Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 22. desember 2015

Mer om teskjekjærringa

Jeg lurer på, om Teskjekjærringa, (som jeg har skrevet om, i Min Bok).

(Nemlig Solveig 'Teskjekjærringa' 'Theodorsa' Theodorsen, (som hu vel egentlig het), fra Bergeråsen/Sand).

Hadde elghund.

Hu hadde ihvertfall en hund, som ligna litt, på en elghund, (vil jeg si, etter å tilfeldigvis ha lest litt mer, om elghunder, på nettet).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

Når du har blitt jaget av teskje kjærringa nede ved stranda hver gang man gikk forbi huset hennes.
Jan Andersen
Jan Andersen Det var spennende å "erte" på seg teskje kjerringa når du var guttunge Uttrykksikonet smile
Kristine Fiskum
Kristine Fiskum Og hu hadde gevær!! Sa folk... Uttrykksikonet wink
Jan Andersen
Jan Andersen Det var vel det påståtte geværet som gjorde det ekstra spennende
Morten Sand
Morten Sand Teskjekjerringa var så lita at det blei musespor i snøen når hu henta posten.
Glenn Bullen
Glenn Bullen hu var større enn deg da morten .hehe.
Elisabeth McAfee
Elisabeth McAfee Hvor bodde hun og i hvilken periode? Vet ikke om jeg nesten husker dette eller ikke
Ingeliv Andreassen
Ingeliv Andreassen Nei, jeg husker heller ikke denne teskje-kjerringa! Kan noen oppklare dette?
Hege Stenberg Silnes
Hege Stenberg Silnes Hvis du fulgte hele Havnehagen ned, kom du til eiendommen hennes, hvit hus på høyre side av veien før du kom ned til stranda. Veien gikk i mellom eiendommen hennes, og hun mente at alle skulle gå rundt.
Thore Steffensen
Thore Steffensen Det er på Sand dette ,...Solveig Teodorsen,.."teskjekjerringa" er for meg et ukjent navn på henne ,.. vi gikk så mye vi ville forbi der . hun sto utehver kveld og ropte pus , pus hun hadde 10- 15 stk.
Hege Stenberg Silnes
Hege Stenberg Silnes Hun ble vel litt særere med åra, og trafikken gjennom gården hennes ble jo betraklig større etter at Bergeråsen ble bygget. Kattene ble byttet ut med hund, en slik en som Dronningmora i England har :o)
Thore Steffensen
Thore Steffensen jeg husker hunden,..de var lo
Thore Steffensen
Thore Steffensen de var litt like de to,....var det jeg skulle skrive.
Ingeliv Andreassen
Ingeliv Andreassen Ja, Solveig Theodorsen husker jeg godt! Har bare aldri hørt navnet "Teskjekjerringa" på henne! Men hun var jo lita og tjukk! Husker hun gikk over Bærjerhagan hver dag!
Thore Steffensen
Thore Steffensen det stemmer nok , hun jobbet hos Bjarne Hansen

https://www.facebook.com/groups/266282843489204/search/?query=teodorsen

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter