Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 14. desember 2015

Min Bok 8 - Kapittel 29: Enda mer fra Løvås

Det var sånn, at jeg jobba, så mye, med tømmerhogger-arbeid, (må man vel kalle det), på Løvås, våren/sommeren, i 2005.

At den grå skinnjakka, som jeg kjøpte meg, i Amsterdam, i februar, (var det vel), i 2005.

(Som jeg har skrevet om, i Min Bok 7).

Den jakka, (som vel var, i størrelsen XL, eller noe i den duren), revna plutselig, (i/ved glidlåsen, var det vel), en dag, våren/sommeren 2005, (husker jeg).

Så jeg ble nok, en del kraftigere, av dette tømmerhogger-arbeidet, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at det pleide å ligge, en nokså gammel fotball, på tunet, på Løvås, (husker jeg).

(Dette må vel antagelig, ha vært Risto sin fotball, hvis jeg skulle tippe).

Og den fotballen, pleide jeg, å noen ganger liksom leke meg litt med, (eller trikse med), da.

(Selv om jeg måtte være forsiktig, siden at jeg hadde, et dårlig kne, (som jeg har skrevet om, i Min Bok 5), da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og en gang, som jeg spilte litt fotball, (vi sentra vel bare, mener jeg å huske), med Risto.

(Våren/sommeren 2005).

Så mener jeg, at jeg overhørte, at Martin, (som pleide å gå, i svarte ola-bukser vel), sa til Grete, (om meg), at: 'Han har jo trangere bukser enn meg'.

(Noe sånt).

Så det var nok sånn, at også beina mine, ble kraftigere, av å jobbe, (og å gå/bære osv.), på gården.

Men buksene, som jeg gikk i, på den her tida.

Det var blå Levis 501-bukser, som jeg hadde begynt å gå med igjen, det første året, som jeg studerte ved HiO IU, (og jobbet deltid, som låseansvarlig, på Rimi Bjørndal), nemlig studieåret 2002/03.

Og disse Levis-buksene, de var vel størrelse 32 i livet og størrelse 34 i lengde, (hvis jeg husker riktig).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at jeg hadde med, enda en jakke, til gården.

Og det var den svarte Marlboro-jakka, som jeg hadde kjøpt meg, (og som kosta cirka 3000-4000 vel), på Oslo City, høsten 2002.

Og den jakka, (som var varm og som foret til, hadde et fint mønster, (må man vel si)), gikk jeg og henta meg, i hytta/'skuret' mitt, den kvelden, som de Østfold-folka, (med amerikaner og telt), var på besøk, (på gården).

(For det ble litt kaldt, å sitte ute, i hagen til Grete og Martin, hele natta, og 'pilse', (uten en jakke, som man kunne lukke igjen da, for å si det sånn), mener jeg å huske.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og etter, at den skinnjakka mi, (fra Amsterdam), ble ødelagt.

Så begynte jeg vel, å jobbe, i en svart bomullsgenser, (som jeg hadde kjøpt, i klesbutikken Burton, på the Bridges-senteret, i Sunderland, høsten 2004, (som jeg muligens har skrevet om, i Min Bok 6)).

(For jeg ville vel, liksom spare, den Marlboro-jakka mi litt, da.

(Og ikke bruke den, som arbeidstøy).

Siden at det vel da, var den eneste jakka, som jeg hadde igjen, (på gården), liksom.

Og det ble også, en god del varmere ute, (etterhvert som våren ble til sommer), da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at jeg, (ihvertfall den første tida, på Løvås).

Gikk en del, med en slags 'lusekofte-genser', (som muligens var svart, hvis jeg husker riktig), som onkel Martin, liksom hadde 'prakka på meg', (en av de første dagene, som jeg bodde, på Løvås da), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at Grete og Martin, ga meg, et par grønne gummistøvler.

Som jeg pleide å gå med, når jeg jobba, på gården.

Og disse gummistøvlene, brukte jeg vel så mye, (siden at jeg jobba ganske mye, må man vel si), at de ble utslitt/hullete, (hvis jeg husker riktig), og Grete og Martin, skaffet meg vel da, enda et par gummistøvler, (hvis jeg ikke husker feil).

(Og disse gummistøvlene, var faktisk veldig praktiske, å bruke, i arbeidet på, gården.

Sånn som jeg husker det.

For da holdt jeg meg tørr, på føttene, (stort sett), mener jeg å huske.

Og jeg gikk vel også, med to par sokker, inni disse gummistøvlene, (hvis jeg ikke tar helt feil)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Grete og Martin, 'prakka også på meg', et par brune 'hippie-sko', (eller hva man skal kalle det).

Dette var noen sko, som Grete egentlig hadde kjøpt, til Martin, (mener jeg å huske).

Men Grete og Martin ville, (av en eller annen grunn), at jeg skulle gå, med disse brune skoa, da.

Så det ble til, at jeg også brukte, de brune skoa, (som jeg hadde fått, av Grete), en del, (mens jeg bodde, på Løvås da, (mener jeg å huske)).

(Noe sånt).

Selv om de skoa, som jeg gikk med, da jeg dukka opp, på Løvås, påsken 2005.

(Et par ganske uslitte Doc Martens-sko, (modell 10 og størrelse 10).

En type sko, som jeg hadde pleid å gå med, i mange år, (både på jobb og på fritiden), i Oslo, (og i Sunderland).

Fra våren 1994, var det vel, (da jeg kjøpte, disse skoene, første gang, som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 5).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer, som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Da jeg rømte, fra gården Løvås, sommeren 2005, så hadde jeg på meg, de brune skoa, (som jeg nevner ovenfor), som Grete og Martin, prakka på meg, våren 2005, (av en eller annen grunn), og disse skoa, brukte jeg også, en god del, den første tida, i Liverpool, (siden at jeg ikke alltid, hadde så mye penger, til klær osv., mens jeg bodde der):

rømte fra løvås

http://johncons-mirror.blogspot.no/2009/03/noen-sendte-meg-denne-tegningen-de-vil.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter