Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 29. januar 2016

Mer fra Norge

I går, (torsdag kveld), så dro jeg inn, til Oslo, for å handle.

Jeg husket, at Prix-butikken, på Oslo S, (eller Postgirobygget, som de kaller det), er åpen, til klokken et.

Så jeg dro inn, ganske seint, da.

Og jeg har jo skrevet om, på bloggen, at grovbrød, er mye dyrere, enn kneip, i de fleste butikkene, i Norge.

(Av en eller annen uforståelig grunn).

Men Coop har en slags: 'Brød-deal', (som de kaller det), hvor man fikk kjøpt et grovbrød og en pakke skinke, for 21,50.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Mens jeg handlet, så ble lysene i butikken dempet, cirka femten minutter før stengetid, (som var klokken et).

Dette ville aldri OBS Triaden, (som også var en Forbrukersamvirket/Coop-butikk), ha gjort, tenkte jeg.

Det var også sånn, at det stod en svart søppelsekk, i brødavdelingen.

Og i den sekken, så lå det, mange brød.

(Er dette noen gamle brød, fra tidligere i uka, tenkte jeg).

Og så hadde Coop, bare satt fram, et av hvert brød.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Da jeg gikk ut, av butikken, (cirka ti minutter, før stengetid, vel).

Så tenkte jeg det, at ble ikke denne handelen, litt dyrere, enn jeg hadde regnet med.

Så jeg så, på lappen, (som jeg hadde bedt, om å få med).

(For min farmor Ågot, pleide alltid å sjekke handlelappen, og klage, hvis butikken slo feil, husker jeg.

Og rett skal være rett, liksom).

Og der stod det: 'Corn flakes'.

(Noe jeg ikke har kjøpt, siden jeg bodde, i England, vel).

Og jeg gikk inn i butikken igjen.

En nordmann stod i køen, (i kassa), før en pakistaner.

Nordmannen og den svenske kassamedarbeideren, (som vel hadde litt lite hår, på toppen og skjegg på haka, og vel var, i 40/50-åra, og som vel, stod i kassa, istedet for å sitte).

De snakka sammen.

Så jeg venta, til de var ferdige, med å snakke.

Og så spurte jeg, om hvorfor, det stod corn-flakes, på kvitteringa.

Corn flakes koster 7,90 svarte svensken, (eller om han var finsk).

Jeg sa at jeg ikke hadde kjøpt corn flakes.

Og spurte igjen, hvorfor det stod corn flakes, på kvitteringa.

Jeg ga kassereren lappen, så han kunne se selv.

Og kassereren bare ga meg åtte kroner, uten å rope på retur.

Men hvordan dette kan ha skjedd, det forstår jeg ikke, (som en tidligere kassamedarbeider, fra CC Storkjøp, Matland/OBS Triaden, og diverse Rimi-butikker, i Oslo og Follo).

Det må ha vært noe bevisst 'tullball', fra Coop, (siden at jeg har arbeidssak mot de, eller noe sånt), skulle man tro.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

På grunn av tullet, på Coop.

Så tenkte jeg, at jeg tar heller bussen tilbake.

Men Galleri Oslo, var stengt.

Så den siste bussen, hadde tydeligvis gått.

Og da jeg kom tilbake, til Oslo S, så var det siste toget, (til Sandvika), gått.

(Jeg rakk det akkurat ikke).

Jeg gikk til Jernbanetorget, og over veien.

Og så på en tavle, at det siste toget, (til Drammen/Sandvika), _ikke_ hadde gått.

Men at det gikk, om to minutter.

Dette så jeg ikke, på tavlen, inne på Oslo S.

For noe tull, tenkte jeg.

Var det noen som satt og så på overvåkings-skjermene og tulla med meg, (ved å tulle med tog-tid-tavla), tenkte jeg.

(Noe sånt).

Jeg orker ikke å løpe, etter enda et tog, (med mine vonde føtter), tenkte jeg.

Det gikk en buss, til Fornebu, cirka en time seinere.

Jeg bestemte meg, for å gå, til der jeg pleide å ta bussen fra, (ved nasjonalteateret/rådhuset), da jeg bodde, på Slependen, (og dro seint hjem, fra Oslo).

Jeg gikk gjennom Karl Johan, (som var full av horer).

Ved Stortinget gikk ei negerdame-hore bort til meg.

Men jeg hørte på walkman, og bare lo, for å få, hu hora til å skjønne, at jeg ikke skulle ha noe sex.

(Noe sånt).

Så gikk jeg, til rådhuset, (via nasjonalteateret).

Bussen gikk, om 30-40 minutter.

Jeg satt meg ned, i en park, på siden av rådhuset, og spiste, noen brødskiver, med skinke.

Hele skinke-pålegg-pakken gikk med.

Jeg ble litt kald, og gikk på en buss, som gikk, til Grorud.

Jeg gikk av, på Jernbanetorget.

Og tok en buss, til Fornebu, (som gikk, noen minutter seinere).

Jeg gikk av, på Lysaker.

(Etter at det var tull, på bussen.

Jeg satt med ryggen, mot kjøreretningen.

Og over gangen, satt fire unge 'fest-folk', (som jeg noen ganger hørte, over walkman-en).

Og jeg så på skjermen, at det stod neste holdeplass: 'Vækerø'.

Og at det lyste rødt.

Men da bussen stoppet, så var det på Lysaker.

Så det var tull, med informasjonen, på bussen, må jeg si.

Enda et dumt 'nerde-system', den TV-skjermen, (på bussen), må jeg si).

Og gikk hjem, til Høvik.

(På noen dårlig skiltede sykkel/gang-veier).

Så det var bare flaks, at jeg ikke gikk meg bort, (og frøys ihjel), må jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og i dag, (fredag), så sov jeg, til cirka klokken 16.

Hvis jeg hadde jobbet, i Rimi, så hadde lønninga kommet inn, i dag.

(Siden at den 31., er en søndag).

Men ingen penger, hadde kommet inn, på kontoen, (så jeg, på nettbanken).

Jeg får vente, til mandag, å se, tenkte jeg.

Og så får jeg klare meg, på litt mindre penger, i helga.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter