Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 2. november 2015

Jeg sendte en e-post til PFU

Erik Ribsskog
Mer tull fra Aftenposten/Fwd: Feil i intervju med min morfar Johannes Ribsskog på 60-tallet
Erik Ribsskog     Mon, Nov 2, 2015 at 2:55 AM
To: PFU Pressens faglige utvalg
Hei,

jeg har tidligere klaget til dere, på minst tre problemer, med Aftenposten.

(Det var:

1.

De tullet med min morfar, (Johannes Ribsskog, som var kjent som
programleder, på NRK radio, og rådmann i Hadsel i Vesterålen, blant
annet), og skrev, at han bodde i et 'lite' hus, men han bodde, i det
største huset, (vil jeg si, det var fire stuer og fire soverrom, og
bidet på badet, med mer), i Nevlunghavn.

Dette var noen måneder før han døde, (i Spania), vinteren 1985.


2.

De tulla med meg, på sitt debattforum, og sperret meg derfra, av uklare grunner.

Dette var mens jeg bodde, i Leather Lane, i Liverpool, hvor jeg bodde,
fra 2006 til 2011.


3.

De tulla med meg, da de plagiaterte mitt nettsted sin logo.

Logoen er et norsk flakk med sigd og stjerne i 'sildesalat-delen'.

Her hadde Aftenposten brukt det samme flagget, (det norske), med kinas
flagg, (som også er noe stjerner og sånn, sånn som jeg husker det), i
'sildesalat-delen'.

Dette var mens jeg bodde i København, hvor jeg bodde, fra mars til juli, (i år).


4.

Jeg hadde også internett, fra Scibsted Nett forresten, (og Schibsted
eier VG og Aftenposten, med mere).

Og jeg har blitt tulla med, på VGD, hvor jeg begynte å skrive, etter å
ha blitt sendt til, (må jeg si), av SirSirSir, (en irc-bruker, som jeg
ble kjent med, etter å ha testet irc, som det stod om, i
bruker-manualen, (for internett), fra Scibsted Nett).

Og VG har også plagiatert, et kart, (et 'vitse-kart'), fra bloggen
min, (johncons-blogg: http://johncons-mirror.blogspot.no/), om at
Norge blir delt, i fire deler, (styrt av andre land), bare at VG
brukte Oslo som eksempel, istedet for Norge.


5.

Det nye, som jeg klager om nå.

Det er ikke så nytt forresten.

Dette er fra begynnelen av 80-tallet.

31. januar 1980.

Og 1. februar 1980.

Grunnen til at jeg nevner to datoer.

Det er fordi, (og dette er også klagesaken), at Aftenposten, ikke
klarte, å publisere, min mormor, (Ingeborg Ankerita Ribsskog), sitt
leserinnlegg, i en del.

De måtte dele det opp, (etter en slags forglemmelse, skriver de), i to deler.

Og dette, på toppen av de andre klagene, (i punkt 1 til 4), gjør at
det begynner, å blir litt mye rart, fra Scibsted, må jeg si.

Jeg kan også ta med om at Lofotposten, (som jeg skrev om, i min
forrige e-post, fra tidligere denne måneden, (se videresendt e-post)),
tullet, med min morfar, og sa at han skulle jobbe som rådmann, i
Hurum, (etter å ha jobbet som rådmann i Hadsel), når min morfar,
tydeligvis bare skulle jobbe, som kontorsjef, (og kanskje roe det ned
litt, på sine eldre dager), i Hurum.

Så dette startet kanskje i Nord-Norge, da min morfar var rådmann der,
på 50 og 60-tallet.

Og så tuller nordlendingene, i VG og Aftenposten, da.

Noe sånt?

Jeg sender ihvertfall om dette, til PFU, sånn at dere kan fortsette å
ignorere klagene mine der, (som dere er så flinke til, virker det
som).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2015-10-26 15:34 GMT+01:00
Subject: Feil i intervju med min morfar Johannes Ribsskog på 60-tallet
To: msk@lofotposten.no
Cc: PFU Pressens faglige utvalg , postmottak@hurum.kommune.no


Hei,

jeg var på Nasjonalbiblioteket i dag, og fant en artikkel, fra deres
avis, (Lofotposten), fra da min morfar, (Johannes Ribsskog), sluttet i
sin jobb, som rådmann, i Hadsel kommune, i Vesterålen, på 60-tallet.

Og dere skriver, at han skulle begynne, som rådmann, i Hurum kommune.

Men han begynte som kontorsjef der, (ettersom jeg har forstått).

Hva har skjedd her, siden at dere har skrevet feil, (lurer jeg).

(Og har ikke Vesterålen egen avis?

Hvorfor stod ikke denne artikkelen i Vesterålen Avis liksom.

Siden at det er i Vesterålen, (og ikke Lofoten), som kommunen Hadsel
ligger, mener jeg).

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg legger ved to skjermbilde-kopier, om dette, (et fra deres avis, på
60-tallet, og et fra Drammens Tidende, (fra 60-tallet), hvor man ser
det, at min morfar, var kontorsjef, (og ikke rådmann), i Hurum
kommune).

2 attachments
        arvegods1.jpg
58K
        arvegods2.jpg
105K 


PS.

Her er vedleggene:

arvegods1


arvegods2

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter