Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 31. januar 2016

Jeg sendte enda en e-post til Arbeidstilsynet

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"

Erik Ribsskog Sun, Jan 31, 2016 at 6:17 PM

To: "post@arbeidstilsynet.no"

Cc: Norsk Presseforbund , "Dagbladet.no Support"
Hei,

nå fant jeg også e-brevet, fra PFU, (fra 2010, som var da jeg fikk
dette brevet, sånn som jeg husker det), hvor de skriver dette.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
Date: 2010-07-14 13:04 GMT+02:00
Subject: SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei!



Jeg har nå sjekket litt i arkivet vårt for å finne frem til saken fra
2008, som du refererer til. Det viser seg at denne saken ble håndtert
og besvart i brev av 14. oktober 2008 (se vedlegg), og saken ble
forelagt utvalget i deres møte 28. oktober 2008. Utvalget hadde ingen
kommentarer utover de som fremkommer i det tilsendte brevet. Utvalget
var altså enig i at de innklagede mediene ikke hadde brutt god
presseskikk. Dette er bakgrunnen for at du ikke har mottatt noe videre
brev fra oss. Det er mulig vi burde formidlet dette tydeligere til
deg, ettersom du tydeligvis hadde andre forventninger til
saksbehandlingen her hos oss, men saken din er altså er håndtert i
tråd med vanlig prosedyre for denne typen klagehenvendelser og ansett
som avsluttet.



Mvh

PFU-sekretariatet

Trude Hansen

organisasjonssekretær/saksbehandler

......................................

Norsk Presseforbund

Pb. 46 Sentrum

0101  OSLO

www.presse.no

www.pfu.no





Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 13. juli 2010 18:34
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"



Hei,



takk for svar!



Dere kan kanskje se på disse henvendelsene, som en oppdatering, på den
klagen jeg sendte, på debattforumene til Dagbladet, Aftenposten, VG og
Nettavisen, i 2008, var det vel.


Da begrunnet jeg klagen ifølge Vær Varsom-plakaten.



Og sendte vel bortimot 100 vedlegg/eksempler.


Kanskje dere burde svare ordentlig på den klagen snart, for den har
dere sitti på i hundre år snart.


Med hilsen


Erik Ribsskog





2010/7/13 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

Hei!



Vi bekrefter med dette å ha mottatt din e-post av 10. juli 2010
vedrørende Dagbladet. Slik vi forstår deg, ønsker du å klage inn
Dagbladet til PFU på bakgrunn av deres generelle håndtering av
kommentarer i deres debatt-/bloggforum på nett. Vi må imidlertid gjøre
oppmerksom på at PFU ikke behandler slike generelle klager. For at PFU
skal kunne foreta seg noe, må det foreligge formelle, begrunnede
klager på konkrete publiseringer, og det må gjøres klart hvilke
presseetiske overtramp klager mener den aktuelle redaksjonen har
begått. I den forbindelse ber vi om at klager henviser til konkrete
punkter i Vær Varsom-plakaten. Videre må vi ha  oppgitt full
postadresse på klager, ettersom klagebehandlingen skjer via vanlig
post fra vår side. Vi må også ha kopi av det fullstendige materialet
som påklages.



Når det gjelder eksempelet du har vedlagt e-posten sendt 10. juli, er
det noe uklart for oss hvilke kommentarer du egentlig reagerer på.



Videre bekrefter vi å ha mottatt også ytterligere to e-poster fra deg
i dag 13. juli (vedlagt). I disse to sist mottatte e-postene henviser
du til tidligere henvendelser til PFU. Så langt vi kan se har heller
ikke disse en form som tilfredsstiller våre krav til en klage (se
over), og av den grunn er disse ikke behandlet.



Mvh

PFU-sekretariatet

Trude Hansen

organisasjonssekretær/saksbehandler

......................................

Norsk Presseforbund

Pb. 46 Sentrum

0101  OSLO

www.presse.no

www.pfu.no







Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 10. juli 2010 05:29
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Klage på Dagbladet



Hei,



jeg vil klage på det, at Dagbladet aldri sletter trakasserende kommentarer.



Jeg sender et eksempel her.


De sletter ikke, og så utarter det til ordkrig, og så sikkert vendetta
og det som er.



Dagbladet forstår rett og slett ikke nødvendigheten av, at de må
respektere folks rett til å bli oppført ordentlig mot.



Dagbladet aksepterer alt for mye av mobbing og personangrep.


Dette vil jeg klage på.


Mvh.


Erik Ribsskog


Brev til Erik Ribsskog_14-10-2008.pdf
411K

PS.

Her er vedlegget:

img175

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter