Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 18. desember 2015

Jeg sendte en e-post til Hedrum historielag

Erik Ribsskog

Om Urdheim, Granum, Rømminga, Vestmarka, (Hedrum), Larvik

Erik Ribsskog Fri, Dec 18, 2015 at 3:00 PM

To: post@hhl.no
Hei,

jeg bodde i Urdheim, (hvis jeg har forstått det riktig), fra høsten
1973 til våren 1974.

Jeg har lest at dere eier dette stedet nå:

http://byrunden.origo.no/-/bulletin/print/673696_byrunden-torsdag-28-juli-2011?ref=checkpoint

Lurer på hvem som eide dette stedet, på 70-tallet.

(Min mor Karen Ribsskog, rømte fra min far, på Bergeråsen, (og hu tok
med seg min yngre søster Pia og meg.

Jeg var tre år, på den tida, og søstra mi var halvannet år yngre.

Vi dro først til min mors foreldre, på Hurumlandet.

Min mors far var Johannes Ribsskog, som var nevø av Bernhof Ribsskog,
som var en pioner, innen skole-pedagogikk, og mannen bak normalplanen
for grunnskolen.

Og etter å ha bodd der, (i Klokkarstua), noen uker vel, så flytta vi,
til Vestmarka).

Min lillesøster og jeg, var også ofte, på besøk, hos noen lokale
jenter, som bodde nærmere Hovland, vel.

(Så de var vel muligens ikke fra Rømminga).

Min morfar Johannes og hans danskfødte kone Ingeborg, flyttet seinere
også ned, til Larviksdistriktet, (i 1975, til Nevlunghavn).

Og etter at mora mi døde, i 1999, så flytta hennes yngre bror Martin,
til Kvelde og Løvås gård.

Jeg bodde der, i noen måneder, i 2005, etter å ha overhørt, på Rimi
Bjørndal, at jeg var forfulgt, av 'mafian'.

Jeg flyktet så til England, og ble snytt for mye arv, (vil jeg nok
si), da min mormor døde, i 2007, (enda min mor jo døde, i 1999).

Får ikke mine rettigheter fra politiet osv., når jeg anmelder diverse
kriminalitet til dem, forresten.

Men nok om det.

Jeg husker det, at i påsken 1974, var det vel.

Så besøkte Pia og jeg, min far, (som da bodde hos sine foreldre), på
Sand, i Svelvik.

Og da hadde min mor blitt sammen med en Arne Thomassen, som vel flytta
inn, hos oss, i Urdheim.

Og da ville jeg ikke tilbake, til Vestmarka, før mora mi sa, at vi
hadde fått hund, var det vel muligens.

En schafer-hvalp ved navn Cora.

Og da vi kom til Urdheim, så lå det kukaker, over hele gulvet, i den
første stua.

Og det var liksom schafer-hvalpen sa Arne Thomassen og mora mi.

Var det klasserommet, tror dere?

En av de første dagene, i Urdheim, så våkna jeg, før mora mi, (som
bodde i andre etasje).

(Jeg og Pia, hadde soverom, (i noen 'gitter-senger'), i et rom, som lå
innafor to stuer, i første etasje.

Hva var det, i det rommet, i gamle dager?

Var det sløyd-rom?).

Og jeg gikk ned til en gård, (trolig Rømminga gård).

Og budeia dreiv, og skøyv møkk, (fra kuene), ned i møkka-kjelleren, husker jeg.

Budeia, (eller bondekona), var cirka 50 år gammel, (høsten 1973, da
dette hendte), vil jeg tippe.

Hvilken bondekone/budeie, kan dette ha vært?

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Sender med skjema fra Folkeregisteret, hvor man kan se, at jeg har
bodd, i Granum i Rømmina, (og etter å ha sendt e-poster til Larvik
kommune osv., (siden bruks og gårdnumrene, er endret, siden
70-tallet), så tror jeg, at det må ha vært Urdheim, hvor mora mi,
søstera mi, (og etterhvert Arne Thormod Thomassen), og meg selv bodde,
fra høsten 1973 til våren 1974).

Håper dette er i orden!


granum rømminga.jpg
256K

PS.

Her er vedlegget:

granum rømminga

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter