Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 27. januar 2016

Jeg tror at det må ha vært, i denne butikken, at Magne Winnem dro meg med, for å liksom inspisere butikkstandarden, en gang, iløpet av skoleåret, 1988/89, (det vil si russeåret, ved Gjerdes handelskole). Det at vi begge, jobbet i butikk, var vel det som fikk Winnem til å synes, at vi burde gjøre dette. Noe sånt

IMG_20160114_144652 paint

PS.

Studieåret etter, (det vil si 1989/90).

Så gikk jeg, på NHI, i Oslo.

Og en gang, som jeg skulle, på helgebesøk, til bestemor Ågot, på Sand.

Så møtte jeg min søster Pia og hennes venninne Cecilie Hyde, i Drammen.

(For de pleide å vanke mye, i Drammen, på den tida, da.

Og ble på den tida, blant annet kjent med Helene Sommer, som de syntes, at var så kul, siden at hu hadde vært så mye, i England.

Noe sånt).

Cecilie Hyde ville, at jeg skulle kjøpe med, noe øl.

(For hu var vel blakk, da.

Noe sånt).

Og derfor, så gikk vi å handla, i denne butikken da, (må det vel ha vært).

(Men vi gikk da, inn inngangen, fra Bragernes torg.

Mens Winnem og jeg, hadde gått inn, inngangen fra Gågata vel, året før.

Noe sånt).

Og etter dette, så ville Hyde og søstera mi, absolutt sette seg ned, på torget.

Og det måtte jeg også gjøre da, syntes jeg.

(Siden at vi skulle ta den samme bussen, til Sand/Svelvik, var det vel).

Og jeg glemte meg bort, og åpnet en øl, (husker jeg).

(Antagelig fordi at jeg ganske nylig, hadde vært russ.

Eller fordi at 'vertsfamilie-folka', som jeg hadde besøkt, i England, pleide å drikke utendørs.

Og Magne Winnem, pleide også, å ta med seg en ølflaske på bussen, hvis vi skulle på byen, (i Oslo).

Og han fikk liksom også meg, til å få, den vanen, da.

Noe sånt).

Og da, så dukket det 'plutselig' opp, to politimenn der.

Og han ene, sparket overende ølflaska mi, (husker jeg).

(For det var visst ikke lov, å drikke øl, på torget da, virka det som.

Noe sånt.

Selv om dette vel, hadde vært greit, året før, da jeg var russ, (hvis jeg skulle tippe).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter