Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 28. desember 2015

Når det gjelder dagligvarebransjen, så lurer jeg på, om dette, at grossistleddet nå er integrert, fører til, at vi får dårligere kundeservice, i butikkene. For firmaene blir vel antagelig da, mer tungrodde, og opptatt, av andre ting, enn kundeservice. Hm

dagligvarebransjen

http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/Mener-kjedene-ma-ta-ansvar-2816263.html

PS.

Det blir kanskje litt, som da jeg hjalp faren min, (på 80-tallet), med å levere køyesenger, (for Strømm Trevare).

Faren min produserte køyesenger, på dagtid, fire-fem dager i uka, (må man vel si).

Og en ettermiddag/kveld i uka kanskje, så kjørte faren min rundt, (på Østlandet), og leverte køyesenger, (til både firma og privat-kunder/forbrukere), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Så når butikk-kjedene, har integrert grossist (og produsent)-leddet.

Så blir det nok litt, som at dette, med kundeservice, blir som en ekstrajobb, (eller noe heft), for firmaene, da.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

På 1930-tallet, så ble det visst, noe lignende av monopol, i USA.

I Norge, (og vel også England), så tenker konkurransetilsynet visst bare, på hvor mange prosent, som et firma har, av salget til forbruker.

Men det spørrs vel, om ikke Konkurransetilsynet, også burde ha tatt med, grossist/produsent-makt.

Og at de burde ha begynt, å begrense firmaene, når de blir for store, i verdi/makt, (og ikke i prosent, av salget til forbruker).

Hm.

Dette, (hvordan Konkurransetilsynet gjør jobben sin), det kan man ihvertfall lure på, (mener jeg).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

grupperinger for store hm

https://no.wikipedia.org/wiki/Markeds%C3%B8konomi

PS 5.

For vi har nå, (i Norge), en situasjon, hvor NorgesGruppen, har monopol, (må man vel si), på distribusjon, til nye/uavhengige butikk-drivere, (som ikke vil gå inn, (som franchise-tagere), i en kjede).

Og det burde vel kanskje også være, en sak, for Konkurransetilsynet.

(Skulle man vel tro).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter