Makan.

Jeg sa: 'Oj, da', (et uttrykk, som jeg vel har, etter min Romerike-tremenning Øystein Andersen, som jeg ikke har noe kontakt med, lenger).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På bussen, så satt det en 'skummel' kar, med grått hår, som gikk gjennom inneholdet, av en lommebok, (husker jeg).

Hva har skjedd, med Bærum, kan man kanskje lure på.

Siden at de nå ikke er så sossete og snobbete lenger, (som de vel var kjent for å være, på 80-tallet).

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Før jeg gikk på bussen, (i Høvik), så gikk jeg gjennom en fotgjenger-tunnel.

Som går under E18, (altså motorveien mellom Oslo og Drammen), da.

Og der var det litt vanskelig, å gå, den siste bakken, opp mot veien, hvor bussen kjører, (husker jeg).

For det var litt glatt, da.

Og det husker jeg, fra ifjor, (da jeg bodde på Slependen).

At dem ikke er like flinke, til å strø/ise, i Bærum, som i Oslo, (må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

I Oslo, så handla jeg, på Kiwi, ved St. Olavs Plass.

(For klokka var nærmere 22, vel.

Og nesten alle Rema-butikkene, var stengt.

Så jeg gikk i retning av Rema Fredensborg, (som er åpen, til klokka 23, på lørdagene), da).

Og ei blond kassadame med briller.

Hu trykte ut to handlelapper, (la jeg merke til).

Jeg spurte om det var noe nytt.

Og da sa hu kassadama, at det var fordi, at hu hadde måttet ta en 'korriger siste', på en bærepose.

Så Kiwi-ansatte, må visst ta vare på kvitteringen, hvis de må bruke, 'korriger siste'-knappen.

Det har jeg ikke hørt om før, (i butikk-verdenen).

Jeg har jobbet på CC Storkjøp i Drammen, Matland/OBS Triaden i Lørenskog og i mange Rimi-butikker.

Men i alle disse butikkene, så var det sånn, at hvis vi måtte slå retur, (altså at vi måtte låne retur-nøkkelen, av en leder), så skulle vi ta vare på kvitteringen.

Men ikke for 'korriger siste'.

Så i Kiwi, så har de veldig strenge rutiner, (i forhold til de jeg selv er vant til da, fra da jeg jobba som kasserer og seinere leder, i dagligvarebransjen, fra 1988 til 2004), må jeg si.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det stod ei 'strigla' blondinne, og ringte, på fortauet, like ved Rema Fredensborg, (la jeg merke til).

Og Rema Fredensborg hadde også en rar kampanje, som de har reklamert for, en stund, vel.

Nemlig at i dag, (lørdag 17. oktober), så ville alt overskuddet, fra deres plomme-salg, gå til regnskog-fondet.

Jeg vet ikke hva plommer har med regnskogen å gjøre.

Men det er kanskje noen andre som veit det.

Og da jeg skulle pakke varene.

Så dukka det opp en tyrker der, i 40-50-åra.

Han gikk feil vei, inn i butikken.

(Han gikk inn, der hvor jeg stod og pakka varer).

Og begynte å snakke om at han skulle ha en kilo plommer.

Og kassadama måtte vise han noe, da.

Og da glemte hu, å spørre meg først, om jeg ville ha lappen.

Så det måtte jeg spørre om, etter at hu var ferdig, med sin 'plomme-utflukt', da.

(Hun kunne kanskje ha ringt opp en leder, på callinga, og bedt han/hun, om å gjøre 'plomme-ting'.

Men men).

Dette virka litt snodig.

(Og det kunne muligens virke, som noe 'gateteater-sharia', rundt det, at jeg bytta en flaske saft der, her om dagen.

For jeg hadde kjøpt Lerum-saft, istedet for Rema-saft.

Og Lerum-safta er cirka tre ganger så dyr.

Og disse varene ser nesten like ut, og står ved siden av hverandre, på et slags plastbrett, (som vel egentlig er ment for brus), som de deler.

(Istedet for å la disse varene stå, i sin originale emballasje, da).

Så Rema er litt harry da, må man vel si.

Og da, (når jeg bytta den safta, på tirsdag, (under fotball-landskampen, var det vel), så stod det ei brunette, og hang, (må jeg si), i/ved kassa, til en ung brunhåret arbeider, (som vel var den samme unge mannen, som var 'over-vennlig' mot meg, må man vel si, (og begynte å åpne bæreposene for meg, osv.), lørdag for en uke siden).

Så dette var litt snodig da, må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg kan også ta med om det.

(Noe jeg vel har skrevet om, i Min Bok 5).

At Hava Özgyr, (fra Rimi Bjørndal), en gang fortalte meg det vel, på bussen, etter jobben, at fornavnet mitt, (Erik), betyr 'plomme', på tyrkisk.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

plomme tyrkisk

https://tr.wikipedia.org/wiki/Erik

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter