Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 4. februar 2016

Jeg sendte en e-post til Privatmegleren

Erik Ribsskog

Møte i dag/Fwd: Klage på tingrettsdommer Høisæther, Drammen tingrett/Fwd: Vedrørende spørsmål om oppløsing av sameie

Erik Ribsskog Thu, Feb 4, 2016 at 7:20 PM

To: marte@privatmegleren.no
Cc: tilsynsutvalget@domstol.no, "Pedersen, Karianne" , "drammen.tingrett" , "post@sivilombudsmannen.no" , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "HRET (postmottak)" , sianpost@sismo.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, kundesenter@conecto.no, "sande.vgs"
Hei,

jeg viser til møte, hos Nordea Majorstua, i dag.

Jeg fortalte, at jeg leide av noen slektninger, (min halvbror Axel
Thomassen sin stemor Mette Holter), på Furuset, i et friår, fra NHI,
(1990/91).

Og at Furuset-banken, (Sparebanken Nor vel), ble stengt, det året.

Og at jeg da, vel ble rådet, til å åpne konto, hos Kredittkassen Lindeberg.

Så ble den banken stengt.

Og da jeg bodde i England, (hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014), så
ringte jeg Nordea, som overførte meg til Nordea Tveita, (siden at den
banken hadde overtatt Nordea Lindeberg sine tidligere kunder).

Og jeg faxet noen dokumenter, (se vedlegg), fra England, til Nordea Tveita.

(Etter å ha snakka, med ei dame, i 20/30-årene der, på telefon, fra Liverpool).

Jeg drev med arbeidssaker osv., og ville låne penger, med sikkerhet, i
denne eiendommen, (som er nevnt, i vedlegget).

Men Nordea Tveita, kunne ikke gi noen ordentlig forklaring, til
hvorfor jeg ikke fikk lån, (sånn som jeg husker det).

Og jeg fortalte, at min far hadde avslått arv, i 2005, (muligens fordi
at det heter Arnestø der den gamle støen lå, (ved fjorden), og at han
selv heter Arne).

Jeg fortalte, at min grandonkel Idar Sandersen bodde der, i en alder,
av cirka 95 år.

Og jeg fortalte, at jeg ikke syntes det var noe særlig, å vente på at
en gammel gubbe, skulle dø, (for da blir man litt dau selv og,
mistenker jeg).

Jeg hadde mange planer, som jeg kunne fått igang, for pengene, som
denne eiendoms-delen min, er verdt.

Jeg forklarte, at jeg syntes, at det ble 'russisk', å eie noe, sammen
med masse onkler og en halv-tante.

Jeg forklarte at min grandonkel Idar Sandersen, (som jeg ikke kjenner
noe særlig bra), har bodd i eiendommen, sammen med to andre
ungkar-brødre, som nå er døde.

Og at jeg ikke visste om Idar likte så bra, å bo der, alene.

Og du lurte på, om jeg hadde bedt Idar, om å kjøpe, min del av eiendommen.

Men å prakke noe sånt, på en gammel gubbe, som snart skal dø.

Det synes jeg, at blir litt rart, må jeg si.

Så det har jeg ikke snakka med Idar om, (men jeg har sagt fra, at jeg
prøver å selge det).

Jeg prøvde å få advokaten til å spørre min halv-tante, om hu ville
kjøpe min del.

Men da sluttet advokaten å svare.

(Jeg har klaget til Advokatforeningen, og fikk først medhold og så
ikke medhold).

Du spurte om taksten, jeg svarte at det var halvannen million.

Men at det var en slags takst, (vel ligningstakst), som ikke er reell.

Mindre eiendommer i Holmsbu, har blitt solgt, for mellom 5 og 10
millioner, (mener jeg å huske, fra Dt.no, ifjor, var det vel).

Så jeg regnet med, at min del, av denne eiendommen, kan være verdt en
million, eller ihvertfall en del hundre tusen.

Jeg forklarte at jeg muligens fikk mer arv, når Idar dør, (men jeg kan
egentlig ikke ta det for gitt).

Jeg fikk ikke forklart, at jeg kontaktet Drammen tingrett, i 2011, og
de har trenert å oppløse sameie, siden den tid, (se videresendt
e-post, som er i denne e-posten).

Du rådet meg til å kontakte advokat.

Men det er ikke klart for meg, hva nøyaktig, som vil være advokatens
rolle, i denne saken.

(Det var kanskje bare noe tull?).

Jeg forklarte, at selv om Idar Sandersen, har rett til å bo, på
Bergstø, resten av livet.

Så mener jeg, at det ikke betyr, at det ikke kan selges.

For det kan selges, som en investering, og med en klausul, om at Idar
Sandersen, har rett til å bo der, resten av livet.

(For du ville ha det til, at en ny kjøper, absolutt må _bo_ der.

Men eiendommer kan også være for investeringens skyld, har jeg hørt,
(min søster Pia, sa at hennes stemor Haldis, anbefalte å investere i
eiendom, på 80/90-tallet vel).

Min fars Oslo-kamerat Atle, (jeg husker ikke etternavnet dessverre),
gjorde noe lignende, på 70-tallet, (husker jeg).

Han og mora, eide en svær bygård, i Oslo, (muligens i
Frogner/Majorstua-området).

Og de solgte bygården, og fikk beholde en leilighet hver, hvor de
hadde rett til å bo, resten av livet.

Så at dette skal være noe 'rocket-science', det har jeg ingen tro på.

Jeg forklarte også, at dette var en stø.

Men hus, enda et hus, (som muligens er/var ateljier), kvernhus og det
siste er vel garasje.

Og det er også strandlinje, (selv om det går en rolig vei, mellom
støen og stranda).

Og veldig flott utsikt, mot Drammensfjorden/Berger/Ulvikfjellet.

(Jeg er fra den andre sida, av Drammensfjorden, (nemlig Berger), så
Holmsbu, er ikke mitt hjemsted heller, for å si det sånn.

Og jeg synes, at det blir rimelig svett, å eie, sammen med onkler og
en søster, selv om jeg kjenner disse, men jeg liker de ikke så bra, må
jeg innrømme).

Du ga meg ditt kort, og jeg så, at du heter: Netland.

Jeg fortalte, at jeg hadde hatt en distriktsjef, i Rimi, ved navn Anne
Neteland, da jeg var butikksjef, på Rimi Kalbakken, i 2000 og 2001.

(Jeg har sett at Neteland-navnet, eier like ved Bergstø forresten,
hvis jeg ikke tar helt feil.

Så det er mulig, at hu Anne Neteland kjenner Idar Sandersen.

Hva vet jeg).

Jeg bestemte meg for å sende en e-post/referat, for å få klarhet i,
hva det var du mente, at jeg burde be en advokat, om å ordne opp i.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-02-02 7:40 GMT+01:00
Subject: Klage på tingrettsdommer Høisæther, Drammen tingrett/Fwd:
Vedrørende spørsmål om oppløsing av sameie
To: tilsynsutvalget@domstol.no
Cc: "Pedersen, Karianne" <karianne.pedersen@domstol.no>,
"drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>,
"post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre
<politikk@hoyre.no>, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>,
sianpost@sismo.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no,
kundesenter@conecto.no, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>


Hei,

jeg har drevet med denne saken, (oppløsing av sameie), siden 2011.

Da instruerte jeg, en tingrettsdommer, (Høisæther), i Drammen, om å
oppløse et sameie, (og selge det på det åpne markedet), som jeg eier
en del av, i et sameie, med onkler og ei halv-tante som jeg ikke
kjenner, og synes, at dette sameiet, er rimelig klamt, blant annet på
grunn av disse onklene, (som jeg kjenner), og min søster, (som jeg
også kjenner), og som jeg ikke synes, at det er så fristende, å eie
sammen, og jeg har også planer for livet mitt, som jeg kunne fått
igang, for de pengene, som min del, av denne eiendommen, er verdt.

Og jeg har sendt om dette til Domstoladministrasjonen og
Sivilombudsmannen og hele 'Steinrøysa', igjen og igjen, i alle de
årene som har gått, siden 2011.

Men _ingen_ klarer å fortelle det jeg fant nå, (på denne nettadressen:
https://www.domstol.no/no/Enkelt-domstol/Tilsynsutvalget-for-dommere/Klage-pa-en-dommer/),
tilfeldigvis, på nettet.

Er det bare 'bokstav-gjenger' og 'mitt vetle land', i Norge, lurer jeg.

Det offentlige har faktis veilednings-plikt.

Men det glemmer de, at de har, i sin åndsvakhet, må jeg si.

Nå har jeg surra bort nok år, av mitt liv, på dette tuller.

Jeg skulle ønske at jeg ikke hadde noe med Norge og denne helvetes
treneringa og disse helvetes rasshøla i dette landet å gjøre, må jeg
si.

Så jeg ønsker også en monnelig erstatning, på toppen av det beløpet,
som denne eiendommen er verdt.

Som erstatning for disse årene, som jeg har kastet bort, på innavlens
alter, i Norge.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-28 14:06 GMT+01:00
Subject: Re: Vedrørende spørsmål om oppløsing av sameie
To: "Pedersen, Karianne" <karianne.pedersen@domstol.no>
Cc: "drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>,
"post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>,
Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre
<politikk@hoyre.no>, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>,
sianpost@sismo.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no,
kundesenter@conecto.no, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>


Hei,

jeg synes ikke, at dette virker riktig.

Her har Drammen tingrett tullet med meg, og så skriver dere, at det er
greit, liksom.

Det gir ingen mening for meg, må jeg si.

Det blir som noe feil, mener jeg.

Dere forklarer heller ikke hva man kan gjøre, i situasjoner, hvor man
blir tullet med, av en domstol.

Så dette vil jeg gjerne ha, en ny mening om, fra dere.

Så om du kan eskalere dette, til en overordnet.

Jeg har også skrevet til dere om, at Bærum Namsfogd, har sendt en sak,
som egentlig er en identitetstyveri-sak, videre, til forliksrådet.

Dette er også at jeg blir tullet med, at en domstol, (eller om man
skal si politiet, det er vel sånn, at Namsfogden, hverken er fugl
eller fisk, er det en domstol eller er det politiet).

Så det virker som, at dette er en trend, at domstoler/politiet tuller med meg.

Jeg har sendt flere titalls klager, til Spesialenheten, men de blir
bare ignorert, må jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog


2016-01-28 11:25 GMT+01:00 Pedersen, Karianne <karianne.pedersen@domstol.no>:
> Jeg viser til dine e-poster av hhv. 20. oktober 2015 og 29. desember 2015.
>
>
>
> Som det fremgår av min e-post til deg den 20. oktober 2015 har ikke
> Domstoladministrasjonen noen myndighet i, og kan heller ikke kommentere,
> enkeltsaker.
>
>
>
> I din e-post av 20. oktober 2015 ber du om erstatning. Jeg oppfatter at
> dette er relatert til Drammen tingretts oppfølgning av dine henvendelser
> vedrørende en sameiesak. Jeg oppfatter videre at du ber om at vi behandler
> ditt krav om rettferdsvederlag.
>
>
>
> For at noen skal ha krav på erstatning fra staten som følge av domstolfeil,
> må de alminnelige vilkår for erstatning være oppfylt; det må foreligge et
> ansvarsgrunnlag, adekvat årsakssammenheng og økonomisk tap.
>
>
>
> Domstoladministrasjonen er motpart i saker hvor der kreves erstatning for
> påståtte feil, handlinger og unnlatelser i tilknytning til en
> domstolsbehandling. Det fremgår av tvisteloven § 20-12 at det kan kreves
> erstatning for påførte sakskostnader på grunn av feil ved rettens
> behandling. Domstolloven §§ 200 og 201 oppstiller et generelt
> erstatningsansvar for blant annet dommere. Krav om erstatning etter disse
> bestemmelsene kan kun fremmes dersom en rettslig avgjørelse er opphevet
> eller forandret, eller dersom en tjenestemann er dømt for straffbart forhold
> i anledning avgjørelsen. Vi kan derfor ikke se at det foreligger noe
> erstatningsansvar for staten i anledning Drammen tingretts oppfølging av din
> sameiesak.
>
>
>
> Det presiseres at Domstoladministrasjonen ikke behandler krav om
> rettferdsvederlag.
>
>
>
> Saken anses med dette som avsluttet hos oss.
>
>
>
>
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
>
>
> Karianne Pedersen
>
> seniorrådgiver
>
> rettsenheten
>
>
>
> Domstoladministrasjonen, Postboks 5678 Sluppen, 7485 Trondheim
>
> telefon + 47 73 56 70 63
>
> e-post: karianne.pedersen@domstol.no
>
>
>
> www.domstol.no
>
> www.jordskifte.no
>
>

4 attachments

arv1.jpg
360K

arv2.jpg
282K

arv3.jpg
217K

arv4.jpg
179K

PS.

Her er vedleggene:

arv1

arv2

arv3

arv4

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter