Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 15. november 2015

Mer fra Norge

I dag, (lørdag), så var jeg inne i Oslo, for å handle mat.

Jeg dro først innom Rema Fredensborg.

(Siden at de har åpent, til klokka 23, på lørdager).

Etter at jeg gikk ut, fra Rema igjen, så møtte jeg en stor gjeng 'dundrer', som brukte hele fortauet.

Så jeg gikk derfor inn, i det gatetunet, (som tilfeldigvis lå akkurat der, hvor jeg møtte dundrene), hvor min stesøster Christell bodde, fram til sommeren 1993.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg gikk så, til Kiwi Fredensborg.

Jeg tok en handlevogn, (fra rekken av handlevogner, ved inngangen).

Og enda en handlevogn fulgte med.

Jeg satt den tilbake.

Men den rullet ut igjen.

Kiwi Fredensborg har nemlig en samling av handlevogner, av forskjellige størrelser, som står hulter til bulter, (må man vel si).

(Så å handle, på Kiwi Fredensborg, er kanskje litt, som å gå i butikken, i et u-land.

Noe sånt.

Men jeg handler bare, i denne butikken, siden at den er nærme Rema Fredensborg.

Og Kiwi St. Olavs Plass, ligger også nærme Rema Fredensborg.

Men forrige lørdag, så prøvde jeg å kjøpte First Price cola der.

Men da hadde 'smartingene', som jobba, i den butikken, satt masse varer, (som vanligvis stod utafor butikken muligens), foran brusen, (og dette var en drøy halvtime før stengetid).

Da tenkte jeg det, at jeg handler heller på Kiwi Fredensborg, for der gjemmer de ikke brusen, bak masse rot, (for å si det sånn).

Butikker som ikke ønsker å la kundene nå fram til varene.

Hva blir det neste.

Hm).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var også sånn, at kassereren, på Kiwi Fredensborg, virka litt truende nesten, (må man vel si).

Han var veldig trøtt.

Og dette var en stor kar, i 30-årene vel, som stod, i kassa, (istedet for å sitte, da).

Og jeg ba om å få to bæreposer, (siden at jeg handla, for to dager, liksom).

Og kassereren, la posene, sånn at den andre posen, liksom ble 'spist', (som det vel kalles), av kassabåndet.

Jeg ville da ha ny pose.

Og da gjorde kassereren seg dum, og spurte, om jeg ville ha _fler_ poser.

(En pose, som har vært inni kassa-maskineriet, er ikke så fristende, å bruke, mener jeg.

Den kan ha blitt utsatt, for slitase liksom, sånn at det lett går hull i den, for eksempel.

(Og sånn så den posen også ut).

Det burde alle drevne kassafolk skjønne, mener jeg).

Og når jeg skulle sette tilbake vogna, så måtte jeg vente litt, med å snu den, (ved kassa).

For en butikkarbeider nummer to, (en albaner eller noe), dukka opp der.

Og han gikk akkurat der, hvor jeg skulle snu handlevogna, da.

Så han gikk i veien, må jeg si.

Så denne handleopplevelsen, ble som noe trangt og j*vlig da, må jeg si.

Og jeg sjekka også handlelappen.

For å se, om han 'åndsvake' kassereren, hadde slått inn, tre poser, (siden at den ene ble spist).

Men han hadde ikke slått inn en eneste pose, (så jeg, på lappen).

Da lurte jeg.

Og spurte de to butikkfolka, (fra noen meter unna), om det var gratis poser, i dag.

'Å ja', svarte kassereren, da.

Men jeg gadd ikke å betale enda et bank-gebyr, kun for å betale, for to bæreposer.

(Når kassereren ikke hadde giddi, å slått inn de, liksom.

En tøff, barsk, svær og urutinert kasserer, i 30-åra.

Jeg vet ikke, hvor troverdig det er, liksom.

Men men).

Så jeg sa bare det, at det fantes jo folk, som mente det, at det ikke var riktig, at folk skulle betale, for reklame.

(For det husker jeg, at min onkel Håkon sa, (på 80-tallet).

At det ikke var riktig, at folk skulle betale, for bæreposer.

For da betalte man, for reklame, sa han, (husker jeg)).

Og så gikk jeg ut av butikken, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og på bussen, tilbake til Bærum.

Så tenkte jeg på det.

At det er rart, at onkel Håkon.

(Eller Haakon, som han vel kaller seg, i våre dager).

Ikke har en blogg.

Hvor han blogger, om sine 'hjertesaker'.

(Som at bæreposer burde vært gratis.

Og at kjøtt burde holde seg, (i kjøleskapet), fra jul til nyttår.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og det var også noe rart, som hendte, da jeg var inne i Oslo, på fredag, (for å handle matvarer).

Da jeg skulle ta bussen, tilbake til Bærum.

Så virka ikke reisekortet mitt.

Buss-sjåføren, (som muligens var noe slags utlending, i 60-åra, med en svær og firkanta gull-ring, på en av fingrene).

Han snudde reisekortet mitt opp/ned, på 'buss-lese-platen'.

Og likevel, så virka ikke reisekortet.

(Men det virka igjen, i dag, både på bussen til og fra Oslo).

Jeg sa da det, at det var bedre, sånn som det var, i gamle dager, med sånne 'udigitale' busskort.

Og da sa ikke buss-sjåføren noe, men han bare pekte, (med tommelen), at jeg skulle gå på bussen, da.

(Noe sånt).

Og da, så sa jeg det, at de fikk gå tilbake igjen, til de gamle busskortene.

For det var bare tull, med disse nymoderne reisekortene, (sa jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter