Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 24. desember 2015

Det her, er en kiosk, som jeg har skrevet litt om, på bloggen

kiosk skrevet om

http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/12/fler-mobilbilder_16.html

PS.

Det var her, som mora mi kjøpte, en liten, (altså ikke en dobbel), Dajm-sjokolade hver, til lillesøstera Pia mi og meg, (på midten av 70-tallet, en gang).

Da vi skulle, møte Herman Christensen og mora, (ved Farris, (hvor vi så en øyenstikker), var det vel).

Og det ble krøll, for da vi møtte, Herman og mora.

Så sa mora mi, til min lillesøster og meg, at vi hver, skulle gi, halve sjokoladen vår, til Herman.

Og da ville jo han, ha fått to halve sjokolader, (altså en hel sjokolade).

Og selv, så ville Pia og jeg, da bare fått, en halv sjokolade, hver.

Så da ville Herman, ha fått, dobbelt så mye, som Pia og meg.

Og dette var jo egentlig, Pia og meg, sine sjokolader.

(Som vi fikk av mora vår, da hu kom ut, av kiosken.

Men som vi ikke fikk lov til, å åpne, før senere da, (sa vel mora vår).

Noe sånt).

Så jeg ga bare Herman, en tredel, av min sjokolade, (eller noe sånt).

(Men Pia ga han halve sin, vel.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

En annen gang, (seinere på 70-tallet, vel).

Som mora mi, dro meg med, til denne kiosken.

Så viste hu meg det, at de hadde en sjokolade der, som het: 'Big Cat', (som nå heter 'Lion'), husker jeg.

Og da var det sånn, at mora mi sa: 'Se her', (eller noe i den duren).

(Noe sånt).

Og så viste hu meg, den sjokoladen, (som hadde bilde, av en løve, på seg), da.

Men hva det var, med denne sjokoladen, det forstod jeg ikke.

Men det var noe da, (virka det som, for meg, at mora mi mente).

Men etter at min mormor, Ingeborg Ribsskog, døde, (i 2009).

Så så jeg det, (i hennes testamente), at hu hadde arvet Adeler, (siden at hennes tante Magna 'Meme' Nyholm, var gift, med Holger baron Adeler).

Og etter det, så begynte jeg, å drive, med slektsforskning.

Og fant da ut det, at min mormors farmor, var Mary Eva Carla Nyholm f. Fog, (gift med min tippoldefar Anders Gjedde Nyholm).

(Jeg fant forresten disse to, (min mormors besteforeldre), sin grav.

Da jeg bodde, i København, tidligere i år.

På Garnisons kirkegård, (hvor jeg egentlig bare, gikk litt rundt, for å se, om jeg fant, for eksempel disse to, (eller Adeler), sin grav).

Og disse to, hadde et ganske stort gravmonument, (så det var ikke så utrolig vanskelig, å finne, må jeg si).

Selv om jeg vel også hadde, en god porsjon flaks, (må man vel si), siden jeg liksom gikk rett på, denne graven, da.

Noe sånt).

Og Carla Fog, var direkte etterkommer, av den adelige/kongelige Løvenbalk-slekten, (fra Danmark).

Så om det, at mora mi viste meg, denne 'Big Cat'-sjokoladen, (uten å kjøpe den), i denne kiosken, (på bildet ovenfor).

Kan det ha vært noe, i forbindelse med det, at mora mi og meg, var/er etterkommere, etter Løvenbalk-slekten?

Det kan man ihvertfall lure på, (mener jeg).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter