Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 7. januar 2016

Mer fra Norge

I kveld, (onsdag kveld), så var jeg, og handla, i Oslo.

Og på Rema Ila, så var det sånn, når jeg gikk inn døra.

At ei dame, gikk med en stor handlepose, på hver side, av kroppen.

Og da ble det for trangt der, til at to folk, kunne gå forbi hverandre.

Dette skyldes litt, at Rema, har satt et fruktstativ, (må man vel kalle det), i inngangsområdet.

Så det blir trangt og j*vlig, (må jeg si), i denne butikken, som vanligvis, har bedre plass, i inngangspartiet.

Og Rema-handlevognene, har nå fått, forskjellige bilder.

Man kan velge mellom reklame for fiskekaker og våtservitter for å tørke babyer i ræva med.

(Og det finnes også mer 'nøytrale'/mindre pinlige varianter.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg gikk inn, i butikken.

Så var hu 'nazi-kina-dama' der.

(Hu som kjefta på meg, når jeg gikk inn i butikken, cikra ti minutter, før stengetid, en gang).

Og hu gikk ved frukt-avdelinga der, som om hu var hjemme i stua si, (aleine), vil jeg si.

Så hu vek liksom ikke, til siden, da.

Så det ble sånn, at jeg som kunde, måtte flytte meg.

Og ikke hu som jobba der, da.

Og det blir litt, som bakvendt-land, må man vel si.

Så hu kina-dama, (som de har i den butikken), hu er jeg litt i tvil om, har noe, i en matbutikk, å gjøre, (for å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og det var også sånn, da jeg handlet, i denne butikken, en gang, i forrige uke, (før jeg dro, med danskebåten, noe som var, på lørdag).

At det stod to store damer, midt i inngangspartiet, og skravla.

Så det ble trengsel og 'trafikk-kork', i butikken, (må jeg si).

Det var like før, at jeg begynte, å skjenne, på disse 'hjernedøde' kvinnfolka, (må jeg innrømme).

Makan til oppførsel.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her ser man, den ene hjernedøde 'skravle/sperre-dama', fra PS-et ovenfor:

sperre dame

http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/12/fler-mobilbilder_31.html

PS 4.

Og i bakgrunnen, (til venstre), på bildet ovenfor, så ser man noe rødt.

Jeg lurer på, om det kan være lua, (eller noe sånt), til ei dame, som jeg så, at satt, på innsiden av døra, til St. Hanshaugen Senter.

Hu satt, på gulvet, som om hu var en sigøyner cirka.

Og hu hadde 3-4 små hunder, (i bånd), rundt seg.

(Noe sånt).

Og rett utafor senteret, så satt det en sigøyner, (husker jeg).

Så når jeg skulle handle, på Rema, denne dagen.

(Mandag 28. desember.

Etter at butikkene hadde vært stengt, første, andre og tredje juledag.

Siden at tredje juledag, var en søndag.

Og på julaften, så handla jeg heller ikke.

For da stengte butikkene, så tidlig, (må jeg si).

(Og å handle på julaften, det blir kanskje litt som, at man er med, i Jehovas vitner og.

Noe sånt).

Så jeg handla, for fem dager, på lille julaften, da.

Noe sånt).

Så var det først, en tater/signøyer, utafor St. Hanshaugen Senter.

Og så ei norsk dame, som lot som om hu var sigøyner, (må man vel si), rett på innsida, av innganspartiet, til senteret.

Og så to 'dundrer', som stod og skravla, (uten å bruke det de har mellom øra, må man vel si), midt i inngangspartiet, til butikken, denne travle handledagen, (etter alle helligdagene).

Så det var jo, som noe fra Ludvig Holberg sin bok, om Niels Klim sin reise, gjennom jordens indre, hvor det bodde, et folk, som var noen slags apekatter.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det er også sånn, at inne på St. Hanshaugen Senter.

(Ved en rulletrapp, som går, til en parkeringsplass, antagelig).

Så er det bilder, fra forrige århundre, av Waldemar Thranes gate.

Og på et bilde, fra 20-tallet, så ser man, at det står: 'Oslo Samvirkelag'.

(På et bygg, i Waldemar Thranes gate, er det vel).

Men da jeg bodde, i Ila-komplekset, (i Uelands gate), i et par uker, høsten 1989.

Så var det ingen 'ordentlige' matbutikker, på Ila/St. Hanshaugen.

(Som jeg snakka, med min russekamerat Magne Winnem om.

En gang, som han var på besøk hos meg, (i min stemor Haldis Humblen sin leilighet), i Uelands gate).

Da var det ikke engang, en Prix-forretning, i gåavstand, fra Ila-komplekset, (vil jeg si).

(Ikke som jeg visste om, ihvertfall).

Og nå, (nesten 30 år seinere), så er det kanskje, 8-10 forskjellige Rema/Kiwi/Rimi/Ica-butikker, i gåavstand, fra den samme adressen.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

oslo samvirkelag

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter