Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Friday, 11 December 2015

Her er noe musikk, fra siste kapittel, av Min Bok 8


Min Bok 8 - Kapittel 23: Enda mer fra Løvås

Etter at våren hadde gått over, til sommer, (var det vel).

Så begynte Martin, å høre en del, på bandet the Doors, (husker jeg).

Og Martin sa det, at han spesielt likte, en sang, som het: 'Back Door Man', (mener jeg å huske).

Og da hinta vel Martin noe, om at denne sangen, var om sodomi/anal-sex, (eller noe sånt), mener jeg å huske.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Martin var jo våpenekspert.

(Han pleide blant annet, å støpe patroner selv.

Mener jeg å huske.

Fra den helgen, som Pia og jeg, besøkte Martin og Ann Kjerulf Hansen, i Sætre, (var det vel), på midten, av 80-tallet).

Og Martin hadde også masse rifler, hagler og håndvåpen, (i et våpenskap), på gården.

Og som jeg skrev om, i Min Bok 5, så pleide Martin, å drive, med øvelses-skyting, (på skrått, over Enga), på gården.

Og det dreiv vi også, en god del med, i 2005 da, (husker jeg).

Blant annet også, når Martin sin datter Liv Kristin Sundheim, var på besøk, (fra Ås, hvor hun bodde, hos sin mor Kari Sundheim, heter hun vel).

Og da var det sånn, (husker jeg), at Liv Kristin fortalte, (til Martin og meg, var det vel).

At når hun fortalte, til sine venner, (i Ås), om at hun fikk lov til, å drive, med skyting osv., når hun var, på besøk, hos sin far, (i Kvelde).

Så var det sånn, at hennes bekjente, i Ås, (mer eller mindre), ikke trodde på henne da, (ifølge Liv Kristin).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at Liv Kristin, (som er en yngre kusine av meg, som jeg egentlig ikke kjenner, så bra).

Hu fortalte meg det, (husker jeg), en gang, våren/sommeren 2005.

(Inne i hoved-huset, på Løvås, var det vel).

At hu hadde fått, så bra karakterer, (på ungdomsskolen, i Ås, må det vel ha vært).

Liv Kristin, gikk vel, på den her tida, (våren/sommeren 2005), i åttende eller niende klasse, på ungdomsskolen, (tror jeg).

Og hu hadde visst, bare fått toppkarakterer, i karakterboka, (sånn som jeg forstod det), fortalte hu.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se. 

Min Bok 8 - Kapittel 22: Mer fra Løvås

Det var sånn, (på Løvås), husker jeg.

At onkel Martin, lurte på en del, om AG3-en min, (fra Heimevernet), osv., husker jeg.

Jeg husker, at jeg fortalte, til onkel Martin, at jeg hadde bestilt to deler, til AG3-en, fra USA.

(Etter å ha lest, en artikkel, i en nettavis, om at noen HV-folk, i Bergen, hadde gjort, nettopp dette).

Og da, så hadde jeg, en fungerende AG3, (for å ha, i selvforsvar), de siste månedene, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og jeg fortalte også det, (til onkel Martin, som er våpenekspert, må man vel si), at jeg hadde kasta disse to våpen-delene, (som jeg hadde bestilt, fra USA, noen måneder tidligere), da jeg flytta, til Sunderland, i september 2004.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Onkel Martin, trodde ikke noe på, at jeg hadde kasta, de to våpen-delene, som jeg kjøpte, fra USA.

Så han kontaktet meg igjen, om dette, (noen dager seinere, var det vel).

Og spurte meg, om jeg ikke hadde gjemt disse våpendelene, under en stein, (eller noe sånt), inne i Oslo.

Men det hadde jeg ikke.

Jeg fortalte, til onkel Martin, at disse to våpen-delene, var ganske billige.

Og at jeg vel hadde tenkt noe sånt, som at jeg bare kunne bestille disse delene på nytt, hvis jeg trengte de igjen, (ved en senere anledning).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Onkel Martin, ville også det, at jeg skulle dra inn, til Oslo, og skyte noen folk, fra Bjørndal, (eller Rimi Bjørndal, var det vel).

(Noe sånt).

Men det syntes jeg, at virka litt forhasta da, (for å si det sånn).

For det første, så visste jeg ikke nøyaktig, hva som egentlig foregikk.

(Jeg hadde bare overhørt, at jeg var forfulgt, av 'mafian', for å si det sånn).

Og for det andre, så syntes jeg, at det virka smartere, å prøve å få de, innen politiet, som jobba med sånne her saker, til daglig, å liksom gjøre jobben sin, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 8.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Jeg fikk et brev fra Experian

img084 paint

Jeg fikk enda et brev fra Bisnode

img083

Jeg fikk et brev fra Bisnode

img082

Jeg sendte en e-post til Bærum kommune

Erik Ribsskog

Deres brev av 2. desember/Fwd: Deres brev av 15/10, Deres ref: 15/12912/HJK//Fwd: Til: Ingrid Øyen

Erik Ribsskog Fri, Dec 11, 2015 at 3:11 AM

To: boligkontoret@baerum.kommune.no

Cc: nav.baerum@nav.no, Postmottak Sivilombudsmannen
Hei,

jeg viser til Deres brev av 2. desember, (som jeg vedlegger en skannet kopi av).

Hva i huleste skal dette bety, lurer jeg.

Jeg har da ikke søkt om kommunal bolig, på nytt, (mener jeg).

Jeg søkte om dette, i sommer.

Men så fant jeg meg privat bolig, i høst.

Og jeg har meldt fra, til Nav, (som dere deler kontor med), om dette.

Jeg vet at Nav er det som tidligere ble het Arbeidsformidlingen og
Sosialkontoret.

Så at dere hiver inn et Boligkontor der og, det er vel antagelig da,
noe som hørte under Sosialen tidligere.

Så at dere ikke kommuniserer, med Nav, det synes jeg, at virker rart.

Jeg har ihvertfall ikke søkt kommunal bolig, mer enn en gang.

Og det var i sommer, da jeg måtte bo, på en folkehøyskole, (ved
Kveldsroveien), som var herberge, om sommeren.

(Og da måtte jeg ut derfra, før studentene kom tilbake.

Så derfor søkte jeg, om kommunal bolig, da.

For jeg bodde bare, på en midlertidig adresse, (som Nav flyttet meg
til, for jeg bodde egentlig, på et herbege i Oslo sentrum, men det ble
etterhvert til, at jeg ble boende, på et herberge, i Bærum, (fordi at
Nav Bærum foretrakk det, kunne det kanskje virke som)), på den tida.

Og jeg har altså ikke søkt om kommunal bolig, etter at jeg fikk denne
boligen, (hvor jeg bor nå, på Høvik), i august, i år.

Så det undrer meg, at dere sender meg noen rare avslag, (på fiktive
søknader, må jeg si), i 'hytt og pine', liksom.

Da jeg avtjente førstegangstjenesten, så var sånn, at vi måtte skyte
ekstra mye, før jul, for at de skulle få like mye amunisjon, neste år,
(på Terningmoen, i Elverum).

Kanskje det er sånn, hos Bærum kommune og, at dere liksom må finne på
unnskyldninger, for å få like mye brev-papir, neste år.

Hva skal dette bety, lurer jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-29 5:22 GMT+01:00
Subject: Deres brev av 15/10, Deres ref: 15/12912/HJK//Fwd: Til: Ingrid Øyen
To: boligkontoret@baerum.kommune.no
Cc: nav.baerum@nav.no, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>


Hei,

jeg refererer til Deres brev av 15/10, (som jeg vedlegger en skannet kopi av).

Som jeg skrev i søknaden, så søkte jeg boliger, på blant annet
Finn.no, og fant meg en bolig, (på den nye adressen dere nevner), i
august.

Dere holder til, hos Nav, så jeg regna med, at Nav, ville oppdatere
dere, om dette.

(For jeg har holdt Nav løpende orientert).

Det hadde kanskje vært smartere, om dere holdt til, i et eget bygg,
(tenker jeg), siden at dere ikke samarbeider, med Nav, (selv om dere
holder til hos dem), virker det som.

Jeg mener også, at jeg har bedt noen hos Nav, (dette er noen måneder
siden nå), å gi dere, disse dokumentene, (for de hadde jeg nettopp
hentet, hos skattekontoret, var det vel, og levert, til Nav).

Noe sånt.

Bare et forslag, det blir litt forvirrende, det at dere holder til hos
Nav, men ikke samarbeider med de, synes jeg.

Så det må jeg nesten klage på, (at organiseringen/samarbeidet, mellom
Nav og Bærum kommune sitt boligkontor, er et slags kaos, må man vel
si).

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-08-11 13:30 GMT+02:00
Subject: Til: Ingrid Øyen
To: nav.baerum@nav.no


Hei,

nå har jeg også fylt ut skjema, for kommunal bolig.

Skal prøve å levere denne i kommunen sin skranke, her på Nav.

Mvh.

Erik Ribsskog

2 attachments

bærum kommune paint.jpg
392K

img081.jpg
87K

PS.

Her er vedleggene:

bærum kommune paint

img081

Jeg fikk et brev fra Bærum kommune

bærum kommune paint

img081

Jeg sendte en e-post til Inkassoklagenemda

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: 1505253-3 - Re: 1505253-1 - Klage - Chili Mobil AS

Erik Ribsskog Fri, Dec 11, 2015 at 2:02 AM

To: "Hilde I. Slevigen"

Cc: Lindorff Kundesenter , post@finkn.no, post , "sande.vgs" , Postmottak DSB , Postmottak Sivilombudsmannen , post , Forbrukerombudet , post@forbrukerradet.no, firmapost@nkom.no

Hei,
jeg viser til Deres brev fra 28. september, (det skal vel være 28. november), som jeg vedlegger en skannet kopi av.
Det tok ikke lang tid, før jeg fikk dette brevet dykkar, i vrangstrupen.
Hvis dere mangler informasjon, så kunne dere bare ha kontaktet meg, (for dere har min e-post-adresse).
Likevel så kontakter dere heller inkasso-byrået.
Dette blir 'kleint', (som de sier i våre dager), vil jeg si.
Dessuten, så er dette den Chilli-saken, (hvis jeg ikke tar helt feil, siden at jeg har sendt til dere, om mange saker).
Og Chilli, må vel være noe for 'pakkiser', (som ringer mye til Pakistan), tror jeg.
Og de har kanskje 'u-lands-nivå', på sikkerheten sin.
Og derfor kan sikkert hvem som helst kødde, med mitt Telefon-abonement, sånn at jeg ikke kan ringe mer, fra min mobil.
Og så får jeg regninger, fra Chilli.
Når jeg skulle hatt erstatning, fra Chilli, siden at de har sånne 'pakkis-systemer', som noen har misbrukt, sånn at jeg mista de pengene, som jeg hadde, på mitt Telenor-kontantkort-abonement.
Og jeg gikk muligens også glipp av, en del telefonsamtaler, på grunn av dette.
Så her skylder 'pakkisa' meg, masse pakistansk valuta, vil jeg si.
Eller norske penger, er også greit, (bare de kan veksles, hos posten, eller lignende).
Dessuten, så er ikke alltid politiet pålitelige, i våre dager, vil jeg si.
Hvis jeg anmelder noe til de, så bare kidnapper de meg, og frakter meg, til politistasjoner og sinnsykehus, og det som er.
Så å be noen, om noe sånt, det er tvilsomt, vil jeg si.
Her er vanlig praksis, i samfunnet, å stole på det, som en person skriver.
Så denne saken, vil jeg gjerne, at deres Nemd, (som dere refererer til, i brevet deres), kikker på.
Og så vil jeg ha en erstatning, for denne Al Quaida-saken, (må jeg kalle den).
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-17 15:17 GMT+01:00
Subject: Re: Oppdatering/Fwd: 1505253-3 - Re: 1505253-1 - Klage - Chili Mobil AS
To: "Hilde I. Slevigen" <post@inkassoklagenemnda.no>
Cc: Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>

Hei,
jeg har skrevet i e-post tidligere i dag, at dette vil jeg ha sendt, til en overordnet.
Jeg har hatt rettslære, på Sande videregående, (på 80-tallet), og lært det, at vanlige folk, (som jeg er, i denne saken), ikke behøver å være eksperter, men kan sende det på vanlig norsk, hvis de ønsker.
Jeg hadde ei Helle, som lærerinne, i rettslære.
Og det er også snakk, om så mange saker, (for jeg blir tulla med, av folk som bestiller ting, i mitt navn, på nettet), så at jeg skal sette meg inn i, og fylle ut masse skjema, for hver sak, det blir som noe byråkratisk tull, for dette tar allerede nok av min tid, fra før, for å si det sånn).
Så dette vil jeg gjerne ha en annen mening om, fra en overordnet.
(Som jeg også skrev om, i en e-post, tidligere i dag).
Erik Ribsskog





2015-11-17 15:07 GMT+01:00 Hilde I. Slevigen <post@inkassoklagenemnda.no>:
Hei

Inkassoklagenemnda behandler klager på inkassoselskaper i forbindelse med tvist om forpliktelser etter inkassoloven. Nemnda er således et tvisteløsningsorgan og har kun kompetanse til å avgjøre om det er grunnlag for skyldnerens plikt til å erstatte fordringshaverens nødvendige kostnader (inkassosalæret) ved den utenrettslige inndrivingen. Nemnda har skriftlig saksbehandling og treffer sine avgjørelser på bakgrunn av det saksforhold som finnes sannsynliggjort. Av den grunn er vi avhengig av at partene konkretiserer sine innsigelser.

Det vises igjen til vårt klageskjema.




Med vennlig hilsen

Hilde I. Slevigen
Sekretariatsleder for Inkassoklagenemnda
Inkassoklagenemnda
Postboks 311
3201 Sandefjord
Tlf. 33 46 56 57
Faks. 33 46 93 13


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 17. november 2015 11:24
Til: post <post@inkassoklagenemnda.no>
Kopi: post@finkn.no; post <post@finanstilsynet.no>; sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>
Emne: Re: Oppdatering/Fwd: 1505253-3 - Re: 1505253-1 - Klage - Chili Mobil AS

Hei,
vil ikke foreta noe?
Er det tante rød som er på besøk der, hadde jeg nær sagt.
Jeg ber om at disse sakene sendes til en overordnet for en ny vurdering.
Erik Ribsskog

2015-11-17 10:26 GMT+01:00 Hilde I. Slevigen <post@inkassoklagenemnda.no>:
Hei

Dersom du ønsker at Inkassoklagenemnda skal vurdere saken, ber vi om at du fyller ut vårt klageskjema. På denne måten får vi de opplysningene vi trenger for å få klarhet i hva tvisten gjelder.

Klageskjemaet finner du på www.inkassoklagenemnda.no

Til orientering vil vi ikke foreta oss noe med e-postene sendt oss i dagene 12.11 til og med i dag.


Med vennlig hilsen

Hilde I. Slevigen
Sekretariatsleder for Inkassoklagenemnda
Inkassoklagenemnda
Postboks 311
3201 Sandefjord
Tlf. 33 46 56 57
Faks. 33 46 93 13

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 16. november 2015 10:23
Til: Storjord,Lars Edvard <lars.edvard.storjord@nkom.no>
Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; post@brukerklagenemnda.no; post@finkn.no; post@forbrukerradet.no; post <post@inkassoklagenemnda.no>; post <post@finanstilsynet.no>; Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>
Emne: Oppdatering/Fwd: 1505253-3 - Re: 1505253-1 - Klage - Chili Mobil AS

Hei,
jeg har sett på dette igjen nå, (siden at jeg fikk svar, fra Brukerklagdenemda).
Og jeg skrev, i min e-post, til Nkom, 15/10, at dette skulle sendes, til en overordnet der.
Jeg kan ikke se, at dette har skjedd.
Så jeg må igjen be om dette, synes jeg.
(Siden at min rolle her, er at jeg har blitt 'shanghai-et', og ikke kan kalles 'forbruker', i tradisjonell forstand, er jeg redd.
Så her vil jeg gjerne at dette sendes til en 'schafer', hos dere, (for å si det sånn)).
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-15 13:24 GMT+01:00
Subject: Re: 1505253-3 - Re: 1505253-1 - Klage - Chili Mobil AS
To: "Storjord,Lars Edvard" <lars.edvard.storjord@nkom.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@brukerklagenemnda.no, post@finkn.no, post@forbrukerradet.no, post@inkassoklagenemnda.no, post <post@finanstilsynet.no>, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>
Hei,
nei, jeg har ikke gitt noe som helst fullmakt, til at mitt mobilnummer, skulle porteres.
Dette skjedde helt bak min rygg.
Og jeg forstod ikke hva som hadde skjedd, før flere dager/uker senere.
(Jeg merket bare at mobilen min sluttet å virke).
Jeg har også kontaktet Inkassoklagenemda, om denne saken, så sender kopi til dem.
Dette med ekornregelverk, det synes jeg at høres rart ut, at har noe med potering å gjøre, (for å fleipe litt).
Men hvis dere kan sende meg e-post-adressen, til denne Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon, så hadde det vært veldig bra.
Igjen takk for svar!
Mvh.
Erik Ribsskog

PS.
Fant nå denne e-post-adressen, (til Brukerklagenemda), ved å bruke Google.
Sender også kopi til disse.
PS 2.
Jeg har aldri hørt om Chilli Mobil, (før jeg fikk regning i posten/innkasso, fra de), og langt mindre kontaktet de.
Så dette er svindel, må jeg si.
Så dette må jeg klage på.

2015-10-21 12:42 GMT+02:00 Storjord,Lars Edvard <lars.edvard.storjord@nkom.no>:
Hei igjen,

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (tidligere Post- og teletilsynet, nå Nkom) har ikke kompetanse til å avgjøre tvister mellom forbruker og tilbyder.

Jeg vil likevel knytte noen generelle kommentarer til ekomregelverket som gjelder på området: tilbyder som mottar sluttbruker plikter å innhente skriftlig fullmakt fra sluttbrukeren før nummeret porteres over/tilbyderskiftet gjennomføres, jf. ekomforskriften § 1-10. Som skriftlig fullmakt anses bl.a. fullmakt avgitt per e-post, tekstmelding eller telefaks. Den skal inneholde et positivt samtykke og entydig identifisering av sluttbrukeren. Fullmakten skal også kunne dokumenteres på forespørsel, jf. ekomforskriften § 1-10, fjerde ledd.

Videre, av aktuelle rettskilder utenfor ekomregelverket, kan det være aktuelt å se hen til inkassolovens regler om utenrettslig inndriving, hvor det av f.eks. § 17 følger at fordringshaveren ikke kan kreve kostnadene ved utenrettslig inndriving av skyldneren, se bestemmelsens annet ledd.

Dersom du ønsker å forfølge denne saken videre, må du kontakte Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon, jf. kontaktinformasjonen som nevnt i min forrige e-post av 14. oktober. Skulle du ha spørsmål til redegjørelsen i denne e-posten må du gjerne ta kontakt med meg på tlf. 22 82 47 48.


Med vennlig hilsen

Lars Edv. Storjord
seniorrådgiver
avdeling Marked
seksjon for telefoni og nummerforvaltning

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet
Sentralbord: 22 82 46 00
Dir. tlf.: 22 82 47 48

nkom-logo-for-signatur_40px_bokmaal


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 15. oktober 2015 00:00
Til: Storjord,Lars Edvard
Kopi: juridisk
Emne: Re: 1505253-1 - Klage - Chili Mobil AS

Hei,
rett skal være rett, som det heter.
Og her er problemstillingen at jeg har blitt shanghai-et, må jeg si.
Jeg har ikke inngått noen avtalte med dette som kalle Chilli.
For meg så er chilli et nymoderne slag med krydder, (som man kan ha på maten).
Så jeg vil ikke ha på meg det, at jeg har inngått noe avtale, med dette suspekte firmaet.
Vennligst send om dette til din overordnene i Post og Tele-tilsynet, for en ny vurdering.
Erik Ribsskog

2015-10-14 13:16 GMT+02:00 Storjord,Lars Edvard <lars.edvard.storjord@nkom.no>:
Hei,

Viser til din henvendelse.

Klage/tvist som vedrører konkrete problemstillinger om inngåelse eller innhold av avtale med tilbydere av ekomtjenester fremsettes for Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon. For nærmere informasjon, se https://brukerklagenemnda.no.

Nemnda kan også kontaktes på tlf. 22 13 32 20 (telefontid mandag-fredag kl. 0900-1200) eller e-post post@brukerklagenemnda.no


Med vennlig hilsen

Lars Edv. Storjord
seniorrådgiver
avdeling Marked
seksjon for telefoni og nummerforvaltning

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet
Sentralbord: 22 82 46 00
Dir. tlf.: 22 82 47 48

nkom-logo-for-signatur_40px_bokmaal


-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 28. september 2015 15:03
Til: Chili Mobil
Kopi: juridisk; post; post@finkn.no; Lindorff Kundesenter; Postmottak Sivilombudsmannen; Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (firmapost@nkom.no)
Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS

Hei,

dere har også portert mobilnummer mitt, sånn at det ikke kan brukes lenger.

Og så får jeg dette svaret.

Jeg sender det til Spesialenheten osv., siden at politiet bare ignorerer mine anmeldelser.

Det datasystemet deres er på grensen til å være kriminelt, mistenker jeg.

Chilli mobil har jeg heller aldri hørt om.

Dette lukter lang vei, vil jeg si.

Erik Ribsskog


2015-09-28 14:43 GMT+02:00 Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>:
> Hei Erik,
>
> Når det dreier seg om et ID-tyveri, er vi dessverre nødt til å motta en bekreftelse på at forholdet er anmeldt før vi kan slette eventuelle krav.
> Abonnementet er opprettet 12.08.2015. Denne e-postadressen er også oppgitt i bestillingen.
>
> Med vennlig hilsen Frida
> Kundeservice Chilimobil
> Tlf. 02445
>
> ________________________________________
> Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Sendt: 25. september 2015 14:09
> Til: PF_DL_Fakturaadministrasjon
> Kopi: Chili Mobil; juridisk; post@finkn.no
> Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil
> AS
>
> Hei,
>
> jeg har aldri hatt noe abonnement, hos Chilli.
>
> (Jeg bruker Telenor mobil.
>
> Og jeg er ikke noe 'skravlekjærring', så jeg trenger ikke noe mer enn
> Telenor kontant, må jeg si).
>
> Så dette er at noen har drevet med ID-tyveri, og har misbrukt mitt navn.
>
> Og så får jeg innkassovarsel!
>
> Dette firmaet, (Chilli mobil), har jeg aldri hørt om før.
>
> Og det er tydelig, at det kan virke som, at de har dårlige
> datasystemer, som er lett å misbruke, (må man vel si).
>
> Så at jeg må kaste bort masse tid, på å sende e-poster til Lindorff og
> Datatilsynet osv., om dette, det synes jeg, at er en skam.
>
> Vennligst slutt å lat som at jeg har dette abonnementet nå og slutt å
> send meg innkassoer i forbindelser med dette.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2015-09-25 12:29 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon
> <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>:
>> Hei
>>
>> Det du har mottatt på mail her er din hoved faktura hos Chili Mobil AS. Om du har spørsmål rundt ditt abonnement kan du ta kontakt med Chili Mobil AS på tlf 02445 eller kundeservice@chilimobil.no med ditt kundenummer som er 320747.
>>
>>
>> Ha en fin dag.
>>
>> Med vennlig hilsen/ Best regards
>>
>> Jeanette K. G
>> Saksbehandler/ Case handler
>> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice
>> Telefon: +47 31 27 93 20
>> Fax: +47 61 14 93 12
>>
>>
>>
>> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway Visiting adrdress :
>> Bjønndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway
>> 
>> Sentralbord: (+47) 23 21 10 00
>> www.lindorff.no
>> ** This message including any attachments may contain confidential
>> and/or privileged information intended only for the person or entity
>> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you
>> should delete this message and notify the sender. Thank you.
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> Hei,
>> dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).
>> (Jeg har ikke kontaktet disse).
>> Vennligst rydd opp!
>> Med hilsen
>> Erik Ribsskog
>> PS.
>> Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: NoReplyFaktura@lindorff.com <NoReplyFaktura@lindorff.com>
>> Date: 2015-09-09 5:37 GMT+02:00
>> Subject: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS
>> To: eribsskog@gmail.com
>> Vi viser til henvendelse og vedlegger som forespurt pdf av faktura.
>> Kopien har påført korrekt Kid-nummer og kan benyttes ved elektronisk betaling og som regnskapsbilag. Kopien kan ikke benyttes som brevgiro eller som skrankegiro.
>> Vi ber om at du åpner spamfilter for mottak av epost fra denne
>> adressen. Du trenger Acrobat Reader for å lese denne faktura. Acrobat
>> Reader kan lastes ned gratis fra http://www.adobe.no/ Vennlig hilsen
>> Kundeservice
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> 





2 attachments

img078.jpg
392K

img079.jpg
102K

PS.

Her er vedleggene:

img078

img079

Jeg fikk et brev fra Inkassoklagenemda

img078

img079

Jeg sendte en e-post til Posten

Erik Ribsskog

Deres brev/ark av ukjent dato/Fwd: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470 [ ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref ]

Erik Ribsskog Fri, Dec 11, 2015 at 1:25 AM

To: Faktura RB
Cc: firmapost@nkom.no, post@finkn.no, postmottak@sd.dep.no, "customercare@postoffice.co.uk" , "polcustomercare@royalmail.com" , juridisk
Hei,

jeg viser til Deres brev/ark, av ukjent dato, som jeg fikk, i
postkassa mi, torsdag 10. desember, (som jeg legger ved, en skannet
kopi av).

Jeg har ikke bestilt noe, fra dette firmaet, (Semper).

Og jeg har aldri hørt om dette firmaet før, (må jeg si).

Og jeg heter ikke _Eirik Ribsskog_, jeg heter _Erik Ribsskog_.

Så her er det nok noen, som har kødda, (for å si det, på folkelig vis).

Så dere får slutte å sende folk ting dem ikke har bestilt, må jeg si.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>
Date: 2015-11-27 14:24 GMT+01:00
Subject: Din henvendelse til Posten. Ref. 05274470    [
ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref ]
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Hei.

Vi takker for dine nye henvendelser til oss vedrørende fakturaer for
manglende frankering.

Velger du å returnere en sending til avsender må det settes ny porto
på sendingen. Når du mottar sendinger som ikke er bestilt eller du
ikke vil ha, blir det derfor en sak mellom deg og avsender. Posten er
i dette tilfellet kun transportør og er pålagt å ta betalt for de
tjenestene vi utfører.

Vi vil anmode deg om å kontakte avsender av disse sendingene og be dem
slette deg fra sine kundelister og for å få returkostnader dekket.



Med vennlig hilsen

Randi Lian
Kunderådgiver
Posten og Bring Kundeservice
Tlf. privat: 04004   Tlf. bedrift: 04045

www.posten.no
www.Bring.no



eribsskog@gmail.com


Hei,

jeg viser til Deres brev/faktura, av 3. november, (med fakturanummer:
2801230240), som jeg legger ved en skannet kopi av.

Dette er også snakk om uønskede feil-sendinger.

Jeg legger ved et eksempel-bilde, som jeg fant, på deres nettsted,
(ved å bruke linken i faktura-brevet).

Og det skal liksom være, et brev, som jeg har sendt, til meg selv.

Men det har jeg ikke gjort.

En skrift-ekspert, (jeg er en kjent Rimi-butikkesjef, blant annet),
vil nok kunne se det, at det ikke er min skrift.

Så jeg vil ikke ha på meg det, at jeg har sendt dette.

(Og innholdet i brevet, var noen suppeposer, som hadde gått ut på
dato, for mange år siden.

Så det var jo bare tull, det og).

Dette er noen røvere, som tuller med meg.

Så heller ikke når det gjelder denne fakturaen, så er det snakk om,
regulære forsendelser.

Dette er utelukkende snakk om uønskede feilsendinger, som jeg har
prøvd, å returnere.

(Den på bildet, har jeg ennå ikke prøvd å returnere, for da får jeg
den vel bare tilbake igjen, i postkassa, mistenker jeg.

Men det er altså et resultat, av ID-tyveri da, for å si det sånn).

Så at dere skal sende faktura, for sånne 'pøbel-streker', må man vel
si, at det er.

Det er fullstendig uakseptabelt, mener jeg.

Her er det snakk om, et eller annet forvirret indivis, i Posten Norge,
som har fått en fisk ide, om å begynne å skvise mobbeofre, virker det
som.

Noe sånt.

Så dette forkastelige tullet deres, må dere slutte med, mener jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-19 8:47 GMT+01:00
Subject: Deres brev fra 4. november/Fwd: Klage
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: firmapost@nkom.no, post@finkn.no, postmottak@sd.dep.no,
"customercare@postoffice.co.uk" <customercare@postoffice.co.uk>,
"polcustomercare@royalmail.com" <polcustomercare@royalmail.com>,
juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Hei,

jeg har også fått flere brev fra dere.

Blant annet et jeg har foran meg her nå, fra 4. november, (som jeg
vedlegger en skannet kopi av).

(Med fakturanur. 2801232521).

Jeg har også her, gått til deres nettsted, og funnet deres bilder, av
disse 'tids-tyveriene', (må jeg kalle de).

Og der skriver jeg også, (se vedlegg): 'Jeg har ikke bestilt dette.
Returner til avsender'.

(Og dette brevet, har dere faktisk likevel sendt tilbake igjen, til
meg, (etter at jeg skrev den teksten, og postet det, så det brevet
sitter jeg med her nå, og lurer på hva jeg skal gjøre med.

Hurra for fremskrittet, må jeg si.

Det var nok bedre, på 1600-tallet, som jeg skrev om, i den forrige e-posten).

Så dette er nok et eksempel, på at postvesenet, har blitt til et
uvesen, vil jeg si.

Her lidere dere i posten av, at dere ikke skjønner dere noe særlig, på
post, vil jeg si.

Dette er ikke snakk om regulære foresendelser.

(Jeg sendte en pakke, til Nextgentel, i 2004.

Så jeg husker fortsatt hva en regulær forsendelse er, vil jeg si).

Dette er snakk om retur, av uønskede feil-sendinger.

Det må da være åpenbart.

Og dette at man liksom skal betale porto for det.

Det er åpenbart feil, mener jeg.

For jeg sendte tilbake lignende feil-sendinger, på den samme måten.

Da jeg bodde i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i England.

Og også da jeg bodde på Slependen, (fra høsten 2014 til februar 2015).

Og det kan vel ha vært snakk om, cirka et hundre feil-sendinger
totalt, som jeg returnerte, på den måten.

Og jeg fikk da, (fra 2012 til februar 2015), aldri en eneste faktura,
fra posten, (hverken i Norge eller England).

Så det er klart, at dette er noe nytt tull, som noen urutinerte
medarbeidere, i Posten Norge, nå har begynt å tulle med, vil jeg si.

Så dette tullet må dere slutte med.

Jeg gikk til et postkontor, like ved Goodison Park, (for jeg bodde et
steinkast unna den arenaen), i 2012, og hadde med noen brev, til den
forrige beboeren, (i 10 Keith Court, hvor jeg flytta inn, i mai, i
2012).

Og da sa post-dama, at jeg skulle skrive 'No longer at this address.
Return to sender', på brevene.

(Noe sånt).

Og når jeg da senere fikk feil-sendinger, (det vil si pakker og brev,
som andre hadde bestilt, i mitt navn), i posten, så sendte jeg de
tilbake, på en lignende måte, (jeg skrev: 'I haven't ordered this.
Return to sender').

Og jeg fikk da aldri noen slags regninger, for å sende tilbake disse
resultatene, av nettmobbing mot meg, (må det vel antagelig dreie seg
om).

Så hva dette at dere plutselig begynner, å hive dere på mobbe-ofre,
med noen slags nye rutiner/brev, som skal ramme mobbeofre.

Det synes jeg, at blir som noe motbydelig.

Så dette er et motbydelig uvesen, som vi nå har fått i Norge mener
jeg, og som ikke kan kalles postvesen.

Så jeg får bare ønske disse inkompetente og/eller ondskapsfulle
post-folka god bedring, og håper at dere slutter å kaste bort min tid,
med deres tull og dritt, (må jeg kalle det).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-17 6:02 GMT+01:00
Subject: Klage
To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>
Cc: firmapost@nkom.no, post@finkn.no, postmottak@sd.dep.no,
"customercare@postoffice.co.uk" <customercare@postoffice.co.uk>,
"polcustomercare@royalmail.com" <polcustomercare@royalmail.com>


Jeg viser til Deres brev, av 11/11, som jeg vedlegger en skannet kopi av.

Jeg har også kikket, på det brevet deres.

Og der står det en link.

Og den linken har jeg prøvd.

Og der står det jo, svart på hvitt, (se vedlegg), at: 'Jeg har ikke
bestilt dette. Returner til avsender'.

Så at det stokker seg så fælt, for dere, da.

Det er jo da åpenbart, at dette ikke er snakk om, en regulær forsendelse.

Men det er snakk om retur av en uønsket feil-sending.

Det er en del av postvesenets tradisjon og natur, at man returnere på
den måten, mener jeg.

Det gjorde jeg, da jeg bodde, i Walton, i England, fra 2012 til 2014.

Og da jeg bodde på Slependen, fra høsten 2014 til februar 2015.

(Og jeg fikk aldri noe lignende brev, fra posten, hverken i England
eller da jeg bodde på Slependen.

Om at de da skulle ha betaling fra meg).

Så det er som at mafiaen styrer dere nå, må jeg si.

Så dette er til å spy av, må jeg si.

Så dere får slutte å late som at dere er i mafiaen, og heller begynne
å være som et postvesen, igjen.

Erik Ribsskog

PS.

Det var også i nyhetene, at de fant masse brev, som var uønskede, i en
kiste, i Nederland:

http://www.dagbladet.no/2015/11/10/kultur/historie/kulturhistorie/nederland/41887506/

Det blir noe av det samme, mener jeg.

At folk behøver ikke å betale porto, for uønsket post.

Jeg sender også brev videre, som var den forrige beboeren her.

Skal jeg liksom betale det da?

Det var posten i England, som ba meg om å sende sånn post, på den måten, i 2012.

Dette har jeg skrevet til dere om, mange ganger nå, men dere lider
visst av et eller annet, som gjør, at dere er 'dauhørte', som man sa,
i gamle dager.

Helvetes uvesen, kaller jeg dette.

________________________________

The contents of this e-mail are confidential to the person or
organisation to whom it is addressed. No-one else may copy or forward
all or any of it in any form without the prior written consent of the
originator. If you have received this e-mail in error, please contact
the sender and delete the material from any computer.
ref:_00D20BwOI._500w0117nIm:ref


img077.jpg
640K

PS.

Her er vedlegget:

img077

Jeg fikk et brev fra Posten

img077

Mer fra Norge

I dag, (torsdag kveld), så dro jeg igjen, til Sandvika, for å handle mat.

I gangen så lukta det, (også i kveld), stramt/vondt.

(Men ikke når jeg kom tilbake, vel).

Da jeg gikk ut døra.

Så traff jeg delvis, en neger, (en med lyseblå dunjakke, som stod å røyka), med døra, (som jeg dytta opp, for å liksom komme meg ut), da.

Jeg husker at jeg tenkte det, at han negeren, (som stirra på meg, da jeg gikk forbi han), måtte være det motsatte av smart, liksom.

Siden at han stilte seg, akkurat der, hvor døra slo ut, (i mørket), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg kom til Kiwi Sandvika Kino.

Så var det sånn, at jeg lurte litt på, ei som jobba der, (husker jeg).

For hu Kiwi-dama, gikk liksom, rett mot meg.

Og hu glemte liksom rollen sin da, (må jeg si).

For siden at jeg, var kunde der, så skulle ikke hu Kiwi-dama, ha gått i veien for meg, (må jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var også sånn, at da jeg skulle betale, i kassa.

Så stod det noen varer, ved siden av kassa-båndet.

Og de varene tilhørte, to negre, som gikk fram og tilbake, til kassa, hele tida, (og som liksom ikke, ble ferdige, med å handle, da).

Noe jeg forklarte om, (at disse varene, som stod der, ikke var mine), til en lyshåret kassa-mann, (som satt i kassa, noe som er sjeldent, i våre dager, må man vel si).

Og kassereren sa da, at de som hadde de varene, var og henta noe annet.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

På Rema, så var det en farget kassamann, på jobb, (husker jeg).

(Han var ikke neger.

Men han hadde liksom en grå ansiktsfarge, (eller noe sånt), da.

Så han var kanskje fra Tyrkia eller Albania, (eller noe sånt), da.

Noe sånt).

Og han kassamannen, (som var litt lav, og som så rimelig sliten ut).

Han spurte ikke, om jeg ville ha kvitteringa, (husker jeg).

Og det synes jeg, at er litt dårlig.

For det lærte vi vel, på Matland/OBS Triaden, (og i Rimi).

At vi, (som kassa-folk), alltid skulle spørre kunden, om han ville ha med kvitteringen, da.

(Noe sånt).

Så det var litt dårlig, må jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Den døra, som jeg nesten traff han negeren, (som hadde blå dunjakke), med.

Det er egentlig en nød-utgang, (fra den tida, da det het Thon hotel Høvik her), vel.

Så den døra, er litt kronglete, å bruke, (vil jeg si).

Men det var den veien, som vaktmesteren gikk, (og det er også der postkassene henger), da han viste meg rundt, på eiendommen.

På den tida, da jeg flytta inn her, (i august), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive