Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 17. november 2015

Jeg sendte en e-post til Forsvaret

Erik Ribsskog
Deres brev av 10. november/Fwd: Påminnelse/Fwd: Karakterutskrift/Fwd: Grad stjålet
Erik Ribsskog     Tue, Nov 17, 2015 at 2:52 AM
To: Forsvaret
Cc: Akademikerforbundet , LO Postkasse LO , Ombudsmannen for Forsvaret , "hv-02.kontakt"
Hei,

jeg viser til Deres brev av 10. november, (som jeg vedlegger en
skannet kopi av).

Er det for mye, å be om, å få, et oppdatert tjenestebevis?

Jeg har bodd i England, fra 2004 til 2014, (etter å ha overhørt, på
jobb, i 2003, at jeg var forfulgt, av 'mafian').

Det siste jeg hørte, fra HV, var i 2004.

De ville ha meg med på rep-øvelse, en dag, midt i eksamensstria.

Men det passa dårlig, (jeg gikk på den tida, på ingeniørhøyskolen, og
hadde slutta som butikksjef, i Rimi, og jobba bare deltid, som
låseansvarlig, på Rimi Bjørndal og Rimi Langhus, på den tida).

Og de sendte ikke noe brev, (de bare ringte meg), så jeg regna med, at
det var greit, å bare forklare, at jeg hadde masse eksamener, som jeg
måtte lese til.

Jeg lurer også på, om dere kan sende meg verneplikstmedaljen og
merkene mine og diplomer, på nytt.

Da jeg flytta, til England, i 2004, så la jeg alt sånt, i en lagerbod,
hos City Self Storage, på Majorstua.

Men dette får jeg nå ikke tilbake.

Og de sier at de har gitt det til en i HV, ved navn Øyen vel.

Men det vet jeg ikke, om er troverdig, (for jeg har ikke hørt noe, fra
HV, om dette).

Så om dere kan sende det på nytt?

Under: 'Informasjon til arbeidsgiveren', så skriver dere ordet 'opplæring' feil.

Dere skriver 'oplplæring'.

Så om dere kan fikse denne feilen, på det oppdaterte vernepliktsbeviset.

(Jeg har en kopi av det forrige her.

Og der står det noe om at jeg var reserve, i HV, på noe 'greier', i 2007.

Men det er utelatt, på det jeg fikk i posten, i dag, (mandag).

Hva skal det bety, lurte jeg).

Det står også, at dere ikke har papirene, fra da jeg var inne til
førstegangstjenesten.

(Dere skriver at dere: 'Ikke kjenner innholdet i original tjenestebevis').

Da jeg vokste opp, på 70/80-tallet, så var det sånn, at folka, i den
amerikanske ambasaden, i Teheran, ble tatt som gisler, av Iranske
myndigheter.

Og da var det en reportasje, om at noen iranske folk, jobba hele
dagen, med å lappe sammen dokumenter, som hadde blitt makulerte.

(Som amerikanerne hadde rukket, å makulere, før de ble tatt som gisler).

Har det skjedd noe lignende, i Norge, mens jeg har vært i England, (lurte jeg).

Siden at dere ikke finner papirene deres, mener jeg.

Hm.

Det er også de gamle temaene igjen.

At jeg har en arbeidssak, siden jeg fikk en datajobb, mens jeg
avtjente førstegangstjenesten.

Og så måtte jeg slutte, etter en dag.

Det var usakling oppsigelse, mener jeg.

Jeg var også ukehavende soldat, og mye mer.

Og da lagfører Bricen jobb-dimma, så var jeg geværmann 1.

Så jeg var vel da fungerende lagfører, den siste tida, av
førstegangstjenesten, (må man vel si).

Datoene for rep-øvelse, i 1999, er også feil.

(Jeg husker dette, for mora mi døde, like etter denne rep-øvelsen).

Jeg dro dit på tirsdag.

(For jeg ble skvisa mellom Rimi og HV, må jeg si.

Rimi ville at jeg skulle få fri, (for jeg hadde en ny assisterende
butikksjef, Stian Eriksen, som nettopp var ferdig med
førstegangstjenesten da, og han sleit litt, med å klare å holde
butikken aleine, som leder, i en uke, for han var ny, som butikkleder,
på den tida, da).

Men HV ga meg fri, på mandag og onsdag.

Og dette var en rep-øvelse, i Hurdal.

Så jeg kjørte opp dit, på tirsdagen.

Og så ned igjen til Oslo, på tirsdag kveld.

Og så opp dit på torsdagen.

Og jeg prata da med noen innen øvelse-ledelsen, og fikk fri fredagen
og, ettersom at Stian sleit, da.

Og så kjørte jeg ned, til Oslo, på torsdag ettermiddag/kveld, da.

Og jeg hadde en kneoperasjon, påsken 1996, (etter å ha røket
korsbåndet, i kneet, sommeren 1995 vel, i Frognerparken).

Jeg synes også, at den HV-avdelingen, som jeg ble overført til, (fra
rep-hæren), i 1996, virka rar.

For det første, så hadde jeg jo en kneskade.

Og for det andre, så er ikke 'støtte', et geografisk område.

Så dette var noe rart, vil jeg si.

Men 12/7-tropper, osv.

Dette var at HV prøver å være Hæren, mener jeg.

Og det var ikke sånn, som det ville ha vært, hvis jeg var i HV for St.
Hanshaugen, (hvor jeg bodde, på den tida), for eksempel.

For da ville jeg jo møtt HV-kolleger, hvis jeg gikk for å handle, i
butikken, osv.

Men i den HV-avdelingen, som jeg havna i, (2018 støtte-området), så
var folka, fra både Oslo og Akershus fylker vel.

Og da, så ble det ikke som HV lenger, vil jeg si.

Siden at dette da, (også siden at Rimi skvisa meg, og ikke ville at
jeg skulle dra på rep-øvelser, må jeg si), ble til, at jeg ikke ble
noe særlig kjent, med de andre, som jeg var i HV, sammen med.

Så det må jeg nesten klage litt på, synes jeg.

Jeg synes heller at vi burde ha en hær, på Østlandet, istedet for at
HV skal 'leke hær', liksom.

For HV er bygget opp, på en annen måte, (organisasjons-messig), enn Hæren.

Så da blir det fort tull, mistenker jeg, hvis HV skal leke Hæren.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Forsvaret
Date: 2015-09-28 14:31 GMT+02:00
Subject: RE: Påminnelse/Fwd: Karakterutskrift/Fwd: Grad stjålet
To: Erik Ribsskog


Din purring er mottatt og registrert med saksnummer:2015031948-3

Vennlig hilsen
Postmottak Forsvaret





-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: Saturday, September 26, 2015 12:51 PM
Til: Forsvaret
Emne: Påminnelse/Fwd: Karakterutskrift/Fwd: Grad stjålet

Hei,

jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne henvendelsen, så
jeg prøver å sende en påminnelse om dette.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2015-08-26 23:48 GMT+02:00
Subject: Re: Karakterutskrift/Fwd: Grad stjålet
To: Forsvaret
Cc: Akademikerforbundet


Hei,

det høres bra ut.

Dere kan også skrive om, at jeg jobba en dag, som EDB-rådgiver, på et
kurs, på Terningmoen, for Terningmoen sine 'stjernegriser', som de ble
kalt, (altså høyere offiserer, fra ski og vinterskolen, osv.).

Og så ble jeg fortalt, på slutten av dag 1 vel, (av det som skulle ha
vært en tre måneder lang stilling, for meg).

At en som var stridsudyktig, hadde fått jobben min, for jeg kunne
brukes, som fotsoldat.

(Noe sånt).

Dette tenker jeg nå, at var noe tull, fra IT-avdelingen.

Jeg var på jobbintervju, for en programmerer-jobb, på Terningmoen.

Og to skjeggete IT-offiserer, (eller han ene var skjeggete,
ihvertfall), intervjuet meg.

De stusset på at jeg forlot en praksisplass, hos Hageselskapet, før
tiden, (siden at jeg fikk meg en mye bedre betalt jobb, hos
Matland/OBS Triaden. Dette forstod de ikke. Men for meg, så var det
enkelt valg, for dette var i et friår, fra studier, og jeg skulle
spare opp penger, til videre studier, det var målet mitt, og det var
jeg åpen om, ovenfor alle parter, inkludert Hageselskapet og
Arbeidsformidlingen, mener jeg).

Så om Forsvaret liksom skulle lære meg en slags lærepenge, (og at det
var noen forvirrede sinn), og derfor tulla med meg, i en tre
måneders-jobb.

Nei, dette er arbeidssak og.

Så må sender om denne usakelige oppsigelsen til Akademikerforbundet,
hvor jeg er medlem, (eller ihvertfall ble medlem, for noen år
tilbake).

At dere skal krige _mot_ de vernepliktige, og ikke mot Russland og sånn, da.

Dette var kanskje noen russere.

Skulle ikke forrundre meg.

Erik Ribsskog


2015-08-25 11:07 GMT+02:00 Forsvaret :
>
>
> Din henvendelse er registrert med saksnummer 2015031948-1. Dette kan oppgis når du henvender deg til Forsvaret i sakens anledning
>
> Vennlig hilsen
> Postmottak Forsvaret
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 25. august 2015 00:27
> Til: Forsvaret
> Emne: Fwd: Karakterutskrift/Fwd: Grad stjålet
>
> Hei,
>
> mine dokumenter osv., har blitt stjålet, (som jeg forklarer om, i de
> videresendte e-postene).
>
> Kan dere sende meg nytt vernepliktsbevis,(da dette var blant tingene
> som ble stjålet), lurte jeg.
>
> På forhånd takk for eventuell hjelp!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Dere kan godt skrive noe om, at jeg var fungerende lagfører, da
> lagfører Bricen, drev med nærradio eller hadde jobbdimmet.
>
> Jeg pleide ihvertfall ofte, å melde av laget, (husker jeg).
>
> Jeg var også på jobbsøkerkurs.
>
> Dette stod det vel ikke noe om, på det forrige beviset, hvis jeg husker riktig.
>
> På forhånd takk for eventuell hjelp!
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog
> Date: 2015-08-24 23:33 GMT+02:00
> Subject: Karakterutskrift/Fwd: Grad stjålet
> To: Westerdals Oslo ACT
> Cc: post@hioa.no
>
>
> Hei,
>
> jeg viser til den videresendte e-posten, hvor jeg forklarer om, at
> mine viktige papirer osv., har blitt stjålet.
>
> Jeg har kopier, på mitt nettsted.
>
> Men jeg vil gjerne ha originaler.
>
> Kunne jeg fått en ny karakterutskrift, for mine studier, ved NHI, (lurte jeg).
>
> (Jeg gikk informasjonsbehandling, (et to-årig studie, som ble kalt
> NHI-kandidat).
>
> Jeg gikk førsteåret 1989/90, (da NHI lå på Frysja).
>
> Og jeg gikk andreåret 1991/92, (da NHI lå på Helsfyr)).
>
> Som jeg skrev til HIOA, så har jeg 33 vekttall, (eller 99 studiepoeng), fra NHI.
>
> Men jeg har også 90 vekttall, (i informasjonsteknologi), fra HiO IU.
>
> Tilsammen, så bli dette 189 vekttall.
>
> Men studiene overlapper.
>
> Så jeg lurte på, om jeg kan få en Bachelor-grad i
> informasjonsbehandling, fra Westerdahls.
>
> (Og en bachelor-grad i IT, fra HIOA).
>
> På forhånd takk for eventuell hjelp!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog
> Date: 2015-08-24 22:20 GMT+02:00
> Subject: Grad stjålet
> To: post@hioa.no
>
>
> Hei,
>
> i våres, så ble alle mine ting, stjålet fra min adresse, i Slependveien.
>
> Dette skal visstnok ha vært ting, som min far hentet, (ifølge
> husverten, Axbo A/S).
>
> Men jeg har ikke gitt min far, noe fullmakt, til å hente mine ting.
>
> Og jeg vil heller ikke ha noe kontakt, med min far, etter noe
> telefonterror, som han drev med, mot meg, da jeg bodde i England,
> blant annet.
>
> Så jeg må derfor anse disse tingene, som tapt.
>
> Jeg har kopier av en del dokumenter, på nettsted.
>
> Men jeg burde vel hatt en original, av graden min, tenker jeg.
>
> Så om dere kunne sendt meg en ny grad?
>
> På forhånd takk for eventuell hjelp!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Min nye adresse, er: Drammensveien 507, 1363 Høvik.
>
> PS 2.
>
> Jeg har 90 studiepoeng, fra HiO IU.
>
> Og 33 vekttall, fra NHI, (NHI-kandidat-studie).
>
> Det blir 189 studiepoeng, tilsammen.
>
> Og grensen for bachelor-grad, er 180 studiepoeng.
>
> (Jeg har sendt dere papirer fra NHI tidligere).
>
> Så om dere kan sende en Bachelor-grad, lurte jeg.
>
> (Siden at jeg har nok studiepoeng).
>
> På forhånd takk for eventuell hjelp!

4 attachments
        img035.jpg
163K
        img036.jpg
167K
        img037.jpg
332K
        img038.jpg
326K

PS.

Her er vedleggene:

img035


img036

img037

img038

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter