Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 24. desember 2015

Min slektning Øystein 'ØA' Andersen, (som er adoptert, fra Korea, av min fars kusine Reidun Andersen f. Zachariassen), pleide ganske ofte, å prate om denne butikk-kjeden, (EPA), på 80/90-tallet, (husker jeg)

epa

http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/12/fler-mobilbilder_16.html

PS.

Øystein Andersen brukte 'EPA', som et uttrykk, (eller skjellsord), vil jeg si.

Øystein Andersen hadde, nesten sitt eget språk, med masse rare ord og uttrykk, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Øystein Andersen brukte også uttrykket/skjellsordet: 'EPA-traktor', (husker jeg).

(Men hva det skulle bety, det forstod jeg ikke så mye av, må jeg innrømme).

Og Øystein Andersen hadde også mange andre rare ord, som han brukte, mer eller mindre hyppig.

'Ujavn', brukte Øystein Andersen, som et skjellsord, (må man vel si).

'Puck', brukte også Øystein Andersen, som et skjellsord, vel.

(Men Ole Tonny Bergum, (fra Bergeråsen), sa da, (en gang, som Øystein Andersen, ikke hang sammen med meg), at 'Puck', det var navnet, på det moped-merket, som en av naboene mine, (en slags gubbe vel), på Bergeråsen, kjørte.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

'Jostein', (etter en butikkmedarbeider, med det navnet, som jobba, på Lauritzen bokhandel, i Drammen), brukte også Øystein Andersen, som et skjellsord, (husker jeg).

Og det var også sånn, at Øystein Andersen, ofte snakket, om to skrekkfilm-figurer, (ved navn Jason og Freddy Kruger), husker jeg.

Så det å bo, på Bergeråsen, ble helt annerledes, etter at jeg ble kjent, med min slektning Øystein Andersen, (gjennom min kamerat Kjetil Holshagen), må jeg si.

For Øystein Andersen, var så rar/spesiell da, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Selv om EPA, pleide å annonsere, i Larviksavisen Østlands-Posten, (som på bildet ovenfor).

Så var det ikke sånn, at EPA hadde butikk, i Larvik.

Nei, den butikken, lå i enten Skien eller Porsgrunn, (mener jeg, å huske, fra da jeg tok disse bildene, på Nasjonalbiblioteket, for en en uke eller to siden, var det vel).

Og å dra, til enten Skien eller Porsgrunn.

Det var ikke noe, som virka fristende, for meg, på den tida, som jeg bodde, i Larvik, (noe som var, fra jeg var tre år, til jeg var ni år, husker jeg).

For det lengste jeg reiste aleine, på den tida.

(Mens jeg bodde, hos min mor).

Det var, (med buss), fra Larvik til Nevlunghavn, (husker jeg).

(Dette var, en gang, like før jeg flytta, til faren min, høsten 1979.

Og bestefar Johannes, ville prate med meg, i 'peisestue-fløyen', i huset/slottet hans, i Nevlunghavn.

(Mens bestemor Ingeborg, serverte oss ferdigsmurte horn, (som var hjemmebakte), med brunost, vel.

Noe sånt)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Så jeg tror ikke, at jeg noen gang, har vært, i en EPA-butikk.

(Ikke som jeg kan huske, ihvertfall).

Og det var heller ikke, noen EPA-butikk, i Lørenskog, (hvor Øystein Andersen bodde).

(Ikke som jeg kan huske, ihvertfall).

Så jeg kan ikke huske, å noen gang ha sett, en EPA-butikk, (som Øystein Andersen var så opptatt av), må jeg innrømme.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Mens jeg bodde, i Mellomhagen, (på Østre Halsen), hvor jeg bodde, fra våren 1976 til våren 1978, vel.

Så begynte mora mi, å sende meg, med min stefar Arne Thormod Thomassen, til travbanen.

Og den første travbanen, som jeg var med stefaren min til.

Det var Klosterskogen travbane, (i/ved Skien/Porsgrunn), husker jeg.

Og Klosterskogen travbane, den er litt kjedelig, (sånn som jeg husker det).

Der måtte man liksom sitte stille, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Mens på Jarlsberg travbane, (ved Tønsberg), for eksempel.

Der kunne man, (hvis man var guttunge), løpe rundt, og samle tomflasker og spille på kronespill, (og sånn), da.

(Noe sånt).

Så Skien/Porsgrunn, det virka kanskje, som et litt kjedeligere sted, enn søndre Vestfold, da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var også sånn.

At min mor, noen ganger, (for eksempel, den gangen, som vi dro til Rauland, mens vi bodde, i Jegersborggate, (hvor jeg bodde, fra våren 1978 til høsten 1979)), kjørte ned, til Skien/Porsgrunn.

(Eller Grenland, som det vel heter).

Og da, så pleide mora mi, å bli nervøs, når vi skulle kjøre over, en bro, som gikk over en elv, (eller noe i den duren), i Grenlands-distriktet, da.

For dette, var en vippebro, (husker jeg).

Og da, så var mora mi redd for, at de skulle tulle med vippebrua, mens vi kjørte over den, (virka det som, for meg), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter