Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Tuesday, 27 January 2015

Jeg sendte en e-post til Bærum kommune

Erik Ribsskog

Klage

Erik Ribsskog Tue, Jan 27, 2015 at 11:45 PM
To: post@baerum.kommune.no
Hei,

jeg synes det, at det er rimelig glatt, på fortauene, her på Slependen.

(Og han brøytebilen har holdt på å kjøre på meg, flere ganger).

Hadde det ikke vært en ide, å brukt litt salt, (og ikke bare grus), på
isen/snøen, som er, på disse fortauene?

(Jeg jobba som butikkleder, (opp til og med butikksjef), på Rimi
Lambertseter, på 90-tallet.

Og da pleide vi å strø med salt, hvis det ble glatt, utafor butikken,
mener jeg å huske).

Dessuten, så har ikke Rema Billingstadsletta, noen ordentlig inngang.

Man må gå inn, der hvor bilene kjører, (ihvertfall etter, at
treningsstudioet stenger, i dette senteret, som ikke har noe navn,
såvidt meg bekjent).

Han brøyte-traktoren, han bare skraper av det øverste laget, av isen,
og strør litt grus på, (på en litt gjerrig måte, må man vel si), så
det blir fortsatt ganske glatt, (vil jeg si), uansett hvor mange
ganger, som han skraper, (noe som bråker fælt og, om natta, for jeg
bor like ved Slependveien).

Der hvor bilene kjører, (like ved fortauet), så er det helt bart.

Det er antagelig fordi at det strøs med salt, mistenker jeg.

Bare et forslag.

Mvh.

Erik Ribsskog

Mer fra Slependen

Nå var jeg nettopp, på Rema, for å handle mat.

Og jeg ble nesten kjørt ned, to ganger, på de få hundre meterne, bort til Rema.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Først var det den svarte Volvo SUV-en, (hvis jeg så det riktig), som har stått parkert, utafor 'russer-brakka' her, noen ganger.

Som nesten kjørte meg ned, etter at jeg hadde kasta søpla, og gikk, utafor 'russer-brakka' her.

(Før den bilen fortsatte, i 'hundre og hælvet'.

Opp mot Emma Hjorth der, (heter det vel)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Så skulle jeg poste, (altså returnere til avsender), noen av de brevene jeg har fått, som jeg ikke har bedt om, (for å si det sånn).

(Altså ID-tyveri-saker.

Må man vel si).

Og da jeg gikk ut i fotgjengerfeltet, for å gå til postkassa, ved McDonalds Slependen.

Så bråbremset en Securitas-bil, (en slags to-seter/pickup vel), foran meg, mens jeg gikk, midt i fotgjengerfeltet.

(En bil stod med lysa på, på parkeringsplassen.

Ved 'kinarestaurant-bygget'.

Så Securitasbil-sjåføren, ble kanskje blenda.

Hva vet jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Dessuten, så er det såpass glatt, på fortauene, her på Slependen.

Så det tror jeg, at jeg skal sende en klage, til Bærum kommune, om.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og enda enda enda enda enda en e-post til Datatilsynet

Erik Ribsskog

Tilgang til studentregistrering

Erik Ribsskog Tue, Jan 27, 2015 at 8:01 PM
To: juridisk
Cc: post.askerogbaerum@politiet.no
Hei,

dette er enda en ID-tyveri sak.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From:  <noreply@admin.uio.no>
Date: 2015-01-27 20:34 GMT+01:00
Subject: Tilgang til studentregistrering
To: Erik L?venbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Din kode for tilgang til systemet er 7299

Og enda enda enda enda en e-post til Datatilsynet

Erik Ribsskog

Bilvask

Erik Ribsskog Tue, Jan 27, 2015 at 7:55 PM
To: juridisk
Cc: post.askerogbaerum@politiet.no
Hei,

dette er enda en ID-tyveri sak.

Det er en strøm av lignende saker, så og si hver dag, (må jeg si).

Jeg har sendt om disse sakene, til politiet i England.

Men det som hendte, var at Spesialenheten der, nekta meg å sende fler
e-poster til de.

Og politiet der, gjorde ikke noe.

Jeg har også sendt om sånne saker, til flere forskjellige politikammer, i Norge.

Men ingen av de, har gjort noe.

Og så har de plutselig bedt meg om, å heller sende, til politiet i England.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Asker Bilvask 1 <asker@bilvask1.no>
Date: 2015-01-27 19:26 GMT+01:00
Subject: Bilvask
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Det er helt i orden . Takk for at dere valgt oss.

Mvh
Jalal Hussain


AVG Certification.txt
1K

Og enda enda enda en e-post til Datatilsynet

Erik Ribsskog

Identietstyveri

Erik Ribsskog Tue, Jan 27, 2015 at 7:46 PM

To: juridisk
Cc: post.askerogbaerum@politiet.no
Hei,

dette, (se vedlegget), er også identietstyveri.

Jeg har hatt en nød/varsler-blogg, (johncons-blogg), siden 2007.

Og på den bloggen, så har jeg et tracking cookie-program, (som heter
StatCounter).

Og der kan jeg se, hvilke nettsteder, som sender trafikk, til bloggen.

Og dette verktøyet, (StatCounter), fanger da ofte opp, sånne
ID-tyveri-saker, (og æreskrenkelse/nettmobbing), på nettet.

Og det kan være opp til ti saker, per dag.

Og dette har foregått, i flere år nå, (må jeg si).

Og jeg har varslet om dette, på blogg, men jeg har ikke fått noe
nevneverdig repons, må jeg si.

Mvh.

Erik Ribsskog


identitetstyveri.JPG
105K

PS.

Her er vedlegget:

identitetstyveri

Og enda enda en e-post til Datatilsynet

Erik Ribsskog

Din søknad om re:member MasterCard Black

Erik Ribsskog Tue, Jan 27, 2015 at 7:27 PM
To: juridisk
Cc: post.askerogbaerum@politiet.no
Hei,

dette er enda en ID-tyveri sak.

Jeg har også rapportert hundrevis/tusenvis av lignende e-poster/saker,
til Google/Gmail, som 'phising', de siste årene.

Det er fordi at ingen vil ha anmeldelser om dette, har det virket som.

Jeg har tidligere kontaktet Datatilsynet, (deres Slett Meg-avdeling,
per telefon, fra England.

Og der begynte de bare å gnåle/syte om, at jeg har en blogg.

(Jeg ringte dere fra Leather Lane, i Liverpool, hvor jeg bodde, fra
2006 til 2011).

Så de var usakelige, og ville ikke hjelpe meg, da.

Så derfor har jeg ikke kontaktet Datatilsynet, i mellomtiden, siden at
jeg ble så dårlig behandlet, av hu 'Slett Meg-dama'.

Men nå anbefalte et kredittfirma, (var det vel), meg å kontakte dere.

Så derfor sender jeg om disse sakene nå.

Jeg har også problemer med at organisasjoner som Spesialenheten og
Sivilombudsmannen, ikke tar meg, (og alle sakene jeg sender om til
dem), på alvor.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Disha, Drilon <Drilon.Disha@experian.com>
Date: 2015-01-16 9:19 GMT+01:00
Subject: SV: Din søknad om re:member MasterCard Black
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei,

Du kan nå legge inn en sperre for kredittopplysninger selv på www.minexperian.no
Vi har i disse dager lansert en ny portal som er rettet mot forbrukere
og som skal gjøre det enklere å administrere sperre for
kredittopplysninger selv samt se hvilken kredittinformasjon som er
registrert.
Tjenesten er gratis.

For å få tilgang til denne tjenesten må du registrere deg som bruker
av tjenesten og innloggingen krever BankID.
Dersom du ikke har BankID eller av en eller annen grunn ikke får
registrert sperren selv, vennligst gi oss beskjed slik at vi kan
registre sperren manuelt.

For å registrere sperren manuelt trenger vi en skriftlig henvendelse
med kopi av gyldig legitimasjon eller bekreftelse på anmeldt forhold .
Du vil så motta et brev med en kode som du må benytte den dagen du
ønsker å fjerne sperren. Denne henvendelsen må også skje skriftlig.

Mvh/ Best regards,
Drilon Disha
Database - Experian
Karenslyst Allé 8b
0278 Oslo
Norway
Tlf: 815 55 420
Fax: +47 85 02 02 18
database@no.experian.com
www.experian.no

Mottatt gjenpartsbrev elektronisk? Behov for å se hva vi har
registrert om deg, evt. opprette en kredittsperre på deg selv?
Sjekk ut tjenesten minexperian.no levert av Experian AS. Tjenesten er
rettet mot deg som privatperson, der alt innhold er gratis.
Register deg i dag og få tilgang til å lese dine gjenpartsbrev,
administrere din kredittsperre og hente ut kredittinformasjon vi har
lagret om deg.
For å få tilgang til tjenesten kreves BankID, og at du oppretter deg som bruker.

Mener du at du er utsatt for svindel?
Ved mistanke om misbruk av personinformasjon må du ta kontakt med firmaet som
har innhentet informasjon for å avklare hvordan dette kan unngås.
Se også informasjon om ID-tyveri på www.idtyveri.info.


-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 15. januar 2015 16:11
Til: remember
Kopi: post@finkn.no; ksp.no@bisnode.no; Databasefelles
Emne: Re: Din søknad om re:member MasterCard Black

Hei,

jeg sitter også her, med brev, fra Entercard og Bank Norwegian.

Og jeg har ikke prøvd å bestille noen kredittkort, (såvidt jeg kan
huske ihvertfall, for det er ofte annonser, på nettet, for
kredittkort, så det er lett å prøve å søke, på impuls, må jeg nesten
si), siden jeg flytta tilbake til Norge, (fra England), i september,
ifjor.

Så her er det noen som 'tulle-søker', om kredittkort, i mitt navn, (vil jeg si).

Så her er dette er nok identitetstyveri og svindel-forsøk, (og det som
er), må jeg nesten varsle om.

Så dere burde kanskje, bli flinkere, til å sjekke, at det er riktig
person, som faktisk søker, om å få tilsendt, disse kredittkortene.

Erik Ribsskog


2015-01-05 5:46 GMT+01:00 remember <noreply@remembercard.no>:
> Avslag på din søknad om re:member MasterCard Gold
>
> Vi viser til din søknad om re:member MasterCard Gold. Denne er nå
> behandlet hos oss og vi kan dessverre ikke innvilge søknaden.
>
> Som en del av vår søknadsbehandling gjør vi en kredittvurdering hvor
> vi blant annet tar hensyn til opplysninger fra søknaden, ligningstall
> og annen informasjon fra vårt kredittopplysningsbyrå. Hvis du har ny
> informasjon som du mener kan være relevant for din søknad, kan du
> sende oss dette for en ny vurdering.
>
> Med vennlig hilsen
> re:member
>
> Ansvarlig utsteder av re:member er EnterCard Norge AS (org-nr
> 980844854)
>
> EnterCard Norge AS - Postboks 2170 - 7412 Trondheim
> www.remembercard.no - Telefon: 815 00 701
>

______________________________________________________________________
This email has been scanned by the Symantec Email Security.cloud service.
For more information please visit http://www.symanteccloud.com
______________________________________________________________________

Og enda en e-post til Datatilsynet

Erik Ribsskog

Pakke fra RiksTV AS på vei til deg

Erik Ribsskog Tue, Jan 27, 2015 at 7:17 PM

To: juridisk
Cc: post.askerogbaerum@politiet.no
Hei,

dette er enda en ID-tyveri sak.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From:  <ikke_svar@posten.no>
Date: 2015-01-27 19:03 GMT+01:00
Subject: Pakke fra RiksTV AS på vei til deg
To: eribsskog@gmail.com


Kjære kunde
Det er en pakke fra RiksTV AS med kollinummer 370712190187621456 på vei til deg.
Avsenders referanse : RTV417886


Pakken har målene 23 cm x 42 cm x 43 cm.
Vekt: 3,1 kg.

For å få vite når pakken vil ankomme, klikk her: Posten.no

Hilsen Posten

Dette er en automatisk generert e-post fra Posten Norge AS.
Spørsmål eller synspunkter på tjenesten kan rettes til:
Bring Kundeservice på telefon 04045

Jeg sendte enda en e-post til Datatilsynet

Erik Ribsskog

VS: 1500246-1 - Kopi av epostutveksling med Bisnode Credit oppdatering ifm mobilabonnement

Erik Ribsskog Tue, Jan 27, 2015 at 7:11 PM
To: juridisk
Cc: post.askerogbaerum@politiet.no
Hei,

jeg sender også kopi av denne e-posten, til politiet.

Disse to e-postene, (som du nevner), representerer to saker.

Men dette er bare to av flere tusen saker, av
trakassering/identitetstyveri/æreskrenkelse mot meg, siden rundt 2011,
(da dette tok av).

Men jeg har ikke funnet noen som tar meg, (og klagene/anmeldelsene
mine), på alvor.

Derfor har jeg sendte dette til rundt omkring, (og varslet på blogg),
de siste årene.

Igjen takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-01-27 16:12 GMT+01:00 juridisk <juridisk@datatilsynet.no>:
> Hei og takk for din e-post.
>
> Du skriver nedenfor at du aldri har vært i kontakt med Talkmore, siden du også har opplevd at andre varere og tjenester har blitt kjøpt i ditt navn er det antakelig her også tale om ID-tyveri. Dersom så er tilfellet viser jeg til min forrige e-post.
>
> Som jeg ser du har blitt oppfordret til flere ganger nedenfor er det Talkmore du må kontakte for å få greie på hvorfor du er blitt kredittvurdert. Dette er det kun de som kan svare på.
>
> Vennlig hilsen
>
> Stian Moltke-Hansen Tveten
> juridisk rådgiver
> Datatilsynet
> ………………………………………………………………………………………………………………………
> Telefon: (+47) 22 39 69 46
> Postadresse: Postboks 8177 Dep., 0034 Oslo
> Besøksadresse: Tollbugata 3, Oslo
>
> Følg med på:
> www.datatilsynet.no
> www. personvernbloggen.no
> www.twitter.com/datatilsynet
> Datatilsynet – i front for retten til selvbestemmelse, integritet og verdighet
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 26. januar 2015 20:13
> Til: Monica Berg
> Kopi: Postkasse
> Emne: Re: 1500246-1 - Kopi av epostutveksling med Bisnode Credit oppdatering ifm mobilabonnement
>
> Hei,
>
> takk for svar!
>
> Jeg har vært i kontakt med Datatilsynet sin 'Slett Meg'-avdeling tidligere.
>
> Og jeg har inntrykk av at de kun er noen slags usakelige 'babushka-er', som sitter og gnåler, om at jeg har en blogg, når jeg klager, på nettmobbing, osv.
>
> Så jeg har dårlige erfaringer, med Datatilsynet, fra før.
>
> Men jeg prøver nå også å sende avgårde en e-post til dem.
>
> Så får vi se om de har sparka hu usakelige kjærringa, (må man vel kalle henne), siden sist.
>
> Takk for svar, ihvertfall!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2015-01-26 7:48 GMT+01:00 Monica Berg <Monica.Berg@bisnode.no>:
>> Jeg viser til dine tidligere henvendelser, samt svar fra oss.
>> Det medfører riktighet at det er vår kunde Talkmore som har foretatt en kredittvurdering av deg med bakgrunn i de opplysninger du har fått tidligere i denne mailkommunikasjonen. Ytterligere spørsmål kan rettes til vår kunde (Talkmore) eller til Datatilsynet som er overordnet klageorgan for personer med spørsmål om personvern.
>>
>> Med vennlig hilsen
>>
>> MONICA BERG
>> Leder Databank & Compliance / Data & Compliance Manager Bisnode Credit
>> AS
>>
>> BISNODE
>> Telefon: +47 22 45 90 00
>> Direkte: +47 22 45 93 35
>> Mobil: +47 92401009
>> E-Post: monica.berg@bisnode.no
>> Besøksadresse: Langkaia 1, Oslo
>> Postadresse: Postboks 1419, Vika,0115 Oslo www.Bisnode.com
>>
>>
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Bisnode Credit oppdatering
>> Sendt: 26. januar 2015 07:34
>> Til: Monica Berg
>> Emne: VS: 1500246-1 - Kopi av epostutveksling med Bisnode Credit
>> oppdatering ifm mobilabonnement
>>
>>
>> MVH
>> Aleksander Ervik
>> Saksbehandler / Evaluation Consultant
>> Innsyn Egenopplysning
>> BISNODE CREDIT AS
>> Telefon: +47 22 45 93 08
>> E-Post: aleksander.ervik@bisnode.no
>> Besøksadresse: Langkaia 1, Oslo
>> Postadresse: Postboks 1419, Vika,0115 Oslo www.Bisnode.com
>> twitter.com/bisnode  linkedin.com/bisnode  facebook.com/bisnode
>> ________________________________
>>
>>
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> Sendt: 26. januar 2015 00:42
>> Til: Storli,Bjarte Stølås
>> Kopi: firmapost@nkom.no; Postmottak Sivilombudsmannen; Bisnode Credit
>> oppdatering; post@forbrukerombudet.no
>> Emne: Re: 1500246-1 - Kopi av epostutveksling med Bisnode Credit
>> oppdatering ifm mobilabonnement
>>
>> Hei,
>>
>> er dere noen selgere eller, siden dere vil at jeg skal kontakte, et firma som selger mobil-abonement?
>>
>> Nå har jeg forklart for dere, at jeg ikke har bestilt noe fra dere firmaet.
>>
>> (Som kan være et lugubert firma, for alt hva jeg vet).
>>
>> Dere kan ikke be folk om å kontakte lugubre firma, mener jeg.
>>
>> Vennligst send dette til din sjef for en ny vurdering.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> 2015-01-19 9:57 GMT+01:00 Storli,Bjarte Stølås <Bjarte.Stolas.Storli@nkom.no>:
>>> Takk for din henvendelse.
>>>
>>>
>>>
>>> Etter regelverket for elektronisk kommunikasjon er teletilbydere
>>> pliktige til å foreta en entydig identifisering av kunde ved inngåelse av abonnement.
>>> Med andre ord så skal man være sikker på at den som tegner et
>>> abonnement er den han eller hun utgir seg for å være. Vi vil derfor,
>>> som Bisnode Credit også gjør, oppfordre deg å ta kontakt med Talkmore
>>> for å få en forklaring på hvorfor det er foretatt en kredittvurdering
>>> av deg. Dersom det mot formodning skulle vise seg at noen har inngått
>>> et mobilabonnement hos Talkmore i ditt navn, uten ditt samtykke, skal
>>> du ikke være bundet av en slik avtale.
>>>
>>> Med vennlig hilsen
>>>
>>> Bjarte Stølås Storli
>>> rådgiver
>>> Seksjon for telefoni og nummerforvaltning Nasjonal
>>> kommunikasjonsmyndighet
>>> Sentralbord: 22 82 46 00
>>> Dir. tlf.: 22 82 46 83
>>> Mobil: 480 01 476
>>> www.nkom.no
>>>
>>> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) het tidligere Post- og teletilsynet.
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> -----Opprinnelig melding-----
>>>
>>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>>>
>>> Sendt: 15. januar 2015 16:35
>>>
>>> Til: Bisnode Credit oppdatering
>>>
>>> Kopi: post@finkn.no; Nasjonal kommunikasjonsmyndighet
>>> (firmapost@nkom.no)
>>>
>>> Emne: Re: Deres brev av 17. desember
>>>
>>>
>>>
>>> Ok,
>>>
>>>
>>>
>>> er det telefon-abonnement?
>>>
>>>
>>>
>>> Jeg har fått meg norsk mobil, (som Elkjøp prakka på meg), med Netcom
>>> kontant.
>>>
>>>
>>>
>>> Men Netcom kontant, har forrandra seg.
>>>
>>>
>>>
>>> De gjelder nå bare for noen uker av gangen.
>>>
>>>
>>>
>>> Noe som sikkert er flott, for de som liker å ringe mye, (og sladre osv.).
>>>
>>>
>>>
>>> Men jeg forbinder kontantkort, med at man har en saldo, som man kan
>>> ha, i flere måneder, (hvis man sender en del e-poster, istedet for å ringe).
>>>
>>>
>>>
>>> Jeg har måttet ta en telefonsamtale, (til Nav), siden jeg flytta
>>> tilbake, til Norge, i September, (fra den norske mobilen min).
>>>
>>>
>>>
>>> Så Netcom vil at jeg skal betale 200 kroner i måneden, for å ikke ringe?
>>>
>>>
>>>
>>> Det er jo dumt.
>>>
>>>
>>>
>>> Jeg tenker det, at jeg må bytte, til Telenor mobil.
>>>
>>>
>>>
>>> Men mobilen er vel antagelig låst, til Netcom.
>>>
>>>
>>>
>>> Og Netcom låste opp en 'mobil bredbånd-stick', på Sandvika
>>> Storsenter, for noen måneder siden.
>>>
>>>
>>>
>>> Så å gå dit igjen, for å få fjernet operatør-sperre.
>>>
>>>
>>>
>>> Det blir litt spesielt, isåfall, må jeg si.
>>>
>>>
>>>
>>> Men Netcom gjør noe rart her, synes jeg.
>>>
>>>
>>>
>>> Jeg kan jo søke mer om sånt her på nettet, etterhvert, og så bestemme
>>> meg, for hva jeg skal gjøre.
>>>
>>>
>>>
>>> (Jeg liker helst å orientere meg selv, om sånne markeder.
>>>
>>>
>>>
>>> Og til det tidspunktet, som jeg synes, at passer greit, liksom).
>>>
>>>
>>>
>>> Men Talkmore har jeg ikke kontaktet.
>>>
>>>
>>>
>>> Jeg liker bedre å sende skriftelige e-eposter, (og Facebook-meldinger
>>> osv.), enn å 'bable' i det uendelige, uten at det kan dokumenteres seinere, liksom.
>>>
>>>
>>>
>>> Så her har noen 'tulle-bestilt', i mitt navn.
>>>
>>>
>>>
>>> Hvis jeg hadde søkt om noe, fra Talkmore.
>>>
>>>
>>>
>>> Så hadde jeg huska det, mener jeg.
>>>
>>>
>>>
>>> Dere burde kanskje bli bedre, til å sjekke at det er riktig person,
>>> som bestiller.
>>>
>>>
>>>
>>> Før dere sender sånne her brev og e-poster.
>>>
>>>
>>>
>>> Erik Ribsskog
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> 2015-01-05 7:22 GMT+01:00 Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.no>:
>>>
>>>> Hei.
>>>
>>>> Talkmore er leverandør av telefonabonnement så er det nok ikke snakk
>>>> om kredittkort.
>>>
>>>> Du må ta direkte kontakt med Talkmore for å få oppgitt årsak til
>>>> kredittvurdering.
>>>
>>>>
>>>
>>>> MVH
>>>
>>>> Aleksander Ervik
>>>
>>>> Saksbehandler / Evaluation Consultant
>>>
>>>> Bisnode Credit
>>>
>>>> BISNODE
>>>
>>>> Telefon: +47 22 45 93 08
>>>
>>>> E-Post: aleksander.ervik@bisnode.no
>>>
>>>> Besøksadresse: Langkaia 1, Oslo
>>>
>>>> Postadresse: Postboks 1419, Vika,0115 Oslo www.Bisnode.com
>>>
>>>> twitter.com/bisnode  linkedin.com/bisnode  facebook.com/bisnode
>>>
>>>> ________________________________
>>>
>>>>
>>>
>>>>
>>>
>>>> -----Opprinnelig melding-----
>>>
>>>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>>>
>>>> Sendt: 3. januar 2015 02:36
>>>
>>>> Til: Bisnode Credit oppdatering
>>>
>>>> Kopi: post@finkn.no
>>>
>>>> Emne: Deres brev av 17. desember
>>>
>>>>
>>>
>>>> Hei,
>>>
>>>>
>>>
>>>> jeg viser til brev av 17.12, som jeg vedlegger en scannet kopi av.
>>>
>>>>
>>>
>>>> Jeg kan ikke huske, å ha søkt om noe kredittkort, (eller lignende),
>>>> i løpet av siste månedene.
>>>
>>>>
>>>
>>>> Så her må det være noe 'tullball', mistenker jeg.
>>>
>>>>
>>>
>>>> Erik Ribsskog
>>>
>>>>
>>>
>>>> ********************************************************************
>>>> *
>>>> *
>>>
>>>> ****** This e-mail has been scanned by comendo.com and does not
>>>
>>>> contain virus.
>>>
>>>> ********************************************************************
>>>> *
>>>> *
>>>
>>>> ******
>> ****************************************************************************
>>        This e-mail has been scanned for viruses by Comendo Security
>> **********************************************************************
>> ******
>>
>> **********************************************************************
>> ****** This e-mail has been scanned by comendo.com and does not
>> contain virus.
>> **********************************************************************
>> ******

Jeg sendte en e-post til Datatilsynet

Erik Ribsskog

Trakassering/Fwd: Ordrebekreftelse for bestilling av 5G bredbånd

Erik Ribsskog Tue, Jan 27, 2015 at 7:04 PM

To: juridisk
Cc: post.askerogbaerum@politiet.no
Hei,

jeg har hatt problemer tidligere, med at politiet, har nektet, å
etterforske mine anmeldelser.

Men jeg får prøve på nytt da, og sender kopi av denne e-posten til politiet.

Takk for svar, ihvertfall!

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-01-27 16:08 GMT+01:00 juridisk <juridisk@datatilsynet.no>:
> Hei og takk for din e-post.
>
> Vår svartjeneste gir deg kortfattet rådgivning. Vi vil derfor ikke konkludere i saken din, men gi deg råd og veiledning
>
> Jeg ser du har sendt oss to e-poster, jeg svarer på denne først.
>
> Dersom noen har bestilt en vare eller tjeneste i ditt navn kan det være tale om ID-tyveri. Dersom det er tilfellet anbefaler jeg deg å kontakte politiet og anmelde forholdet, de kan etterforske og finne ut hvem det er som har bestilt varen/tjenesten i ditt navn. Det er også enkelte ting du selv kan gjøre mot å beskytte deg mot ID-tyveri i fremtiden og eventuelle krav fra nettleverandøren. For det første kan du legge inn en kredittsperre på deg selv, ved å legge inn en slik sperre sikrer du deg mot at andre kan kjøpe varer/tjenester på kreditt i ditt navn. Her finner du mer informasjon om kredittsperre og fremgangsmåte: http://www.datatilsynet.no/Sektor/Kreditt-finans-forsikring/Hvordan-sperre-for-kredittvurdering/
>
> Det andre du bør gjøre er å kontakte de leverandørene som mener du har kjøpt varer eller tjenester på kreditt. Dersom du er innenfor angrerettsfristen kan du benytte angrerettskjemaet du la ved e-posten din. Dersom du er utenfor angrerettsfristen kan du vise til at du har vært utsatt for et ID-tyveri og fremlegge politianmeldelsen for leverandøren.
>
> Håper dette er til hjelp for deg. Hvis noe er uklart, eller du har flere spørsmål, kan du kontakte oss igjen ved å svare på denne e-posten.
>
>
> Vennlig hilsen
>
> Stian Moltke-Hansen Tveten
> juridisk rådgiver
> Datatilsynet
> ………………………………………………………………………………………………………………………
> Telefon: (+47) 22 39 69 46
> Postadresse: Postboks 8177 Dep., 0034 Oslo
> Besøksadresse: Tollbugata 3, Oslo
>
> Følg med på:
> www.datatilsynet.no
> www. personvernbloggen.no
> www.twitter.com/datatilsynet
> Datatilsynet – i front for retten til selvbestemmelse, integritet og verdighet
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 26. januar 2015 23:29
> Til: Postkasse
> Emne: Trakassering/Fwd: Ordrebekreftelse for bestilling av 5G bredbånd
>
> Hei,
>
> dette har ikke jeg bestilt.
>
> Det er noen som bestiller masse 'dritt' i mitt navn hele tida, (i flere år nå).
>
> Kan dere finne ut hva dette er og rydde opp i dette?
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From:  <leveranse@breiband.no>
> Date: 2015-01-26 21:04 GMT+01:00
> Subject: Ordrebekreftelse for bestilling av 5G bredbånd
> To: eribsskog@gmail.com
>
>
> Vi ønsker deg velkommen som kunde hos Breiband.no, og bekrefter herved å ha mottatt din bestilling av bredbånd over 5G.
>
> Din bestilling er mottatt med følgende opplysninger:
>
>         Abonnement: Privat
>         Fornavn: Erik
>         Etternavn: Ribsskog
>         Fødselsdato: 25.07.1970
>         Gateadresse 1: Slependveien 80
>         Gateadresse 2:
>         Postnummer/sted: 1341 Slependen
>         Telefon:
>         Mobil: 94784101
>         Epost: eribsskog@gmail.com
>
>         Fakturamottager: (hvis annet enn abonnent)
>         Faktura-navn:
>         Faktura-adresse 1:
>         Faktura-adresse 2:
>         Faktura-postnummer:
>         Faktura-poststed:
>
>         Produkt: PSW2000
>         Aksesspunkt: Ja
>         IP-Adresse: Ja
>         Norman sikkerhetspakke: Ja
>
>         Priser:
>         Trådløst internett: 299,-
>         IP-Adresse: 49,-
>         Norman sikkerhetspakke: 15,-
>         Etableringspris: 1490,-
>         Fakturagebyr: 30,-
>         Aksesspunkt: 790,-
>
>         Forhandlerkode:
>         Kampanje:
>
>         Notat:
>
>
> Gjør-det-selv pakken sendes normalt fra oss innen en uke. I enkelte perioder kan utsendelsen ta inntil to uker.
>
> Bor du i et område hvor vi ikke har bredbåndsdekning enda og utbygging pågår, vil leveringstiden ta lenger tid.
>
>
> Breiband.no kan ikke garantere at bestilt hastighet kan leveres i alle tilfeller, dette avhenger blant annet av signalforhold og tilgjengelig kapasitet på den senderstasjonen mottakeren din blir knyttet mot.
> Dette avklares først når tjenesten kobles opp. Dersom bestilt hastighet ikke oppnås, forbeholder Breiband.no seg retten til å justere ned til en lavere hastighetsklasse, og prisen på abonnementet vil bli nedjustert deretter.
>
> Breiband.no kan ikke garantere at du får dekning der du bor uten videre. Dekning krever fri sikt til en av våre senderstasjoner innenfor rekkevidde. Dersom du ikke har dekning, frafaller bestillingen.
> ønsker du hjelp til installasjon, kan du kontakte en av våre forhandlere for tilbud om installasjon. Se oversikt over forhandlere på www.breiband.no/forhandler. Breiband.no tar ikke ansvar for bestilt oppdrag hos en av våre forhandlere. Du er selv ansvarlig for å avklare dekning ved bestilling av montørhjelp, og hvis ikke annet er avtalt kan forhandler fakturere deg for medgått tid dersom du ikke skulle få inn signaler. Det anbefales at du kobler til mottakeren og sikter den inn mot en av senderne for å se om du får signaler, for deretter å bestille montørhjelp dersom du ønsker bistand med å utføre installasjonen.
>
> Hvis tilsendt bredbåndsutstyr fra Breiband.no ikke skulle bli hentet og utstyret blir sendt i retur til oss, vil du bli fakturert for portokostnadene.
>
> Dersom du har bestilt gjør-det-selv pakke, blir abonnementet fakturert fra oppkoblingsdato eller 14 dager etter mottatt utstyr.
>
> Ved avsluttet abonnement bører abonnent kostnad for nedmontering og retur av radioutstyr.
>
> Vedlagt finner du angrefristskjema.
> Abonnementsvilkår: http://www.breiband.no/wp-content/uploads/2014/01/vilkaar.pdf
>
> Vil du benytte bredbåndet trådløst?
> Bredbåndet leveres standard med ett kabeluttak. I bestillingsskjemaet kan man velge trådløst nettverk fra Breiband.no som tilleggsprodukt.
> Hvis du ikke har bestilt dette og ønsker dette ved en senere anledning, kan dette etterbestilles.
>
> Hvis du har spørsmål om tjenesten eller leveranse anbefaler vi deg å ta en titt på våre websider, http://www.breiband.no.  Du kan også svare direkte på denne e-posten, forventet svartid er innen en arbeidsdag. Du kan også nå oss på telefon 21554000 alle hverdager 08-16.
>
> Mvh
> Kundeservice
> Breiband.no AS

Mer fra Facebook

mer fra facebook

Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

Erik Ribsskog

1500246-3 - Kommentar til svar fra Nkom - mobilabonnement

Erik Ribsskog Tue, Jan 27, 2015 at 2:48 PM
To: Postmottak Sivilombudsmannen
Cc: postkasse@datatilsynet.no, post@finkn.no, post
Hei,

det virker som at Post og Tele-tilsynet melder seg ut her.

Jeg vet jo det, at jeg ikke har bestilt noe abonement, fra Telenor.

Og jeg skjønner, at noen rabagaster, må ha gjort det, i mitt navn.

Og likevel, så skal jeg liksom gjøre noe så dumt, som å kontakte
Telenor, for å høre hvorfor de har bestilt, en kredittvurdering, av
meg.

Nei, dette burde vel kanskje kreditt-firmaet har gjort.

Når de sender 'dritten sin', til folk, så får de ta det, andre veien også.

Her blir jeg kastet rundt, som en kasteball, etter at noen har begått
identitetstyveri, mot meg, for å plage meg, (må det vel være).

Og alle aktørene virker fullstendig uinteresserte.

Jeg har ikke bedt om å bli kredittsjekket, av Bisnode, så de
trakasserer meg, (vil jeg si), når de gjør dette.

Så det vil jeg klage på.

Jeg får sende en kopi til Finansklagenemda.

Så kanskje de strammer opp kredittfirmaene litt.

Og til Datatilsynet, siden det er identietstyveri inne i bildet.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Storli,Bjarte Stølås <Bjarte.Stolas.Storli@nkom.no>
Date: 2015-01-27 14:29 GMT+01:00
Subject: 1500246-3 - Kommentar til svar fra Nkom - mobilabonnement
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei igjen,



som nevnt i vår e-post av 19. januar legger vi til grunn at du må ta
kontakt med Talkmore (som er et datterselskap av Telenor) for å få
besvart hvorfor Talkmore har foretatt en kredittvurdering av deg. Vi
har ikke noe mer å tilføye i denne saken.

Med vennlig hilsen

Bjarte Stølås Storli
rådgiver
Seksjon for telefoni og nummerforvaltning
Nasjonal kommunikasjonsmyndighet
Sentralbord: 22 82 46 00
Dir. tlf.: 22 82 46 83
Mobil: 480 01 476
www.nkom.no

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) het tidligere Post- og teletilsynet.







-----Opprinnelig melding-----

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 26. januar 2015 00:42

Til: Storli,Bjarte Stølås

Kopi: Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (firmapost@nkom.no); Postmottak
Sivilombudsmannen; Bisnode Credit oppdatering;
post@forbrukerombudet.no

Emne: Re: 1500246-1 - Kopi av epostutveksling med Bisnode Credit
oppdatering ifm mobilabonnement



Hei,



er dere noen selgere eller, siden dere vil at jeg skal kontakte, et
firma som selger mobil-abonement?



Nå har jeg forklart for dere, at jeg ikke har bestilt noe fra dere firmaet.



(Som kan være et lugubert firma, for alt hva jeg vet).



Dere kan ikke be folk om å kontakte lugubre firma, mener jeg.



Vennligst send dette til din sjef for en ny vurdering.



Erik Ribsskog





2015-01-19 9:57 GMT+01:00 Storli,Bjarte Stølås <Bjarte.Stolas.Storli@nkom.no>:

> Takk for din henvendelse.

>

>

>

> Etter regelverket for elektronisk kommunikasjon er teletilbydere

> pliktige til å foreta en entydig identifisering av kunde ved inngåelse av abonnement.

> Med andre ord så skal man være sikker på at den som tegner et

> abonnement er den han eller hun utgir seg for å være. Vi vil derfor,

> som Bisnode Credit også gjør, oppfordre deg å ta kontakt med Talkmore

> for å få en forklaring på hvorfor det er foretatt en kredittvurdering

> av deg. Dersom det mot formodning skulle vise seg at noen har inngått

> et mobilabonnement hos Talkmore i ditt navn, uten ditt samtykke, skal

> du ikke være bundet av en slik avtale.

>

> Med vennlig hilsen

>

> Bjarte Stølås Storli

> rådgiver

> Seksjon for telefoni og nummerforvaltning Nasjonal

> kommunikasjonsmyndighet

> Sentralbord: 22 82 46 00

> Dir. tlf.: 22 82 46 83

> Mobil: 480 01 476

> www.nkom.no

>

> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) het tidligere Post- og teletilsynet.

>

>

>

>

>

>

>

> -----Opprinnelig melding-----

>

> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

>

> Sendt: 15. januar 2015 16:35

>

> Til: Bisnode Credit oppdatering

>

> Kopi: post@finkn.no; Nasjonal kommunikasjonsmyndighet

> (firmapost@nkom.no)

>

> Emne: Re: Deres brev av 17. desember

>

>

>

> Ok,

>

>

>

> er det telefon-abonnement?

>

>

>

> Jeg har fått meg norsk mobil, (som Elkjøp prakka på meg), med Netcom

> kontant.

>

>

>

> Men Netcom kontant, har forrandra seg.

>

>

>

> De gjelder nå bare for noen uker av gangen.

>

>

>

> Noe som sikkert er flott, for de som liker å ringe mye, (og sladre osv.).

>

>

>

> Men jeg forbinder kontantkort, med at man har en saldo, som man kan

> ha, i flere måneder, (hvis man sender en del e-poster, istedet for å ringe).

>

>

>

> Jeg har måttet ta en telefonsamtale, (til Nav), siden jeg flytta

> tilbake, til Norge, i September, (fra den norske mobilen min).

>

>

>

> Så Netcom vil at jeg skal betale 200 kroner i måneden, for å ikke ringe?

>

>

>

> Det er jo dumt.

>

>

>

> Jeg tenker det, at jeg må bytte, til Telenor mobil.

>

>

>

> Men mobilen er vel antagelig låst, til Netcom.

>

>

>

> Og Netcom låste opp en 'mobil bredbånd-stick', på Sandvika Storsenter,

> for noen måneder siden.

>

>

>

> Så å gå dit igjen, for å få fjernet operatør-sperre.

>

>

>

> Det blir litt spesielt, isåfall, må jeg si.

>

>

>

> Men Netcom gjør noe rart her, synes jeg.

>

>

>

> Jeg kan jo søke mer om sånt her på nettet, etterhvert, og så bestemme

> meg, for hva jeg skal gjøre.

>

>

>

> (Jeg liker helst å orientere meg selv, om sånne markeder.

>

>

>

> Og til det tidspunktet, som jeg synes, at passer greit, liksom).

>

>

>

> Men Talkmore har jeg ikke kontaktet.

>

>

>

> Jeg liker bedre å sende skriftelige e-eposter, (og Facebook-meldinger

> osv.), enn å 'bable' i det uendelige, uten at det kan dokumenteres seinere, liksom.

>

>

>

> Så her har noen 'tulle-bestilt', i mitt navn.

>

>

>

> Hvis jeg hadde søkt om noe, fra Talkmore.

>

>

>

> Så hadde jeg huska det, mener jeg.

>

>

>

> Dere burde kanskje bli bedre, til å sjekke at det er riktig person,

> som bestiller.

>

>

>

> Før dere sender sånne her brev og e-poster.

>

>

>

> Erik Ribsskog

>

>

>

>

>

> 2015-01-05 7:22 GMT+01:00 Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.no>:

>

>> Hei.

>

>> Talkmore er leverandør av telefonabonnement så er det nok ikke snakk

>> om kredittkort.

>

>> Du må ta direkte kontakt med Talkmore for å få oppgitt årsak til

>> kredittvurdering.

>

>>

>

>> MVH

>

>> Aleksander Ervik

>

>> Saksbehandler / Evaluation Consultant

>

>> Bisnode Credit

>

>> BISNODE

>

>> Telefon: +47 22 45 93 08

>

>> E-Post: aleksander.ervik@bisnode.no

>

>> Besøksadresse: Langkaia 1, Oslo

>

>> Postadresse: Postboks 1419, Vika,0115 Oslo www.Bisnode.com

>

>> twitter.com/bisnode  linkedin.com/bisnode  facebook.com/bisnode

>

>> ________________________________

>

>>

>

>>

>

>> -----Opprinnelig melding-----

>

>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

>

>> Sendt: 3. januar 2015 02:36

>

>> Til: Bisnode Credit oppdatering

>

>> Kopi: post@finkn.no

>

>> Emne: Deres brev av 17. desember

>

>>

>

>> Hei,

>

>>

>

>> jeg viser til brev av 17.12, som jeg vedlegger en scannet kopi av.

>

>>

>

>> Jeg kan ikke huske, å ha søkt om noe kredittkort, (eller lignende), i

>> løpet av siste månedene.

>

>>

>

>> Så her må det være noe 'tullball', mistenker jeg.

>

>>

>

>> Erik Ribsskog

>

>>

>

>> *********************************************************************

>> *

>

>> ****** This e-mail has been scanned by comendo.com and does not

>

>> contain virus.

>

>> *********************************************************************

>> *

>

>> ******

Jeg sendte en e-post til Statsarkivet i Kongsberg

Erik Ribsskog
Opplysninger om firma Firma A/S Pikant i Buskerud - midlertidig svar

Erik Ribsskog Tue, Jan 27, 2015 at 2:35 PM
To: statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no
Hei,

det er bra.

For hvis dette, er noe med fransk åpning, (eller noe lignende).

Så kan det jo være derfor, at min far, ikke ville drive slektsfirmaet,
(Strømm Trevare), videre på Sand.

Siden hans tanter, (Margit og Anne/Anna), hadde drevet med dette
usømmelige, (eller hva man skal kalle det), like ved, (i brakka hvor
Smia MC nå holder til).

Så dette håper jeg at det er mulig, å finne ut av.

Så jeg får si takk for midlertidig svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-01-27 14:23 GMT+01:00  <statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no>:
> Til: Erik Ribsskog
> Fra: Statsarkivet i Kongsberg
> Dato: 27.1.2015
> Vår sak: 15/2881
>
> Midlertidig svar
> Vi viser til din e-post av 19.1.2015 til Statsarkivet i Oslo, oversendt til
> oss. Her spør du etter informasjon om firmaet A/S Pikant i Buskerud. Vi ser
> av tidligere kontakt du har hatt med Statsarkivet i Oslo at du har funnet at
> dette firmaet ble stiftet i 1962 (Norsk Lysningsblad 3.9.1962).
>
> Vi har ikke mottatt så nye firmaregistre. Det er planlagt at vi skal få
> avlevert disse i februar. Vi skal undersøke om vi kan finne videre
> informasjon om A/S Pikant når vi mottar registrene, og sender deg svar etter
> det.
>
> Vennlig hilsen
> Statsarkivet i Kongsberg
>
>
> ______________________________________________________________________
> Denne e-posten er skannet av MessageLabs Email Security System.
> For mer informasjon se
> http://www.messagelabs.com/email
> ______________________________________________________________________

Fler mobilbilder


WP_20150126_012

WP_20150126_013

WP_20150126_014

WP_20150126_015

WP_20150126_016

WP_20150126_017

WP_20150126_018

WP_20150126_019

WP_20150126_020

WP_20150126_021

WP_20150126_022

WP_20150126_023

WP_20150126_024

WP_20150126_025

WP_20150126_026

WP_20150126_027

WP_20150126_028

WP_20150126_029

WP_20150126_030

WP_20150126_031

WP_20150126_034

WP_20150126_035

WP_20150126_037

WP_20150126_038

WP_20150126_039

WP_20150126_040

WP_20150126_041

WP_20150126_042

WP_20150126_043

WP_20150127_001

WP_20150127_002

WP_20150127_003

WP_20150127_004

WP_20150127_005

WP_20150127_006

WP_20150127_007

WP_20150127_008

WP_20150127_010

WP_20150127_011

WP_20150127_012

WP_20150127_013

WP_20150127_014

WP_20150127_015

WP_20150127_016

WP_20150127_017

WP_20150127_018

WP_20150127_019

Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive