Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 3. november 2015

Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

Erik Ribsskog
Purring/Fwd: Søknad om statlig bostøtte
Erik Ribsskog     Tue, Nov 3, 2015 at 4:36 PM
To: Postmottak Sivilombudsmannen
Cc: nav.baerum@nav.no, post@husbanken.no
Hei,

jeg må sende en purring, på dette.

Grunnen er, at Nav nå har begynt å tulle, med trygda mi, ettersom at
dere hos Sivilombudsmannen somler, (eller hva man skal kalle det).

Hvis jeg skal skrive, på folkelig vis, så må dere få 'ræva i gir', liksom.

Og jeg skrev 'begynt å tulle'.

Men dette begynte, for to måneder siden.

Jeg får forklare det, på folkelig vis, igjen.

Nav, de gjør det, på 'Molbo-måten', når det gjelder utbetalinger.

Jeg har jobbet, i tolv år, i Rimi.

Og Rimi gjorde det alltid på riktig måte, hver måned, i tolv år, må jeg si.

De gjorde det, sånn at pengene var på konto, den siste, i hver måned.

Og hvis den siste, var en lørdag eller søndag, så fikk vi pengene, på fredag.

Jeg har også avtjent førstegangstjenesten, i Forsvaret, hvor vi fikk
en postgiro-blankett, hver fjortende dag.

Og aldri tulla Forsvaret heller med dette, vil jeg si.

Og jeg har også jobba på OBS Triaden og CC Storkjøp, i Norge.

Og for Arvato og Randstad, (blant annet), i England.

Og jeg fikk alltid pengene, på 'Rimi-måten', må jeg si.

Og Nav har også skrevet til meg, i et brev, at pengene kommer den siste.

Men for to måneder siden, så gikk jeg fra Høvik til Sandvika, på 1. september.

Og ei Anita i skranken, sa at: 'Kjøringa går i ettermiddag'.

(Noe sånt).

Så Nav foretar ikke utbetalingene på konvensjonelt vis, vil jeg si.

Og denne måneden, så skulle jeg egentlig hatt pengene, på fredag,
(siden at søndag var den siste).

(Sånn ville Rimi, Coop, Forsvaret, Arvato og Randstad gjort det, mener jeg).

Men så ikke.

Og heller ikke i går, fikk jeg pengene.

Så i dag, så måtte jeg igjen gå, til Sandvika, (fra Høvik), for å høre
hva som hadde skjedd.

Og da måtte jeg først sverge på at jeg hadde overholdt vilkårene.

Og så sa de at ei Erika Fizter hadde stoppet min utbetaling.

Og det var fordi at jeg ikke hadde sendt meldekort, sa de, (seinere på telefon).

Men det har jeg gjort.

Og så sa de at jeg ikke hadde sendt om Husbanken.

Men det kan man se, i den videresendte e-posten, at jeg gjorde, 13. oktober.

(Og Nav Bærum fikk kopi, som man kan se).

Så det er som at Nav vil at jeg skal lide, av sult og utmattelse,
(synes jeg, at det virker som).

Det er ikke riktig, at de tuller, og gjør dette på Molbo-måten og
også, (som denne måten), stopper min utbetaling, uten noen grunn.

Jeg er nå 45 år gammel, og veier cirka hundre kilo.

(Nå ringte Erika Fitzer, fra Nav sitt telefonnummer 55553333.

Jeg forklarte at jeg hadde snakket med Simen Jørgen Lemberget Lund om dette.

Så de har visst ikke oversikten.

Dette ei med tysk aksent, vil jeg si).

Dette at de stopper utbetalingene, og sender de for seint, fører til
at jeg må spise tomatsuppe og ikke ordentlig mat.

Tomatsuppe var kanskje greit som middag, under oppveksten, når jeg
veide 20-30 kilo.

Men kanskje ikke for en voksen mann.

Så dette er noe tull, vil jeg si.

Jeg har også søkt om, å få min pensjonsbeholdning, (for å etablere meg
på nytt i England, hvor jeg også har pensjonsrettigheter), men dette
har ikke Nav svart på.

Jeg sender med noen vedlegg.

Det skriv om at de skulle sende penger den siste i hver måned.

Og min nødsøknad, fra i dag.

For Lund sa at jeg skulle få livsopphold-penger, i morgen, hvis jeg
droppet nødsøknaden.

Men nå ringte jo hun Fizter, klokka 16.18, (litt seint vel).

Så hvem vet om hu finner på noe 'faenskap', liksom.

Til slutt, så ligger jeg vel, i en haug, på veien, mellom Høvik og
Sandvika, har jeg tenkt.

På grunn av utmattelse og sult, ettersom at Nav tuller med meg.

Dette er ikke et vestlig land verdig, vil jeg si.

Dette har foregått, i mange år, i England og Norge.

Og det går ikke an, å behandle folk som dritt, på denne Molbo-måten, vil jeg si.

Dette er som i Sovjet, og som noe Kafka kunne ha skrevet om, i sine
mest intrikate bøker, vil jeg si.

Vennligst rydd opp!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2015-10-13 19:39 GMT+02:00
Subject: Re: Søknad om statlig bostøtte
To: Ann Lisbeth Eriksen
Cc: Postmottak Sivilombudsmannen ,
nav.baerum@nav.no, "sande.vgs"


Hei,

jeg mener at dette er mobbing og trakassering av meg.

Dere tar imot online søknader fra alle andre.

Det gir ingen mening at alle andre får lov å søke sentral, men ikke meg.

Så jeg vil opprettholde min klage til Sivilombudsmannen.

Jeg har også en grad i IT, og for meg, så virka det som, at satt noen
'rotter', og tulla med nettsidene deres, når jeg skulle søke.

Mulig siden at min danskfødte mormor var etter kongelige osv., og at
det er noen kommunister hos dere, som ikke liker det.

Erik Ribsskog


2015-10-13 16:05 GMT+02:00 Ann Lisbeth Eriksen
:
> Hei
>
> Jeg svarer deg en gang til da dette er avklart med min linjeleder. Jeg er gruppeleder for bostøttearbeidet og har myndighet til å svare deg.
>
> Din opprinnelige mail av 13.09. kan ikke behandles som en søknad fordi:
> - den inneholder ikke nødvendig opplysninger som vi trenger for å registrere søknaden. For å kunne gjøre dette må du levere søknad til boligkontoret i den kommunen du nå bor i, så raskt som mulig. Link til søknadsskjema:  http://nedlasting.husbanken.no/Filer/9s01.pdf  Du kan be saksbehandler i kommunen om å ta kontakt med meg, men det er avgjørende at du leverer opplysninger vi trenger.
>
> Vi er ikke motvillig til å registrere søknaden din i ettertid men når opprinnelig henvendelse kun er en mail så er det uansett ikke en fullverdig søknad, og vi trenger mer opplysninger, som vi da får ved at du fyller ut søknaden og legger ved dokumentasjon på dine boutgifter.
>
> At vi har oversett eller ikke mottatt din henvendelse tidligere, gjør vi nå godt igjen med å fortelle deg at vi vil behandle saken din som om den er kommet inn innen søknadsfristen for september hvis vi mottar søknadsskjema med dokumentasjon nå i etterkant.
>
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
> Ann Lisbeth Eriksen
> Seniorrådgiver
> Telefon:
> Mobil: +47 997 28 250
> Ann-Lisbeth.Eriksen@husbanken.no
>
> Husbanken
> øst
> Besøksadresse: Kirkegata 15, Oslo
> Postadresse: Postboks 1404, 8002 Bodø
> www.husbanken.no
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 12. oktober 2015 18:31
> Til: Ann Lisbeth Eriksen
> Kopi: nav.baerum@nav.no; sande.vgs ; Postmottak Sivilombudsmannen
> Emne: Re: Søknad om statlig bostøtte
>
> Hei,
>
> er dere sponset av Microsoft eller?
>
> Dette virker som noen tvilsomme skriverier, for meg.
>
> Dette må nok høyere opp i dykkar organisasjon.
>
> Jeg mener at min søknad fra 13. september er en formell søknad.
>
> Og at det som dere har skrevet til meg, i dag, er noe slags form for viss-vass.
>
> Så om du kan være vennlig å sende dette til din linje-leder.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Dere kan ikke bare plutselig si at det ikke er en søknad, på grunn av noe med vedlegg.
>
> Da må dere be om de aktuelle vedleggene ettersendes, i såfall.
>
> Jeg sender også kopi til Sivilombudsmannen nå, siden at Husbanken vel er et forvaltningsorgan.
>
> Dette er at staten tuller med meg, fordi at jeg har bedt om min pensjonsbeholdning og har mange politi-klager, mistenker jeg.
>
> Eller fordi at jeg ble nektet innreise, i USA, i 2005, og at CIA sitter hos dere, og 'babler' om amerikanske nettlesere.
>
> Noe sånt.
>
>
> 2015-10-12 12:40 GMT+02:00 Ann Lisbeth Eriksen
> :
>> Hei
>>
>> Viser til din mail av 13.09. i bunnen av historikken. Beklager at vi ikke finner din opprinnelige mail fra 13.09. Slik den fremstår nå så er den uten vedlegg av søknad, slik at vi har ikke opplysninger til å kunne behandle din søknad. I tillegg så er det slik at søknad om statlig bostøtte må sendes boligkontoret i kommunen du bor i pr. post, når den ikke leveres elektronisk.  Det er kommunen som registrerer søknaden og har kontakt med søkere, ikke Husbanken. Vi beklager at du har hatt problemer med å få søkt elektronisk, og jeg har undersøkt litt med IT avdelingen hos oss. De har ikke logget at det har vært feil i løsningen hos oss, slik at da kan det være lokale forhold hos deg.  Tips fra vår IT avdeling er å bruke nettleseren  Google crome heller enn Internett explorer.
>> Utover dette så kan det av og til gå tregt når mange er inne i løsningen samtidig men da skulle det gå greit hvis du forsøkte igjen på en litt senere tidspunkt.
>>
>> For at saken skal løse seg er det nødvendig at kommunen du bor i får din papirsøknad med relevant dokumentasjon.  Det er foreløpig ikke registrert noen søknad på deg i systemet. I din henvendelse til kommunen så kan du fortelle at du forsøkte å søke innen fristen for september. Husbanken har dessverre oversett din henvendelse den gang, slik at du kan referere til det i din henvendelse til kommunen, slik at saken blir sett på for september også.
>>
>>
>> Med vennlig hilsen
>>
>> Ann Lisbeth Eriksen
>> Seniorrådgiver
>> Telefon:
>> Mobil: +47 997 28 250
>> Ann-Lisbeth.Eriksen@husbanken.no
>>
>> Husbanken
>> øst
>> Besøksadresse: Kirkegata 15, Oslo
>> Postadresse: Postboks 1404, 8002 Bodø
>> www.husbanken.no
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Bente Kirsti Eira
>> Sendt: 12. oktober 2015 11:35
>> Til: Ann Lisbeth Eriksen
>> Emne: VS: Påminnelse/Fwd: Søknad om bostøtte
>>
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> Sendt: 12. oktober 2015 11:07
>> Til: Bente Kirsti Eira
>> Kopi: nav.baerum@nav.no; sande.vgs
>> Emne: Re: Påminnelse/Fwd: Søknad om bostøtte
>>
>> Hei,
>>
>> hvis du åpner 'ausan' dykkar.
>>
>> Så ser du at den e-posten er videresent med påminnelsen.
>>
>> Det er bare i Russland, at dem sier sånt.
>>
>> Jeg har sendt søknad 13. september, og forholder meg til det.
>>
>> Jeg har gått handel og kontor, og mener at dette er greit, (å sende søknaden sånn), iforhold til det jeg lærte der.
>>
>> Jeg ber om at dette sendes til en overordnet i Husbanken, for en ny vurdering.
>>
>> Jeg ber om at dette ikke sendes til Trine Melheim, (lillesøster av min tidligere klassekamerat Espen Melheim), fra Bergeråsen, som jeg har lest om, på Facebook eller noe, at jeg jobber, i Husbanken.
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> 2015-10-12 11:02 GMT+02:00 Bente Kirsti Eira :
>>> Hei
>>>
>>> Jeg kan ikke finne mailen du henviser til. En bostøtte søknad skal ikke sendes som mail til Husbanken men på et eget skjema HB 9.S.01 eller elektronisk. Dersom man får en melding på den elektroniske søknaden om at det ikke er mulig å søke elektronisk så må man sende inn papir søknad (årsaken til dette kan være mangt eks. flere voksne personer på samme adresse selv om man bor alene etc).  Du sier i mailen at det kommer frem noen "bug" ved innlevering av  søknad om bostøtte. Vi kan dessverre ikke si noe om årsaken til dette, mulig det er noen innstillinger på din pc som gjorde at du fikk disse "bug`san".
>>>
>>> Søknad om bostøtte (papir søknad) skal sendes til kommunen man er
>>> bosatt i. Dersom du mener at du har krav på bostøtte på tidligere
>>> terminer må du fremme en etterbehandlingssøknad også (skal leveres
>>> til
>>> kommunen)
>>>
>>> Med vennlig hilsen
>>>
>>> Bente Kirsti Eira
>>> Rådgiver
>>> Telefon: +47 78 42 74 07
>>> Mobil: +47 454 07 692
>>> Bente.Eira@husbanken.no
>>>
>>> Husbanken
>>> Hammerfest
>>> Besøksadresse: Sjøgata 6, 3. etasje, Hammerfest
>>> Postadresse: Postboks 1404, 8002 Bodø www.husbanken.no
>>> -----Opprinnelig melding-----
>>> Fra: Øysten Lindseth På vegne av Post Husbanken
>>> Sendt: 12. oktober 2015 10:24
>>> Til: Bostøtte
>>> Emne: VS: Påminnelse/Fwd: Søknad om bostøtte
>>>
>>>
>>>
>>> Med vennlig hilsen
>>>
>>> Øysten Lindseth
>>> Rådgiver
>>> Telefon: +47 75 54 93 41
>>> Mobil: +47 918 29 705
>>> oysten.lindseth@husbanken.no
>>>
>>> Husbanken
>>> Bodø
>>> Besøksadresse: Torvgata 2, Bodø
>>> Postadresse: Postboks 1404, 8002 Bodø www.husbanken.no
>>> -----Opprinnelig melding-----
>>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>>> Sendt: 11. oktober 2015 01:18
>>> Til: Post Husbanken
>>> Kopi: nav.baerum@nav.no
>>> Emne: Påminnelse/Fwd: Søknad om bostøtte
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg kan ikke se, at jeg har mottatt noe svar, på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
>>>
>>> Håper dette er i orden!
>>>
>>> Mvh.
>>>
>>> Erik Ribsskog
>>>
>>>
>>> ---------- Forwarded message ----------
>>> From: Erik Ribsskog
>>> Date: 2015-09-13 2:20 GMT+02:00
>>> Subject: Søknad om bostøtte
>>> To: post@husbanken.no
>>> Cc: nav.baerum@nav.no
>>>
>>>
>>> Hei,
>>>
>>> jeg må sende søknad om bostøtte på denne måten.
>>>
>>> For jeg har sittet, i hele kveld, må jeg si.
>>>
>>> Og prøvd å få nettstedet deres, til å virke, (elektronisk søknad).
>>>
>>> Men det er noe slags 'bug' der, virker det som, så søknaden ville ikke gå videre, til 'neste'.
>>>
>>> (Det bare står og surrer).
>>>
>>> Så dette er dårlig IT-håndtverk, virker det som.
>>>
>>> Nå har jeg ventet, i flere timer, og Deres nettsted virker fremdeles ikke.
>>>
>>> Det står at jeg dele bopæl, (med andre over atten år).
>>>
>>> Men det stemmer ikke, jeg deler ikke bolig med noen andre, (hverken av folk over eller under atten år).
>>>
>>> Så hvordan dere og Folkeregisteret har fått det til å bli sånn, det vet jeg ikke, (for å si det sånn).
>>>
>>> Så jeg søker på 'gamle-måten', siden at fristen er innen 14. september.
>>>
>>> Lykke til med å fikse deres IT-systemer.
>>>
>>> Erik Ribsskog, (fødselsnummer: 250770 30568).

3 attachments
        vedlegg om når de skal sende utbetaling paint.jpg
460K
        nødlånsøknad side 1 paint.jpg
726K
        nødlånsøknad side 2.jpg
367K

PS.

Her er vedleggene:

vedlegg om når de skal sende utbetaling paint


nødlånsøknad side 1 paint

nødlånsøknad side 2

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter