Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Tuesday, 9 June 2015

Mer fra København

Da jeg var ved elefanthuset, i Frederiksberg have, her om dagen, så kjente jeg plutselig en kjent lukt.

Hvor har jeg kjent denne sure og stramme elefant-lukten, (går jeg ut fra at det var), tidligere, tenkte jeg.

Jo, Judith fra Microsoft sin skandinaviske produktaktivering, (i Liverpool).

Hun, (med sine cirka 300 kilo, må det vel ha vært), lukta faktisk akkurat som elefantene, i Zoo, (her i København), tørr jeg å påstå.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Enda fler mobilvideoer








































Fler mobilvideoer

















¨

Fler mobilbilder

Jeg sendte en e-post til Den danske ombudsmannen

Erik Ribsskog

Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand

Erik Ribsskog Tue, Jun 9, 2015 at 1:11 PM
To: post@ombudsmanden.dk
Hei,
dette er ikke en ordentlig referanse.
Jeg har vært på kurs, hos firmaet Reed, i Liverpool, i England.
Og da skal man si hva, hvornår, osv.
Hvornår var dette, hva var dette, osv.
Men du skriver, at du har fått en e-post, fra meg.
Men du skriver igge _datoen_.
Så jeg kan igge vide, hvilken e-post, som du mener.
Du hadde fått sparken, i England, om du bare hadde skrevet 'modtaget en e-post'.
(Og igge noen dato).
Så om du kan være venlig å forklare hvilken e-post, som du mener.
For jeg har sendt dere flere.
Din kollega Marianne Anora Kramath Jensen, sendte meg et lignende e-brev, her om dagen.
Jeg legger ved svaret mitt, med denne e-posten.
God bedring når det gjelder referansene.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:

Erik Ribsskog

Henvendelse fra Folketingets Ombudsmand

Erik Ribsskog Sat, Jun 6, 2015 at 8:56 AM


Hei,
vi sier litt for moro skyld, i Norge, at danskene drikker på jobb.
Og det tror jeg nesten at dere hos ombudsmannen må ha gjort, hvis dere kaller dette, for 'sendt cc'.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:

'Erik Ribsskog
Klage på Københavns kommune/Fwd: Vedrørende dine henvendelser til Overborgmesterens Sekretariat
Erik Ribsskog     Wed, May 20, 2015 at 12:30 PM
To: post@ombudsmanden.dk
Cc: emb.copenhagen@mfa.no, she , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , juridisk , Overborgmesteren , nav.baerum@nav.no, postmottak@fmoa.no, solvit-norway@nfd.dep.no
Hei,
jeg bor på en nattkafe, i København.
Og natt til i dag, (ved midnatt, når kafeen åpner).
Så var det to menn fra Københavns kommune sin avdeling for hjemløse, som insisterte på å få ha et møte med meg.
Jeg visste ikke om dette møtet fra før.
Og ønsket ikke noe slikt møte.
Disse var kledd i uniformer, som minner om politi-uniformer.
Han ene, (med to-dagers-skjegg), sa at hans navn var Tom.
De løy, og sa at jeg hadde talet med nattkafeen, om mine problemer, med å få min arbeidsledighetstrygd, fra Norge.
For det har ikke vært noe tema, mellom meg og nattkafeen.
De sa at jeg hadde talet med Jasmin, (på nattkafeen), om dette.
Men det har jeg ikke.
Det ville jeg ha husket, (mener jeg).
Noen ganger, (på tirsdagsmorgenene), så er det sykepleiere, fra Københavns kommune, på nattkafeen.
Og etter at jeg klagde på Biblioteket, i Krystall gade, (Hovedbiblioteket).
Så satt plutselig en psykatrisk sykepleier, og glanede på meg, da jeg våknet, (en morgen, for cirka to-tre uker siden).
Så dette er som at Københavns kommune vil ha hevn, fordi at jeg klager på dem.
De vil sitte på mange sider av bordet samtidig, virker det som.
Og det kan virke som at de har et slags 'nazi-nettverk', som opererer, innenfor kommunen.
Jeg er tipptippoldebarn, av Anker Heegaard.
Og en kommunal bibliotek-avdeling er oppkalt, etter hans jernstøperi.
Ettersom at Københavns kommune tuller med meg, så foreslår jeg, at de heller kaller den avdelingen for 'Mengeles Cafe', eller noe sånt noe, (siden at kommunen er så 'nazistiske').
(Istedet for å misbruke navnet, på min tipptippoldefars jernstøperi-firma).
Jeg venter på penger, fra Nav, i Norge.
Jeg har klaget på Nav-vedtak, til Fylkesmannen i Oslo og Akershus.
FMOA svarer ikke.
Så jeg har klaget på FMOA til Solvit Norway, (som er en slags EU-avdeling).
Jeg har også sendt mange klager, i årenes løp, til Sivilombudsmannen i Norge.
Men de har systematisk valgt å ignorere meg, (vil jeg si).
Men jeg prøver likevel å sende, til den danske ombudsmannen, om disse 'kommune-nazistene', (må man vel nesten kalle dem).
Som tidligere butikksjef, så synes jeg at denne Støberiet-kafeen, (som er oppkalt etter min tipptippoldefar Anker Heegaard sitt jernstøperi), var så dårlig drevet, at jeg mistenker, at min tipptippoldefar, ville ha snudd seg i graven, hvis han hadde visst om det.
Og ikke bare det.
George Orwell ville nok også ha snudd seg i graven, hvis han hadde visst om disse '1984/Storebror ser deg'-tendesene, fra Københavns kommune.
Så dette må jeg klage på, synes jeg.
Mvh.
Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-05-19 13:49 GMT+02:00
Subject: Re: Vedrørende dine henvendelser til Overborgmesterens Sekretariat
To: Kasper Graa Wulff <CJ35@okf.kk.dk>
Cc: emb.copenhagen@mfa.no, she <she@topdanmark.dk>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Hei,
jeg har tidligere instruert dere, at jeg har bodd i England, i mange år, og der sa de _Mister Ribsskog_.
Så: 'Kære Hr. Ribsskog'.
Igge 'Kære Erik Ribsskog'.
Det blir _klamt_.
Jeg kan også forsikre dere om at jeg igge sender e-poster av seksuell natur til kvinnfolk jeg aldri har sett.
Jeg er kresen når det gjelder damer, og har vært på horehus, over hele Europa, og blir igge opphisset av å korrespondere med kommunist-damer osv., i Københavns Kafka-verden.
Borgermesteren er det forresten, som dette skulle til.
Dette obskure 'borgmester', har jeg ikke hørt om, i Norge.
Med ønske om god bedring, for deres mani, når det gjelder å komme med falske beskyldninger
Erik Ribsskog
PS.
Jeg er forresten tippoldebarn, av deres kommandant, (Chef for Generalkommandoen), i Kastellet, (like ved den lille havfrue).
Så det er jeg som er borgmester, vil jeg nesten si.
Så slutt med dette merkelige tullet, (borgmester), og få dere heller en borgermester, (som i Oslo, osv).

Bare et forslag.


2015-05-18 13:01 GMT+02:00 Kasper Graa Wulff <CJ35@okf.kk.dk>:

    Kære Erik Ribsskog

    Du har haft en emailkorrespondance med Anne Wünsche Kristoffersen, som arbejder i Overborgmesterens Sekretariat. En af disse mails har et helt uacceptabelt seksuelt indhold.

    Jeg vil gerne på det allerkraftigste frabede mig, at du henvender dig til Københavns Kommunes medarbejdere på denne måde.

    Du har desuden nogle substantielle spørgsmål om Københavns Hovedbibliotek. Disse spørgsmål skal rettes enten til Hovedbiblioteket eller til Kultur- og Fritidsforvaltningen, der er den ansvarlige forvaltning.


    Med venlig hilsen
    Kasper Graa Wulff
    Sekretariatschef
    Overborgmesterens Sekretariat
    _______________________________
    KØBENHAVNS KOMMUNE
    Økonomiforvaltningen
    Københavns Rådhus, Rådhuspladsen 1
    1550 København V
    Direkte
       
    2497 9979
    Email
       
    cj35@okf.kk.dk
    EAN
       
    5798009800282
'.




2015-06-04 10:45 GMT+02:00 <post@ombudsmanden.dk>:
Se venligst vedhæftede.
Med venlig hilsen

Ombudsmanden
Gammeltorv 22
DK-1457 København K.

Tlf.:
Fax:

www.ombudsmanden.dk

2015-06-08 9:54 GMT+02:00 <post@ombudsmanden.dk>:
Se venligst vedhæftede.
Med venlig hilsen

Ombudsmanden
Gammeltorv 22
DK-1457 København K.

Tlf.:
Fax:

www.ombudsmanden.dk

Jeg sendte en e-post til Den norske Forening i Danmark

Erik Ribsskog

RE: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.

Erik Ribsskog Tue, Jun 9, 2015 at 12:50 PM
To: Henry Qvamme
Cc: "Bendiksen, Merete Elisabeth" , aneri@innovasjonnorge.no, "post@nav.no" , nav.baerum@nav.no, postmottak@fmoa.no, Postmottak Sivilombudsmannen , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , she , solvit-norway@nfd.dep.no, rad@norden.org, nmr@norden.org
Hei,

takk for svar!

Dette var sånt jeg hadde tenkt å diskutere, med den norske kirken,
(her i København), om.

For jeg kjenner menigheten der såvidt.

Og jeg har bodd i England, i ti år, og er vant til å gå litt, til den
skandinaviske kirken, i Liverpool.

Men det klikka helt, for den norske presten, som nok hadde drukket for
mye, av altervinen sin, og fikk meg arrestert, fordi at jeg dro innom
den norske kirken, på langfredag.

En ulovlig arrestasjon, som jeg har blitt forespeilet økonomisk
kompansasjon for, (som jeg ikke har fått enda), fra dansk politi.

Så det er mye rart.

Men siden at jeg blir så dårlig behandlet, av de kristne nordmennene,
i København.

Så tenkte jeg det, at jeg kunne prøve å sende om dette, til dere.

Dere har kanskje vært borti sånne her problemer tidligere, tenkte jeg.

Svaret ditt virker litt tannløst og blodfattig, må jeg nesten si.

Men men.

Jeg får prøve å finne ut av det selv.

Jeg er nå over halvveis, når det gjelder å spare opp de 400 kronene,
som et pass koster, hos ambassaden.

(Det var mye pant, her i København, på den danske grunnlovsdagen, blant annet).

Men så tar ambassaden kun imot betaling, per kort.

Det er litt 'merksnodig', vil jeg si.

Og for å få dansk konto, så må man ha dansk personnummer.

Og for å få dansk personnummer, så må man ha norsk pass.

Og for å få norsk pass, så må man ha (dansk) konto.

Nei, de som startet Nordisk Råd, snur seg nok i graven, av denne 'EU-smørja'.

Noe sånt.

Men takk for svar, ihvertfall.

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-05-29 19:36 GMT+02:00 Henry Qvamme <henry.qvamme@gmail.com>:
> Hei
>
> Etter det jeg kan se har du vert igjennem alle de instanser, som har med dit problem å gjøre.
> Den Norske forening har ingen mulighet for å hjelpe i sånne saker.
>
> Beste hilsner
> Henry Qvamme
> Formann
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 29. maj 2015 15:58
> Til: henry.qvamme@gmail.com
> Cc: aneri@innovasjonnorge.no
> Emne: Fwd: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
>
> Hei,
>
> jeg bare lurte på, om Den Norske Forening i Danmark, hadde noe tips, om hvordan man bør gå fram, for å løse disse problemene, (med Nav osv.).
>
> På forhånd takk for eventuell hjelp!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 2015-05-07 11:30 GMT+02:00
> Subject: Re: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd:
> Klage på medarbeider.
> To: "Bendiksen, Merete Elisabeth" <Merete.Elisabeth.Bendiksen@mfa.no>
> Cc: kbh-ledelsessekretar@politi.dk, "post@nav.no" <post@nav.no>, nav.baerum@nav.no, postmottak@fmoa.no, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, she <she@topdanmark.dk>
>
>
> Hei,
>
> men jeg venter på penger fra Nav, i Norge.
>
> Og så hadde jeg tenkt å gå til dere, i ambassaden, og få meg nytt pass.
>
> (Jeg mistet passet mitt, en gang jeg var ute på byen, i Liverpool, for mange år siden.
>
> Og da jeg flyttet tilbake til Norge, (etter ti år i England), ifjor, så hadde jeg bare et brev, (et slags engangspass), fra konsulatet, i Liverpool.
>
> For det er vel cirka 400-500 kroner, som det koster, å få nytt pass?
>
> Jeg bor gratis, og samler tomflasker, for å få penger til mat.
>
> Så det er vanskelig for meg, å få tak i så mye penger, som et pass koster.
>
> Men jeg sender kopi til Nav, sånn at de kanskje våkner, i Norge.
>
> For jeg mener det, at man har rett til å få arbeidsledighetstrygd, sendt til Danmark, de første månedene, etter at man flytter.
>
> (Og jeg har også fortsatt formell adresse i Norge).
>
> Dette på grunn av at Norge nå er i EØS.
>
> Men Nav, (og Fylkesmannen i Oslo og Akershus og Sivilombudsmannen), de bare tuller.
>
> Og de vil ikke sende meg pengene mine, som de egentlig skulle ha sendt, før påskeferien!
>
> Så dette er bånn i bøtta og helt ræva, må jeg si.
>
> Så jeg sender denne e-posten, tilbake, til de surrehuene, i Norge, også.
>
> Men takk for svar, ihvertfall!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Finnes det kanskje en norsk/dansk-forening, som kan hjelpe meg, i denne situasjonen?
>
> Jeg har prøvd med den norske kirken, men der var det en prest, som hadde drukket for mye, av altervinen sin, (eller noe i den duren), og han fikk meg ulovlig arrestert, (inne i kirken!), og dansk politi har forespeilet meg økonomisk kompansasjon, for ulovlig arrestasjon, (dette skjedde på langfredag), men det drøyer fælt.
>
> For jeg har fortsatt ikke sett snurten, av noen sånne penger, (for å si det sånn).
>
> Men ambassaden eller en norsk forening, kunne kanskje lånt meg noen penger, til jeg får politi-erstatningen, fra dansk politi, (dette var snakk om en politistasjon, like ved Isted gate, som jeg ble kjørt til).
>
>
> 2015-05-06 14:15 GMT+02:00 Bendiksen, Merete Elisabeth
> <Merete.Elisabeth.Bendiksen@mfa.no>:
>> Hei Erik Ribsskog,
>>
>> Det er riktig at vi som nordmenn kan reise fritt i og bosette oss i andre nordiske land. For å bli registrert i Danmark er det korrekt at du skal vise pass da dette er eneste gyldige dokument for statsborgerskap. Dette skriver danske myndigheter:
>>
>> "Flytter du fra ét nordisk land til et andet, skal du altid melde det til bopælskommunen/skatteverket i det land, du flytter til. Du skal medbringe legitimation, herunder dokumentation for dit statsborgerskab (pas) og dokumentation for dit personnummer fra det nordiske fraflytningsland.
>> Du har ret til at blive tilmeldt folkeregistret, hvis du skal være i Danmark mere end tre måneder. Du har dog pligt til at tilmelde dig folkeregistret, hvis dit ophold varer mere end seks måneder."
>> (fra
>> https://www.borger.dk/Sider/Skal-du-flytte-til-Danmark-nordiske-borger
>> e.aspx?NavigationTaxonomyId=f2f7371a-4214-4dad-a84b-611123bc631d )
>>
>> Du finner mer informasjon om å flytte til Danmark her:
>> http://www.norden.org/no/norden-for-deg/flytte-til-norden/flytte-til-d
>> anmark
>>
>> Du kan søke om nytt pass hos politiet i Norge eller hos oss, den
>> norske ambassaden,
>>
>> Med vennlig hilsen
>>
>> Merete Bendiksen
>> Konsulære saker
>> Tlf: +45 72 11 19 27 |  Mobil: +45 33 36 82 27 | Fra Norge 239 81327
>>
>> Norges ambassade i København | Tlf +45 72 11 1900 | Dampfærgevei 10,
>> 4. sal, 2100 København Ø, Danmark www.norge.dk  |  facebook | twitter
>>
>> -----Original Message-----
>> From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> Sent: 6. mai 2015 11:28
>> To: Royal Norwegian Embassy in Copenhagen
>> Subject: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
>>
>> Hei,
>>
>> jeg mente at jeg hadde sendt om dette til dere tidligere.
>>
>> Men jeg sender om det nå, ihvertfall.
>>
>> Jeg har vært på det internasjonale Jobcentre-et, i Gyldenløves gate, (her i København).
>>
>> Og der sa de det, at man må ha pass, for å få dansk personnummer.
>>
>> Men jeg har bare norsk førerkort.
>>
>> Har dere noe greie på, om det er riktig, at man også må ha pass?
>>
>> (Som norsk statsborger, mener jeg.
>>
>> Norge er jo et land i Norden.
>>
>> Og det er jo Danmark og, mener jeg.
>>
>> Og norske statsborgere, behøver jo ikke ha pass, for å dra til Danmark.
>>
>> Disse som jobba, på det kontoret, virka som fremmedkulturelle, (eller ny-dansker, som de sier, her i Danmark).
>>
>> Kanskje de ikke har hørt om nordisk råd osv., tenkte jeg.
>>
>> Har dere noe greie på dette?).
>>
>> På forhånd takk for eventuelt svar!
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>> Date: 2015-03-18 15:07 GMT+01:00
>> Subject: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
>> To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
>> Cc: she <she@topdanmark.dk>, Solvit Norway <solvit-norway@nhd.dep.no>
>>
>>
>> Hei,
>>
>> jeg har flyttet til Danmark, og skulle åpne en dansk brukskonto, hos Nordea Danmark, (ved Søtorget), i dag.
>>
>> Men så ikke.
>>
>> Man måtte ha dansk CPR-nummer, sa de.
>>
>> Hva skal dette bety?
>>
>> Hvordan får man dette CPR?
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>> Date: 2008-06-12 9:24 GMT+02:00
>> Subject: Fwd: Klage på medarbeider.
>> To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
>>
>>
>> Hei,
>>
>> jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så jeg prøver å sende denne e-posten på nytt.
>>
>> Håper dette er i orden!
>>
>> Med vennlig hilsen
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>> Date: Apr 28, 2008 12:38 PM
>> Subject: Klage på medarbeider.
>> To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
>>
>>
>> Hei,
>>
>> jeg ringte din kollega Grethe Leira, i dag, og fikk e-post adressen din, siden du er team-leader, med personalansvar, for en medarbeier, hos dere, som jeg har bestemt meg, for å sende en klage på.
>>
>> Det er i forbindelse med, en feil, som jeg synes var vedig grov, fra en av deres medarbeidere, så jeg har bestemt meg for å klage formelt på dette, for å prøve å finne ut hva som egentlig har foregått.
>>
>> Ettersom, at jeg har tenkt å ta dette videre, med Nordea hovedkontoret osv., i forbindelse, med å rydde i problemene med kontoen.
>>
>> Det som skjedde, var, at jeg ringte, for å overføre en overføring, fra Barclays i England, til Nordea-kontoen min.
>>
>> Jeg skulle betale to regninger i Norge.
>>
>> Det koster £20, å overføre penger fra Barclays til utlandet.
>>
>> Siden det var to regninger i Norge, som skulle betales, så bestemte jeg meg for, å sende en overføring til Nordea, og så betale firmaene i Norge, ved å overføre pengene med nettbank osv.
>>
>> På den måten, så ville jeg spare £20, ved at det bare ble en overføring fra England, istedet for to.
>>
>> Jeg hadde allerede avtalt, med Aktiv Kapital, og Nordea, om at jeg skulle få beholde kontoen i Nordea.
>>
>> (Jeg hadde hatt noe problemer med overtrekk, som skyldtes en misforståelse, i forbindelse med at jeg ventet på en overføring fra Norge.
>>
>> Det viste seg, at det ikke var den overføringen, som hadde dukket opp, det var minibanken i England, som var offline, så det var det som var bakgrunnen for misforståelsen).
>>
>> Så da jeg fikk jeg problemer med overtrekkavdelingen i Nordea, og dette, tok jeg opp med dem, og jeg skulle få beholde kontoen, hvis jeg fikk i stand en tilbake- betalingsavtale, med Aktiv Kaptial.
>>
>> Noe jeg gjorde.
>>
>> Aktiv Kapital, skulle meddele Nordea, om at tilbakebetalingsavtalen var i orden, slik at Nordea-kontoen, var oppe å kjøre, før jeg sendte pengene, til Nordea, kontoen, for å så å skulle sende de videre, pr telegiro til Aktiv Kapital og det andre firmaet i Norge.
>>
>> Det som skjedde, var, at jeg ringte kundeservice hos Nordea, på 80024365, for å dobbeltsjekke, at kontoen var oppe å kjøre, og at det bare skulle være å overføre pengene.
>>
>> Dette var i August i fjor.
>>
>> Jeg pratet med Frode, en kar i 40-åra, hørtes det ut som, på kundeservice-avdelingen, hos dere.
>>
>> Jeg hadde skrevet opp navnet, på et notat jeg hadde liggende her.
>>
>> Jeg spurte medarbeideren deres, om det var helt sikkert, at det skulle være i orden, å sende penger, til Nordea-kontoen min, (6065.10.61531) en uke eller to senere, når jeg fikk lønning.
>>
>> Medarbeideren deres, gikk inn på dataen, og sjekket, om dette var mulig.
>>
>> (Og jeg mener å huske, at dette tok litt tid, og at han vel også skrev inn noe på dataen, hørtes det ut som).
>>
>> Så opplyste han om, at det ikke skulle være noe problem, å sende pengene.
>>
>> Kontoen, var i orden, og det var bare å sende pengene, senere i måneden, som jeg hadde forklart.
>>
>> Jeg sendte £85, fra Barclays, 23. august, i fjor. (Jeg skal vedlegge scannet kopi, av overføringsskjemaet).
>>
>> Barclays, tar £20, i gebyr.
>>
>> Det var noe problem med Nordea-kontoen, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da tok nye £30-35 i gebyr.
>>
>> Så av de £85, som jeg sendte 23. august, så fikk jeg tilbake ca. £32, noen uker senere.
>>
>> Uten at noen regninger var betalt.
>>
>> Så jeg har hatt mye bry, og problemer med forsinkelser, med å betale regningene, på grunn av denne feilen, fra medarbeideren deres.
>>
>> Når jeg ringte Nordea, nå, tidligere denne måneden, (jeg har hatt mye å gjøre med jobb osv. de siste månedene, og jeg er jo i Storbritannia, så jeg har prioritert, å ta det som er med jobb osv. her først).
>>
>> Men nå, den siste måneden, så har jeg prøvd, å finne ut av, hva det er som har foregått, i forbindelse med problemene, med den pengeoverføringen.
>>
>> Fordi, det var jo en avtale, mellom meg, og Aktiv Kapital, og Nordea, at jeg skulle få beholde den kontoen.
>>
>> Og, det er mulig jeg trenger den kontoen igjen nå, snart, i forbindelse med noe firma jeg har her, jeg jobber som selvstendig næringsdrivende, og har planlagt, å drive f.eks. med e-handel osv, i tilknytning til dette, og da hadde det vært veldig bra, å få ryddet opp og funnet ut av, hva det er som har foregått, i forbindelse med disse problemene.
>>
>> Og jeg har fått opplyst, da jeg ringte Nordea, tidligere denne måneden, at kontoen, har vært stengt for bruk, siden februar i fjor.
>>
>> Så det har vært problemer med Aktiv Kapital, siden de skulle ha meddelt Nordea, om at en betalingavtale, var oppe å kjøre, slik at kontoen, skulle være åpen for vanlig bruk.
>>
>> Dette har det tydeligvis vært noe problemer med. (Noe jeg driver å tar opp, i en egen klagesak).
>>
>> Og, i tillegg, så skjønner jeg ikke, hvordan Frode hos dere, kunne si til meg, i august, i fjor, at kontoen, var i orden, og at det bare skulle være å sende penger når jeg fikk lønning.
>>
>> Når kontoen hadde vært stengt, siden februar, et halv år tidligere.
>>
>> Dette synes jeg var en så bemerkelsesverdig feil.
>>
>> Og at denne skulle komme i kombinasjon med feilen fra Aktiv Kapital, det synes jeg var veldig rart.
>>
>> Så jeg lurte på, om dere ikke kunne undersøke formellt, hva det er som har foregått, i forbindelse med problemene med overføringen.
>>
>> Altså, hva denne feilinformasjonen, fra medarbeideren deres, kan skyldes.
>>
>> Så skal jeg sende med den kopien, av det overføringsskjemaet, for den aktuelle overføringen, fra august, i fjor.
>>
>> Håper dette er i orden!
>>
>> Med vennlig hilsen
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>> PS.
>>
>> Hun kollegaen din, Grethe Leira, sa at e-postadressen din, var:
>> ragnhild.lorgen@nordea.no.
>>
>> Men den adressen, fikk jeg feilmelding på.
>>
>> Så ringte jeg sentralbordet til Nordea, og da sa de, at e-postadressen din var:
>>
>> ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
>>
>> Så jeg tenkte, at jeg kunne jo si fra om det og, nå, når jeg skrev den nye e-posten, for det er vel greit, at dem har samme e-postadressene, for deg, alle de forskjellige, som opplyser Nordeas kunder, om e-postadresser osv.
>

Jeg sendte en e-post til Dansk Retursystem A/S

Erik Ribsskog

VS: Klage på Netto-butikk i Fiolstrædet i København

Erik Ribsskog Tue, Jun 9, 2015 at 12:36 PM
To: kommunikation
Cc: Jytte Marie Hansen , postmottak@mattilsynet.no, medlemsservice@coop.no, "post@nav.no" , nav.baerum@nav.no, solvit-norway@nfd.dep.no, admin@ohf.no, she , kundeservice@netto.dk
Hei,

det var det samme problem, på Irma, på Ny Nørreport Torv, her om dagen.

En lyshåret butikkdame, med ring i nesen, nektet å skrive manuell pante-bon.

Hun talte med en kollega, (en mørkhudet dame, i 20/30-årene), men hun
ville heller ikke skrive manuell pantebon.

De skyldte på at flaskeautomaten var i ustand.

Sånn er det ofte, her i København, er mitt inntrykk.

Men det er bra, at man får svar.

Jeg har jobbet som butikksjef, i Norge, (i Rimi/ICA), og i Norge, så
opplevde jeg aldri det, at man måtte ta med seg tomflaskene hjem
igjen.

Og heller ikke som butikksjef, så sendte jeg noen kunder hjem igjen
med tomflaskene.

Så det er bra, at noen tar dette problemet på alvor.

Jeg vet ikke hva som er galt, i butikkene.

Jeg spør de, om de streiker.

Eller om de er komunister.

Men det ville de ikke være enige i.

Men hun med ring i nesa, var enige i det, at de var litt dumme, i hodet.

Så det blir ofte litt ampert, i butikkene.

Kanskje dere hos Dansk Retursystem, kunne ha sendt
informasjons-blader, til butikkene.

Sånn at de ansatte, i butikkene, forstår det, at de har en plikt, til
å ta imot panten.

Bare et forslag.

Igjen takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-06-09 11:43 GMT+02:00 kommunikation <kommunikation@dansk-retursystem.dk>:
> Hej Erik,
>
> Tak for din henvendelse.
>
> Jeg er ked af, at du har oplevet problemer med at få udbetalt pant fra Netto i Fiolstræde, København og i andre butikker, når deres returautomater har været ude af drift.
>
> I Danmark er det lovpligtigt at udbetale pant på emballager, som man selv forhandler. Derfor har en af vores konsulenter besøgt Netto i Fiolstræde og talt med butikschefen om de oplevelser du har haft. Vi har også talt med ham om hans pligt til at udbetale pant - også når returautomaten er ude af drift.
>
> Desuden har vores chef for butiksservice kontaktet Nettos hovedkontor og er i dialog med dem om problemet, så der kan blive taget hånd om det i samtlige af de Nettoer, du må have oplevet problemet med.
>
> Jeg håber ikke, at du oplever problemet igen. Skulle det alligevel vise sig, at vores henvendelse til både den pågældende Netto og højere i systemet hos Netto ikke har hjulpet, hører vi meget gerne fra dig igen. Pantudbetalingen er meget vigtig for Dansk Retursystem A/S, så vi vil altid følge op på det, hvis vi hører, at en butik ikke overholder sin forpligtelse til at udbetale pant.
>
>
>
> Med venlig hilsen
>
>
> Signe Bast
> Kvalitetskonsulent
> _______________________________
>
> Dansk Retursystem A/S
> Baldersbuen 1
> 2640 Hedehusene
> Telefon: 43 32 32 32,
> Fax: 43 32 32 39
> www.dansk-retursystem.dk
>
> BEMÆRK!!!
>
>
> Denne e-mail og de til denne vedhæftede filer må kun anvendes af den af Dansk Retursystem A/S tilsigtede modtager. E-mailen og de vedhæftede filer kan indeholde fortrolige informationer, der kan være særligt beskyttet ved lov.
> Enhver uautoriseret anvendelse, herunder læsning, kopiering, offentliggørelse eller distribution af nærværende e-mail eller de til denne vedhæftede filer må ikke finde sted.
> Såfremt De ikke er den rette modtager, bedes De venligst straks kontakte afsenderen via e-mail. Herefter bedes De venligst destruere alle kopier af nærværende e-mail og de til denne vedhæftede filer.
> Direkte henvendelse til Dansk Retursystem A/S’ e-mail administrator kan ske ved e-mail til adressen: postmaster@dansk-retursystem.dk Dansk Retursystem A/S påtager sig intet ansvar for uautoriseret adgang til og ændring af indholdet af denne e-mail eller de til denne vedhæftede filer.
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: Info - Dansk Retursystem A/S
> Sendt: 3. juni 2015 14:49
> Til: kommunikation
> Emne: VS: Klage på Netto-butikk i Fiolstrædet i København
>
>
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto: eribsskog@gmail.com ]
> Sendt: 3. juni 2015 14:36
> Til: postmottak@mattilsynet.no
> Cc: kundeservice@netto.dk; post@nav.no; nav.baerum@nav.no; solvit-norway@nfd.dep.no; Info - Dansk Retursystem A/S; admin@ohf.no; she
> Emne: Klage på Netto-butikk i Fiolstrædet i København
>
> Hei,
>
> jeg har bodd i København i snart tre måneder nå.
>
> Og fordi at Nav nekter å sende meg arbeidsledighetstrygd hit, så har jeg måttet samle tomflasker, for å kjøpe mat, osv.
>
> Og nå, (på vei til biblioteket, her i Krystallgade), så var jeg innom Netto i Fiolstrædet.
>
> Flaskeautomaten stod med dekselet åpnet.
>
> (Så man kunne ikke bruke den).
>
> En butikkleder, (en ganske lav og skallet kar, i 30/40-årene), sa til meg det, at den maskinen ikke kom til å virke, i dag.
>
> Og da sa jeg det, at da tok de vel imot flaskene på gamlemåten, og skrev en 'manuell' pantelapp, til meg.
>
> Men da sa han karen bare nei.
>
> Jeg sa at de hadde vel en plikt til å ta imot tomflasker.
>
> Da sa han at det visste han godt, at de hadde, men han nektet likevel å ta imot mine tomflasker.
>
> Da sa jeg det, at Mattilsynet skulle stenge butikken.
>
> Så jeg håper dere får til det.
>
> (For jeg er ikke sikker på, hvem i Danmark, som man skal sende til).
>
> Jeg har selv jobbet som butikksjef, i Rimi.
>
> Og hvis flaskeautomaten ikke virket, en dag.
>
> Så tok jeg imot kundens poser med tomflasker.
>
> Og så heiv jeg de flaskene, oppi en handlevogn, mens jeg telte dem.
>
> Og så skrev jeg bare en pantelapp, (med forbokstavene mine på), på en bit, av et vanlig A4-ark.
>
> Og så fikk kundene pantet flaskene.
>
> I Norge så er vi nok mer vestlige, (enn i Danmark), og tenker det, at kunden alltid har rett, (eller 'customers first', som de sier, i England).
>
> Men her i Danmark, så tenker kanskje folk mer sånn, at alle er på samme 'Hitler-jugend-leir'.
>
> Hva vet jeg.
>
> Dette, (at butikkmedarbeiderne bare skrur av panteautomaten), har skjedd, flere titalls ganger, siden jeg flytta, hit til København, (i mars).
>
> Så dette er visst noe danskene synes er greit å gjøre, hvis de må ta varebestillingen, (eller noe sånt noe).
>
> Dette har jeg aldri opplevd, i Norge.
>
> Så jeg er regelrett litt sjokkert, over danskenes holdninger, ovenfor kundene, (må jeg si).
>
> Og jeg er også skuffet, over de vanlige københavn-borgerne, som ikke rydder opp, i 'kommunist-kaoset'.
>
> Så jeg får klage, hjem til gamlelandet da.
>
> Så kanskje dere hos Mattilsynet vet, hvem i Danmark, som man skal klage til, om sånt som dette.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog

Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive