Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 30. november 2015

Jeg sendte en e-post til den norske ambassaden i Madrid

Erik Ribsskog

Spørsmål om morfar som døde i Alicante, på 80-tallet

Erik Ribsskog Mon, Nov 30, 2015 at 4:31 PM

To: "Henriksen, Merete Alvestad"
Cc: riksarkivet arkivverket , Bjørn Ribsskog , emb.madrid@mfa.no
Hei,

da sender jeg en kopi, til Riksarkivet, siden at dere anbefaler å kontakte de.

Så får jeg håpe, at de klarer å finne ut om dette.

Og så får jeg heller prøve de andre løsningene seinere, hvis det ikke funker.

Jeg sender også ved kopi, av min mors tre/fire-menning Bjørn Ribsskog
sin slektsforskning, hvor det står dødsdato osv., for min morfar, (og
Bjørn Ribsskog, har der skrevet, at min morfar døde i Alicante, 20.
mars 1985, så jeg, så kanskje Riksarkivet finner ut av det).

Mange takk for bra og detaljert svar, (må man vel si)!

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-11-30 15:27 GMT+01:00 Henriksen, Merete Alvestad
<Merete.Alvestad.Henriksen@mfa.no>:
> Kjære Erik Ribsskog,
>
>
>
> Vanlig prosedyre ved dødsfall i Spania er at melding om dette sendes til
> Skatteetaten fra ambassaden eller det av våre konsulat ansvarlig for det
> området hvor avdøde befant seg.  Der vil det også adressen hvor dødsfallet
> fant sted fremgå.
>
>
>
> Ettersom dette dødsfallet ligger så langt tilbake i tid, finnes ikke disse
> dokumentene lenger i våre arkiver da vi ikke opp oppbevarer saker fra før
> 1995.
>
>
>
> Eldre saker blir oversendt Riksarkivet, og det anbefales derfor å kontakte
> dem. Kontaktinformasjon finnes på deres nettsider på følgende lenke:
> http://www.arkivverket.no/arkivverket/Arkivverket/Riksarkivet
>
>
>
> Det vil også kunne være en mulighet å kontakte Skatteetaten
> v/Folkeregisteret for eventuell informasjon det hvorvidt det finnes noen
> registrert adresse over hvor i Spania din morfar døde.
>
>
>
> Finnes det en konkret adresse, ville du kunne kontakte et begravelsesbyrå i
> området for å finne ut om de eventuelt har informasjon om gravsted.
>
>
>
> Det kan også være en mulighet å kontakte en av de norske klubbene i
> Alicante-området (Costa Blanca og Alacant) for å undersøke om noen av
> medlemmene der har kjennskap til din morfar. Selv om det er lenge siden han
> døde, kan det være mulig at det fortsatt finnes noen som befant seg i Spania
> allerede på 1980-tallet. Oversikt over de norske klubbene i Spania finnes på
> ambassadens nettsider på følgende lenke:
>
> http://www.norgeispania.es/bosatt/presse-klubber-og-behandlingshjem/#.VlwG5k2FND8
>
>
>
> Et annet alternativ kan være å kontakte frelsesarmeen som har et
> ettersøkelseskontor og som muligens kan være av hjelp:
> http://www.frelsesarmeen.no/no/frelsesarmeens_arbeid/ettersokelsesarbeidet/
>
>
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
>
>
> Merete Alvestad Henriksen
>
> Ambassadesekretær (adm)
>
> Kgl. norsk ambassade
>
> Madrid
>
> Tel.: + 34 914 363 840
>
> emb.madrid@mfa.no
>
> www.noruega.es
>
> www.norgeispania.es
>
> www.facebook.com/norgeispania
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> -----Original Message-----
>
> From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>
> Sent: 28. november 2015 07:30
>
> To: Royal Norwegian Embassy in Madrid <emb.madrid@mfa.no>
>
> Subject: Fwd: Spørsmål om morfar som døde i Alicante, på 80-tallet
>
>
>
> Hei,
>
>
>
> min morfar, (Johannes Ribsskog, som var rådmann i Hadsel og kontorsjef i
> Hurum blant annet, i sin tid), døde, i Spania, (muligens i
> Alicante-området), på midten, av 80-tallet.
>
>
>
> Jeg selv, har aldri vært i Spania.
>
>
>
> Og jeg snakker ikke noe spansk.
>
>
>
> Men min morfar, ble visstnok, (såvidt jeg har fått høre ihvertfall, av min
> mormor, Ingeborg Ribsskog, som var danskfødt), begravet, nede i Spania.
>
>
>
> Og jeg lurer da på, hvor i Spania, som graven hans befinner seg, (i såfall).
>
>
>
> Hvordan skal jeg gå frem, for å finne ut, om det, (lurer jeg).
>
>
>
> (For det er vel sånt, som man nesten burde vite, må man vel si).
>
>
>
> Jeg må jo begynne et sted, mener jeg, så jeg tenkte det, at jeg kunne
> prøvde, med ambassaden, da.
>
>
>
> På forhånd takk for eventuelt svar!
>
>
>
> Mvh.
>
>
>
> Erik Ribsskog
>
>
>
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
>
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>
> Date: 2015-10-28 0:15 GMT+01:00
>
> Subject: Spørsmål om morfar som døde i Alicante, på 80-tallet
>
> To: info@spaniaposten.no
>
>
>
>
>
> Hei,
>
>
>
> min morfar Johannes Ribsskog, døde i Alicante, (i Spania), på midten, av
> 80-tallet.
>
>
>
> Og han ble begravet der nede, (i Spania), såvidt jeg vet.
>
>
>
> Det stod på Spania.no, at de også driver Spaniaposten, så jeg tenkte jeg
> kunne prøve å sende, til dere.
>
>
>
> Har dere noe greie på, hvordan jeg kan finne ut, hvor i Spania, som min
> morfar, er begravet?
>
>
>
> På forhånd takk for eventuell hjelp!
>
>
>
> Mvh.
>
>
>
> Erik Ribsskog


slektsforsking om morfar johannes ribsskog.jpg
127K

PS.

Her er vedlegget:

slektsforsking om morfar johannes ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter