Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 12. desember 2015

Min Bok 8 - Kapittel 26: Mer fra Løvås

Det var også sånn, at Martin og Grete, fikk mye besøk, fra Østfold, mens jeg bodde, på Løvås, (husker jeg).

En helg, (var det vel).

Så kom det et middelaldrende/eldre par, på besøk.

Og de kjørte, en gammel amerikaner.

Og slo opp telt, (i fylla), i hagen, (ikke så langt fra verandadøra), til Grete og Martin.

Og det var også sånn, noen unge menn, var med, disse østfoldingene.

Og disse unge mennene, kalte Martin, nesten konsekvent, for: 'Ribsskauen', (husker jeg).

(Og de liksom 'spytta ut', dette kallenavnet, når de sa det, da.

Noe sånt).

Så det var kanskje, et kallenavn, som Martin fikk, da han bodde, i Askim, (på slutten, av 90-tallet), da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og det var også sånn, at Martin hadde en slags svømmekonkurranse, med han ene østfoldingen.

I tjernet.

(Sånn som jeg husker det).

Og etter den konkurransen, (som de avtalte, (i fylla), uten at noen andre, skjønte dette, vel).

Så var det sånn, at han ene østfoldingen klagde, på onkel Martin, (på grunn av et eller annet da).

Og det var vel noe sånt som, at han østfoldingen, neste hadde drukna.

Og så hadde ikke onkel Martin, villet hjelpe han, (eller noe i den duren), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og da disse østfoldingene, skulle tilbake, til Østfold, på søndagen, (var det vel).

Så tok de avskjed osv., da.

Og etter en halvtime, (eller noe sånt), så kom de gående tilbake da, (var det vel).

For da hadde, den gamle amerikaneren deres, fått motorstopp, (eller noe sånt), da.

Og da, så måtte det vel ringes, til Falken, (eller om det var Viking), eller noe i den duren, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste episodene, av Min Bok 8.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Det var også sånn, at det en gang, dukka opp, et annet middelaldrende Østfold-par, på gården.

Og det var, mens jeg var aleine der, (på Løvås), husker jeg.

Og da, så lot jeg dette paret, få låne avisa, (Østlands-Posten), mens jeg selv dro, bort til Enga, hvor jeg skulle jobbe, med å rydde noe kvist/trær, (som Martin hadde hogd ned, med motorsag), eller noe i den duren.

Og dette paret, hadde med seg, en termos, (med kaffe), husker jeg.

Men jeg hadde blanda, en stor flaske, med saft, (husker jeg).

Og det stussa vel, dette paret litt over, (at jeg heller drakk saft, enn kaffe), tror jeg.

Men det var fordi, at man trenger, å drikke en del, når man jobber, med fysisk arbeid, da.

(Lærte vi om, under førstegangstjenesten, osv.).

Så en skvett kaffe, det blir liksom ikke noe, når man skal jobbe, i flere timer, med noe slags tømmerhogger-arbeid, (eller noe i den duren), da.

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og dette 'kaffe-ekteparet', fra Østfold.

De var fra samme sted, som Petter Solberg, (mener jeg, å huske, at de sa).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter