Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 20. desember 2015

Nå har jeg sett mer, på bildene, av huset til bestefar Johannes, i Blombakken 9. Og der jeg har satt et kryss, var det peisestue, (og hovedinngangsdøren, var på motsatt side, av der jeg har satt krysset, (ut mot Blombakken))

kryss peisestue inngangsdør

http://johncons.angelfire.com/om.html

PS.

Her er det kammerset, (ved siden av soverommet til bestemor Ingeborg), hvor Pia og jeg, lå og liksom skulle sove, på sankthansaften, i 1976, (eller om det var sankthansaften 1977), mens vi hørte på, at mange barnefamilier osv., gikk ned mot havna, (i Nevlunghavn), for å feire sankthans, da:

kammers blombakken

https://lokalhistoriewiki.no/index.php/Blombakken_%28Larvik%29

PS 2.

Bestefar Johannes, pleide å ha en lyseblå Mazda, stående utafor hoved-inngangsdøra, i Blombakken 9:

bestefar johannes pleide å ha mazda

PS 3.

Hu dama, (var det vel), fra Aftenposten, som skrev, (i sin tid), at dette bygget, i Blombakken 9, var 'lite'.

Hu var kanskje bare inne, i påbygget der, liksom.

Hu ble kanskje sluppet inn hoved-inngangsdøra.

Og så gikk de kanskje ut hagedøra.

Og da, så var Aftenposten-dama, kanskje rimelig stressa.

Sånn at hu ikke så 'hoved-bygget', liksom.

(Noe sånt).

Hva vet jeg.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 4.

Her er mer om dette:

lite hvitt skipperhus hm

(Samme link som ovenfor).

PS 5.

Denne boligen, (i Blombakken 9), er jo to hus, (må man vel si), som er slått sammen, (eller bygget sammen).

(Et stort to-etasjes hus og et mindre en etasjes-hus).

Så å bare kalle dette, for et 'skipperhus', blir vel feil.

Det er kanskje, mer riktig, å kalle dette, for et 'bolig-kompleks', (eller noe i den duren).

(Siden at dette er, flere bygnings-strukturer, som er slått sammen, må man vel si).

Hm.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Jeg måtte lese om slott, på Wikipedia, for å komme videre.

Og et sånt påbygg, kalles visst, for en 'fløy'.

Og den plassen, som man ser, i bakgrunnen, på bildet øverst, (utafor hagedøra), det blir da, en borggård, (må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

mer om slott wiki

https://no.wikipedia.org/wiki/Slott

PS 8.

Jeg har skrevet om, på bloggen, (og muligens også, i Min Bok), at jeg husker det, at min stefar Arne Thormod Thomassen, jobba med, å bytte ut gulvet, i/ved peisestua, i Blombakken 9, sommeren 1975, (var det vel antagelig).

Arne Thomassen, pleide jo, å lede arbeidet, med å bygge hytter, (i Brunlanes og i Rauland osv.), på den her tida, (husker jeg).

Så det er mulig, at det var sånn.

At Arne Thomassen, bygde denne 'peisestue-fløyen', sommeren 1975.

(Og at han ikke bare pusset opp, som jeg har skrevet, på bloggen tidligere).

Etter at bestefar Johannes, kjøpte denne eiendommen, våren 1975.

Muligens fordi, at bestemor Ingeborg, var etter kongelige osv., (i Danmark), da.

Og så prøvde, kanskje bestefar Johannes, å få bestemor Ingeborg, (som var etter så fine forfedre osv.), til å bli fornøyd, da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

På badet, (i andre etasje), i boligen/slottet, til bestemor Ingeborg og bestefar Johannes, (i Blombakken 9, i Nevlunghavn), så var det også, et lignende bidet, (av det på bildet), husker jeg, (noe min mor, liksom 'klukk-lo' litt av, (en gang, som vi var på besøk der, på midten av 70-tallet), vel):

også bidet

http://e24.no/privat/eiendom/kollen-villa-solgt-etter-13-mill-i-prisavslag/23582945

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter