Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 24. januar 2016

Mer fra Norge

I dag, (lørdag kveld), så var jeg, og handla, hos Coop Extra Pilestredet Park.

Jeg var der, cirka en halvtime, før de stengte, (noe de gjorde, klokka 23).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg skulle gå inn, i Coop Extra-butikken.

Så var ikke det, så lett.

Ei høyreist og velbygget brunette, (må man vel nesten kalle henne), i 30-åra, stod og kosta, (som en gal, må man vel nesten si), midt i inngangsdøra.

(Uten at det var klart, hva hu liksom dreiv og kosta.

Så det må ha vært et slags narrespill, må jeg si).

Så jeg måtte stå og vente litt, mens hu Coop-dama, dreiv med galskapen sin da, (må man vel kalle det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og ikke nok med det.

Da jeg gikk inn, i butikken, så var det en stor dam, (må man vel si), med vann, på gulvet.

Jeg spurte Coop-dama, (for skøy), om: 'Har det vært flom her, eller?'.

Og hu svarte, at de vaska butikken.

(Noe sånt).

Jeg sa da, at: 'Jeg har lest et sted, at dere stenger, klokka 23, i dag, stemmer det eller?'.

Det stemte sa hu dama, men de vaska før stengetid, da.

(Noe sånt).

Og da sa jeg, at: 'Ja, jeg får prøve å svømme inn i butikken, da'.

(Noe sånt).

Og mens jeg gikk, inn i butikken, så gikk hu Coop-dama, ved siden av meg.

(For hu skulle visst betjene, den eneste kassa, (hvor det var kø), viste det seg etterhvert.

Noe sånt).

Jeg spurte om: 'Har dere hørt om å vaske butikken etter stengetid, eller?'.

Da svarte hu: 'Vi få'kke betalt for det'.

Noe sånt.

Og da tenkte jeg, at det var dårlig av Coop, å ha, så dårlige rutiner.

Så jeg spurte Coop-dama, om hu hadde sett den reklamen, hvor det stod: 'Litt dritt', (som er et ordspill, på Coop-slagordet: 'Litt ditt', vel).

Men da lurte hu brunetta på, hvor den reklamen var fra.

Den var fra en nettbutikk, forklarte jeg.

Sånn at folk ikke behøvde å gå, i butikken, sa jeg.

Og da holdt hu Coop-dama, (som ikke klarte å si: 'Beklager', sånn som jeg husker det), kjeft, (må jeg si), før hu satte seg, (eller om hu stod), i kassa.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20160123_222516

IMG_20160123_222616

PS 4.

Det var også sånn, (i butikken), at labelen for billig oppvaskmiddel, viste feil pris, (la jeg merke til, da jeg sjekket kvitteringen).

Og selvbetjeningskassa, som jeg gikk til, manglet bæreposer.

(Så jeg måtte gå, til en annen selvbetjeningskasse, å hente bæreposer).

Og da jeg gikk ut, av butikken, så så jeg det, (i døra, som var litt som et speil), at ei 'pakkis-Coop-dame', fulgte etter meg, (sammen med ei litt større Coop-dame, som jeg ikke så like klart, i utgangsdøra, (siden at hu gikk bakerst), som fungerte, som et speil).

Så de hadde visst, mer enn en ansatt, i butikken, da.

(For å si det sånn).

Og å ha ei Coop-dame, ved utgangsdøra, (i denne butikken), som skal vaske og koste der og samtidig betjene kassa, (en god del meter unna).

(På Coop Extra, som liksom skal være, en stor og bra butikk, osv.).

Det er på grensen til galskap, vil jeg si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn, at mens jeg var, i selvbetjeningskassene.

Så dukka det opp, to karer der, (i den 'vanlige' kassa, like ved), som blant annet, kjøpte en hel eske, med potetgull.

Og da lurte jeg på, om det var noe tilbud, (husker jeg).

Og da jeg gikk ut, av butikken, så gikk disse folka, forbi meg, (var det vel).

Og han ene sa da, (på svensk vel, til han andre), at det bare var ni pakker, i esken.

(Noe sånt).

Så det var kanskje sånn, at Blitz-cafeen, (siden at denne butikken ligger, i/ved Pilestredet), skulle fylles opp litt, (når det gjaldt potetgull), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det er grenser, for hvor artig det er, å vente i 20 minutter cirka, på Rykkinn-bussen, ved St. Olavs plass.

(For det er noen ganger kaldt, å stå der, så lenge.

Selv om det ikke var like kaldt, i dag, som det har vært, tidligere i uka).

Så jeg tok, Bærums Værk-bussen, til Lysaker, (husker jeg).

Og et eldre par, dreiv og kvema, på bussen.

Og fulgte etter meg.

Og satt seg foran meg, (enda jeg satt, i den bakre delen, av bussen).

(De skulle bare plage meg, sånn at jeg fikk dere grå hår, i trynet, virka det som, for meg.

At det var derfor, at de liksom fulgte etter meg.

Og absolutt satt seg, rett foran meg.

Selv om det var mange ledige seter, på bussen).

Så jeg rista litt, i setet, til hu 'flytte-dama', da jeg gikk av bussen, (på Lysaker), må jeg innrømme.

Og så gikk jeg inn, i venterommet, (til NSB der).

Og da jeg kom ut igjen, så var det tre minutter, til Rykkinn-bussen gikk.

Og et annet grått par, gikk av en buss.

Og så spaserte de, rett foan meg, som venta, på en annen buss.

(Istedet for å gå bak meg, for eksempel.

Så jeg syntes, at dette ble rimelig intimt, må jeg si).

Og disse to, begynte også å kveme, da Rykkinn-bussen dukka opp.

De snakka med en kar, i 60-åra, med Stormberg-jakke og grått hår.

Og han pekte på meg, (eller noe sånt), mens han snakka, med den pakistanske buss-sjåføren.

For det eldre paret, var det ikke klart, hva skulle.

Så jeg gikk før de, på bussen, da.

Sånn at de kunne spørre sjåføren, om hva det nå var, som de lurte på.

Og da han med Stormberg-jakka, gikk av bussen.

(Ved Høvik kirke.

Holdeplassen før meg).

Så slo han meg, i bakhodet, (husker jeg).

(Og han lot også, som om han var full.

Og mista, den blå sekken sin, på gulvet, en gang, husker jeg).

Og dette må vel ha vært, noe slag vendetta, eller noe sånt, tror jeg.

(Og jeg sa: 'Helsike', (mens jeg hørte på walkman), da han slo meg, i huet.

Da han gikk av bussen).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Og nå, (søndag formiddag), så er jeg litt hes, litt forkjøla og har litt feber, (merker jeg).

Og det er, på grunn av, det angrepet mot meg, (må man vel kalle det), på Coop Extra Pilestredet Park, i går.

(Jeg har arbeidssak, mot Coop.

Så det er kanskje derfor).

For Adidas joggeskoa mine, tålte ikke, den vanndammen, hos Coop.

Så da jeg gikk ut, av butikken, (det var noen få minusgrader, eller noe i den duren), så ble jeg ganske fort, litt forkjøla, siden at jeg hadde, våte sko/sokker, (må det vel ha vært).

Og det var kanskje derfor, at jeg klikka litt liksom, på Bærums Værk-bussen.

Siden at jeg nok hadde fått, litt feber, (fra Coop, som nok hadde gått mellom rutinene mine, siden at jeg blogger, om handleturer osv., på nettet).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg pleier jo vanligvis, å gå med, Doc Martens-sko.

Men mange i Oslo, synes vel, at det er, litt gammeldags.

(Jeg husker, at Vanja Bergersen, fra Rimi Bjørndal, hintet om dette, allerede på 90-tallet.

Når vi satt på den samme bussen, etter jobben).

Så jeg har tenkt, at jeg kunne se, om det funka, med joggesko, også om vinteren.

Og det har gått greit.

Hvis jeg så noen vanndammer, (i høst), så gikk jeg rundt de.

Og jeg blir ikke våt, på føttene, av å gå med disse skoene, i snø/is.

Men vanndammen, hos Coop Extra Pilestredet Park, i går, var ganske dyp.

Og det gikk ikke ann, å gå rundt den.

Så det er første gangen, (må jeg si), at jeg har blitt våt på føttene, i høst/vinter.

Så Coop-dama, brukte nok alt for mye vann, på pur faen, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Jeg hadde vel egentlig planlagt, å kjøpe meg Doc Martens sko, i vinter og.

Men det er litt 'kleint' liksom, å handle vasketid, her jeg bor.

For da jeg bodde, på St. Hanshaugen, i 8-9 år, mellom 1996 og 2004.

Så var vaskekjelleren gratis.

Så jeg hadde så og si aldri, noe med vaktmesteren, å gjøre.

Men her jeg bor nå, så må jeg fylle opp vaskekortet, på et kontor, som holder til, i samme bygg, som det rommet, som jeg leier.

Og det blir litt pinlig nesten, (for det kontoret, har samme inngang, som 'superbil-butikken' også).

Så det er sånn, at jeg får lyst til, å dra med danskebåten, (for å få litt luft liksom), etter å ha handlet, vasketid.

Så jeg har ikke hatt så mye penger, til sko heller, må jeg si.

Og jeg har også, hatt vonde føtter.

(Etter all gåingen, i København, i fjor).

Så jeg har kjøpt to par spesialsåler, (mot hælspore), som jeg har, inni joggeskoene mine.

Og jeg lurte litt på, om det var noe feil, med luftsålen, i de Doc Martens-skoene mine.

Som jeg gikk med, i København.

Siden at jeg fikk så mye plager, med føttene mine, da.

Jeg fikk mange og store gnagsår, da jeg gikk rundt i Larvik, en natt, i mars-måned, ifjor, etter å ha rømt liksom, fra noe slags lobotomi-trusler, ved Blakstad sinnsykehus.

Men det husket jeg hvordan man ordnet, fra militæret.

For hvis man går, med to par sokker.

Så får man mye mindre gnagsår-problemer.

For da sliter de harde skoene, liksom på den innerste sokken.

Istedet for på huden ens, da.

(Noe sånt).

Så jeg ble kvitt gnagsår-problemene, i København.

Selv om jeg måtte gå rundt, hele dagen, i månedsvis der.

(For å samle tomflasker, til mat).

Men jeg fikk noe slags hælspore, (altså at det gjør vondt, i føttene, å gå), av all gåingen, da.

(Og det kan muligens ha vært fordi, at det kan ha vært noe galt med, de Doc Martens-skoene, som jeg kjøpte, (av ei Vestlands-dame), på Grænsen skotøymagasin, (eller hva de heter igjen), ifjor, har jeg lurt på.

For de skoene ble også veldig nedslitt, da.

Noe jeg ikke har opplevd før, med de 10-12 parene, av disse skoene, (må det vel ha vært), som jeg kjøpte meg, i årene før jeg flytta, til England, i 2004.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Da jeg jobbet, på OBS Triaden, fra 1990 til 1992.

Så begynte aldri vaskerne der, å vaske butikken, før stengetid.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Da hadde de nok fått sparken, tror jeg.

Så at ei sånn Coop-dame, flyr rundt, og skal passe kassa og koste og vaske gulvet, (med maskin), samtidig.

Det er som, at det noe slags innspilling, med Henrik Elvestad, (når han tulla, på Kiwi, med hu Siri Rognli Olsen, som jeg møtte, på Englandsferja Braemar, sommeren 1989), for eksempel.

(Noe sånt).

Så man trenger ikke se på noe show, med Henrik Elvestad, (eller noen av hans kollegaer), etter å ha handla, i den her butikken, (Coop Extra Pilestredet Park), må jeg si.

For det hadde nok da, bare blitt kjedelig, (må man vel si).

(Noe sånt).

Det ville nok da blitt, som å sett, to nokså lignende forestillinger, etter hverandre, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:

litt dritt plakat 2

https://www.facebook.com/kolonial.no/photos/pb.554217021281326.-2207520000.1453637319./929707953732229/?type=3&theater

PS 12.

Enda mer om dette:

litt ditt paint

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter