Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 13. desember 2015

Denne avtalen, (om at kjedene i Norge, tillater at konkurrentene, får scanne priser), har jeg aldri hørt om før. Enda jeg jobbet, som leder, i Rimi, fra 1994 til 2004. Så dette må være noe nytt, som dagligvare-kjedene, i Norge, har begynt med, etter at jeg flytta, til England, i 2004. Hm

hm avtale

http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel574942.ece?_ga=1.42335333.1180349226.1439249656

PS.

Da jeg var, på Rema Fredensborg, i dag, (lørdag), for å handle.

Så var de utsolgt, for masse julevarer, som koster, en krone, (eller noe sånt), per vare.

(Noe sånt).

Og da jeg jobba, som butikksjef, i Rimi.

Så hadde vi noe. som kaltes aktivitetsplasser.

Og de kampanje/tilbudsvarene, (som stod, på disse aktivitetsplassene), ble byttet ut, hver fjortende dag.

Og hvis vi skulle, ha noen varer, på tilbud.

Så var det sånn, at da måtte vi bestille inn ekstra, av de varene.

(Sånn at det ikke skulle bli utsolgt).

Unntaket var noe, som ble kalt partivarer, som vi bare solgte, til det ikke var mer igjen de, på lager.

(Noe sånt).

Men Rema-butikkene, de har masse Coca-Cola osv., på aktivitetsplass, i butikken, (har jeg lagt merke til).

(Nå i desember 2015).

Og samtidig, så er det utsolgt, i hylla, for marsipan, til en krone.

(Jeg så ikke etter marsipan, på Rema Fredensborg, i dag.

Men de var utsolgt for billig julegrøt og billig julebrus, husker jeg).

Så hvorfor ikke plassere, en kvart-pall, med marsipan, på enden av en hylle-reol.

Sånn at alle kundene, kan få nyte godt av, dette tilbudet.

Nei, det gir lite mening, å ikke gi disse gode tilbudene, ekstra plass.

På Matland, (hvor jeg begynte å jobbe, høsten 1990), så hadde de visst hatt tilbud, på klementiner, til en krone, per kilo, (en gang).

Og da hadde de ikke bare en kasse klementiner stående, (i fruktavdelinga).

Nei, de hadde visst fyllt opp, mye av gulvet, (i fruktavdelinga), med klementiner, (ble det sagt, av noen kolleger, (av meg), på Matland/OBS Triaden).

Så man glemmer, i våre dager, å ta inn ekstra, av tilbudsvarene, virker det som.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Dessuten, så er det sånn.

At hvis man handler, i en Rema-forretning, i Oslo.

Så står det ofte, et vanlig person-navn, på kvitteringa.

Og det er navnet, til franchise-tageren.

Og disse franchise-tagerne, blir nok ikke så glade, hvis Rema-kjeden bestemmer, at for eksempel pepperkaker, skal koste, en krone.

For da taper franchise-tagerne penger.

Så franchise-tagerne, vil kanskje ikke være lojale, når Rema bestemmer, at de skal ha masse forskjellige varer, på tilbud, til en krone.

For da vil kanskje franchise-tageren, nesten begynne, å grine.

Siden at hver gang, noen kjøper en boks pepperkaker, (til en krone), så blir det som, at franchise-tageren, mister et par kroner, i lommeboka si, (eller noe i den duren), da.

Så snusfornuftige og/eller fremmedkulturelle butikk-drivere, kan da muligens, begynne å angripe kundene, (som er økonomiske, når de handler).

Siden at de muligens sitter, i butikken, og regner på, hvor mange kroner, som de taper eller tjener, på hver enkelt kunde, da.

(Kan man vel forestille seg, ihvertfall).

Så noen kunder, (som reflekterer, over dette), vil kanskje kvie seg, for å kjøpe varer, til en krone, da.

For da får man kanskje A-gjengen og B-gjengen, (og der som er), etter seg.

Siden at butikk-driveren, kanskje har kontakter, i de gjengene, (eller noe i den duren), da.

(For alt hva jeg vet).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Dette, (at det er konflikter, mellom kjeden og franchise-tagerne).

Det er ikke noe, som jeg, har funnet på.

Men det har vært om dette, i nyhetene.

Når det gjelder, McDonalds.

For der har noen franchise-tagere, (som kanskje, er snusfornuftige da), gått til rettsak, mot McDonalds-kjeden, siden at de har satt prisen, på de billigste burgerne, så lavt, at restaurant-driverne, har tapt penger, på de kundene, som kun handler, de billigste burgerne.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

mcdonalds franchise søksmål

http://www.nettavisen.no/na24/franchisetakere-saksker-mcdonalds-for-millionbelp/3423145641.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter