Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 20. desember 2015

Jeg lurer på, om det var, på denne Peppes-restauranten, at min far og jeg, ihvertfall en gang, møtte onkel Runar, (på den tida, som onkel Runar, fremdeles bodde, i Oslo, (det vil si, på siste halvdel, av 70-tallet, en gang, vel))

pizza 70-tallet

http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/12/fler-mobilbilder_16.html

PS.

Det var forresten også sånn.

(Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 2).

At en gang, som min tidligere klassekamerat Magne Winnem, lå over hos meg, på Abildsø, (der jeg bodde, det første året, jeg bodde, i Oslo, nemlig studieåret 1989/90).

Så tok vi 71-bussen, ned til sentrum, på lørdagskvelden.

(Noe vi ganske ofte gjorde.

For Magne Winnem, var ofte og besøkte meg, i min studenthybel, i Enebakkveien, (på Abildsø).

(Mest før han måtte inn til førstegangstjenesten, i januar 1990, var det vel).

Av en eller annen grunn.

For det var Magne Winnem, som liksom var mest hypp på, at han skulle besøke meg, må man vel si.

Men jeg var så vant med, å ha en lillesøster, (nemlig Pia), som flytta inn, hos meg, på Bergeråsen, skoleåret før.

Så jeg kunne nesten ikke si så mye, når en tidligere klassekamerat, (og russekamerat), ville på besøk, da.

Noe sånt).

Og jeg hadde blitt kjent, med en gjeng ungdommer, på Abildsø, (når jeg var i kiosken der, for å ta meg en røyk, for det var egentlig ikke lov å røyke, der jeg bodde).

(Som jeg har skrevet om, i Min Bok 2).

Og av de ungdommene.

Så satt to av de, på samme buss, som Magne Winnem og meg.

(En lørdagskveld, som Magne Winnem og meg, dro ned til sentrum, for å gå på diskoteker osv., (for å treffe damer), da).

Og dette var Lene og Anne Lise, vel.

(Noe sånt).

Lene og Anne Lise, bodde begge på Abildsø.

Og de var 15-16 år gamle, på den her tida, da.

(Mens Magne Winnem og jeg, var 18 år gamle, da).

Så Winnem og jeg, kunne ikke ta med oss, disse to Abildsø-frøknene, på diskotek.

For der var det 18 års-grense, da.

Men Winnem visste råd.

Han foreslo, at vi fire, skulle dra, på Solli bowling.

(For der var det ikke 18 års-grense).

Og så dro vi dit, og spilte biljard, (og drakk cola og/eller øl), da.

(Husker jeg).

Før Winnem og jeg, forlot disse to unge Abildsø-frøknene.

Og så dro vi videre, på en slags pub-til-pub/diskotek-runde, (noe vi ofte gjorde, på den her tida, kledd i party/jappe-dressene våre), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter