Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 30. oktober 2015

Mer fra Norge

I dag, så hadde jeg ventet, å få sosial-pengene, for november-måned.

For jeg har jobbet, blant annet, i tolv år, i Rimi.

Og der, så fikk vi alltid pengene, (inn på konto), den siste, i hver måned.

Dette klarte Rimi, hver måned, i tolv år, (sånn som jeg husker det).

Men Nav klarer aldri dette, da.

Forrige måned, (eller om det var måneden før der).

Så dro jeg til Nav.

(For Nav har bekreftet, at de gjør dette, på 'Rimi-måten', i et brev, fra august, vel).

Og da sa ei 'kone' der, (ei Anita vel), at: 'Kjøringa går i dag'.

Men dette var 1. september, (eller noe sånt).

Så Nav skriver en ting, og gjør noe annet, (for å si det sånn).

Og 1. november, er på søndag.

Og hvis den siste, (for eksempel 31. oktober), var på en lørdag eller søndag.

Så ville Rimi sende lønninga, sånn at vi fikk pengene inn på konto, fredagen før den 30./31.

Men dette gjør visst heller ikke Nav, (virker det som).

Så nå må jeg visst vente, til neste uke, før de pengene dukker opp.

Innen data, så er det noe som heter 'default'.

Og når det gjelder sånne utbetalinger, så er det vel default, å gjøre det, på Rimi-måten.

Så Nav gjør dette, på 'Molbo-måten', (må man vel si).

Jeg vet ikke om Nav, er molboer, mot alle sine klienter, liksom.

Eller om det er sånn, at de bare tuller, med meg.

Det veit jeg ikke.

For jeg kjenner ikke, så mange, sosialklienter, liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Den bussen jeg tar, inn til byen, (her fra Høvik), nemlig 151-bussen.

Den går, til Galleri Oslo.

Og i dag, så lukket buss-sjåføren igjen døra, før jeg fikk gått av.

Og han kjørte til 'baksida' liksom, av Galleri Oslo.

Og for å gå, fra Galleri Oslo, og til Oslo City, (hvor jeg posta, all 'tulle-posten', sånn at denne posten, ble returnert).

Så må man gå, på et rullebånd, inne på Galleri Oslo.

Og 'hver gang', som jeg går der, så kommer det noen løpende bak meg, (må jeg si).

Og det er ganske trange rullebånd.

Så man må nesten begynne å 'løpe' selv og.

Og jeg har dårlige føtter, siden København-oppholdet, hvor jeg ble sveket, av norske myndigheter, danske myndigeter og slekt.

Så den 'oppfinnelsen', (å ha det rullebåndet, inne på Galleri Oslo), det veit jeg ikke, om er så særlig smart.

For folk klarer ikke, å bare stå vanlig, på dette rullebåndet, (virker det som).

De må liksom løpe, som 'gærninger', på det, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og på Kiwi Byporten, så hadde de ikke billig kneip-brød.

Og jeg har jobba, som leder, i Rimi, fra 1994 til 2004.

(Altså i ti år).

Og i de fleste, av disse åra, så hadde jeg en distriktsjef, som het Anne-Katrine Skodvin.

Og hu sa det, at vi 'alltid' skulle ha igjen, billig kneip.

(For dette var en vare, som Rimi pleide å skryte av, (i annonser osv.), at de solgte billig, da.

Noe sånt).

Kiwi Byporten, hadde et brød liggende, som var 'kunde-oppskåret', og som lå, i en gjennomsiktig plast-pose.

Men det brødet ble jeg bare kvalm av, (må jeg si).

Det hadde ikke jeg latt ligge, i brød-avdelinga, som butikk-leder.

(Selv om vi ikke hadde disse 'brød-skive-maskinene', på den tida.).

For det kan jo ha vært, at det var noen uhygeniske folk, som hadde 'tulla', med det brødet, for alt hva jeg vet.

Jeg husker at min onkel Håkon, en gang sa det, på 80-tallet.

At han alltid la tre lag, med dopapir, på toalett-setet, hvis han brukte et offentlig toalett.

Så at jeg skulle kjøpe et brød, som en 'ekkel' kunde, hadde skåret opp, (og tatt på).

Nei, det er nok ikke noe særlig aktuelt, for å si det sånn.

Og på Kiwi, på St. Hanshaugen, (i Waldemar Thranes gate).

Så var de også utsolgt, for billig kneip, forresten.

(For da dro jeg heller dit for å handle.

Men de var også utsolgt, da.).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter