Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 19. desember 2015

Mer fra Facebook

  • Samtale startet 15. mai 2011
  • Erik Ribsskog
    15.05.2011 17:20
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg bare lurte på om du vet noe om en eiendom, på Sand, hvor min farfar Øivind Olsen, bygde snekkerverksted og hus, etter krigen, på tomta til en Lersbryggen, husker jeg at slekta mi sa.
    Og det hørte til et jorde, mer eller mindre, som Jensen Møbler har bygd på nå.
    Jeg pleide å leike på det jordet, som barn, så jeg er litt irritert på den bygginga.
    Og jeg prøver å finne ut mer om historien til eiendommen, og har ikke noe kontakt med familien min i Norge, (jeg bor i England).
    Mener å ha hørt navnet ditt, da jeg gikk på Svelvik ungdomsskole, eller noe, muligens.
    Så bare tenkte at jeg kunne kanskje prøve å sende en melding, på Facebook.
    Håper dette er i orden!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • 24. mai 2011
  • Linda Lersbryggen Kjær
    24.05.2011 08:25
    Linda Lersbryggen Kjær

    Hei. Helt i orden at du spør, men jeg vet ikke så mye om dette stedet. Men du burde spørre min tremenning Svein Kjetil Lersbryggen som bor på Høyen ved Sand. Han vet sikkert mye om historien til det stedet. Han er også på Facebook. Håper du finner svar. Hilsen Linda
  • Erik Ribsskog
    24.05.2011 11:14
    Erik Ribsskog

    Hei,
    ja, jeg ringte Statens Kartverker, på Hønefoss, i forrige uke, var det vel.
    Og de kunne opplyse om at det var din tremenning, Svein Kjetil Lersbryggen, som eide tomta, til det huset, etter min farmor, på Sand, (det huset som nå er gult, ved siden av Jensen Møbler), som jeg mener at jeg har hevd på da, for det var som et barndomshjem for meg, jeg gikk dit og spiste middag etter skolen, og fikk disponere noen skuffer i reolen der, og leika mye der osv., også nede på verkstedet.
    Så jeg mener jeg har en slags hevd på de her eiendommene da.
    Også 'Jordet til Lersbryggen', hvor jeg leika ganske mye, som guttunge, og fanga humler og gresshopper, osv.
    Men men.
    Så det var veldig bra at du kunne sende svar om dette!
    Jeg har sendt til din tremenning, Svein Kjetil Lersbryggen også, på Facebook, så hvis du ser han, og har muligheten, så gjerne spør om han har fått den Facebook-meldingen, hvis du ser han.
    Hvis det er i orden.
    Håper dette er i orden.
    Hyggelig å få Facebook-melding fra Svelvik/Strømm, osv!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • 29. november 2014
  • Erik Ribsskog
    29.11.2014 06:02
    Erik Ribsskog

    Hei Linda,
    jeg ser at min farfar, leide en tomt, (til trevarefabrikken Strømm Trevareindustri), for 180 kroner i året, av dere.
    Kan jeg få leie deg, for 180 kroner, i året, lurte jeg.
    For jeg blir tullet med så mye.
    Eiendommen min i Holmsbu, har blitt stjålet fra meg.
    Og tingene mine hos City Self Storage.
    (Mens jeg har bodd i England).
    Osv., osv.
    Og søstrene mine, (Christell og Pia), er så dårlige, tøsete og ufordragelige.
    Så jeg prøver å finne noen andre som kan hjelpe meg.
    Folk bare ignorerer en ungkar, som ikke får rettighetene sine, virker det som.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    15:24
    Erik Ribsskog

    Hei,
    beklager at jeg sender mange meldinger.
    Har funnet ut at det var han tremenningen din, som har noe slags hjemmel, (hva nå det egentlig betyr), for huset, som min fars foreldre bodde i, (i sin tid).
    Bare som en oppdatering.
    Beklager hvis det blir mange meldinger!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg mener nemlig, at jeg har bruksretten, til dette huset.
    For da jeg flytta, fra mora mi i Larvik, til faren min på Berger, i 1979.
    Så fikk jeg lov til, å liksom ha min egen skuff, i reolen, i stua.
    Og det ble seinere, til to-tre skuffer.
    Så dette var også mitt hjem, (for jeg spiste middag der etter skolen osv.).
    Så jeg mener, at jeg egentlig har bruksretten her.
    Men det er vel bare nazister, som skjønner seg helt, på sånt som har med hjemmel osv., å gjøre.
    Jeg eier også en del, av en eiendom, i Holmsbu.
    (Eller det er fire eiendommer, som jeg eier en liten del av, det er Bergstø, Bergstø 2, Bergstø 3 og Kvernhuset, i Arnestø-området, i Holmsbu).
    Og når jeg går til Tingretten i Drammen, for å selge dette, (for jeg vil heller ha penger, til å ordne med offentlig skifte, etter min mormor, som jeg har blitt snytt for arv etter, i Larvik, med mer).
    Så begynner ei Austad der, og bare ser på Seeiendom.no, og gidder ikke å se, på papirene/kontrakten, som jeg har med meg.
    Så jeg blir tulla så fælt med, av nazister, både her og der, må jeg si.
    Og fine antikviteter, etter min mors slekt, (og mye annet), har blitt nasjonalisert, av HV, fra min lagerbod, hos City Self Storage/Selvaag, i Oslo, mens jeg bodde i England, fra 2004 til 2014.
    Så det er jo som å bo i Hitler-Tyskland, (eller Sovjet/Etiopia), må jeg si.
    Bare noe jeg tenkte på.



PS.

Her er vedleggene:

img089

img090

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter