Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 25. februar 2016

Mer fra Norge

I dag, (onsdag kveld), så var jeg, og handla, på Prix, på Majorstua, (i Neuberggata, heter det vel).

(Det er fordi, at Prix i Waldemar Thranes gate, (på St. Hanshaugen), av en eller annen grunn, ikke har tatt inn, den billige Coop-pizzaen, til 19-20 kroner, som jeg har blitt litt vant til, å kjøpe).

Og der, så stod det en liten hund, midt i døråpninga, (da jeg gikk inn, i butikken).

(Noe sånt).

Og da jeg var ferdig med, å betale, i kassa.

Så stod hunden der enda.

Men da hadde hunden gått ut, i vindfanget.

(Noe sånt).

Og hunden ble da nesten kvalt, (kunne det se ut som), av at halsbåndet ble klemt, i den innerste elektriske døra.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Akkurat da jeg skulle gå ut, av butikken.

Så kom det en kar, (i 50-60-åra), inn i butikken.

'Det skal ikke være lett', sa jeg.

(Noe sånt).

For det var jo dyremishandling, som vi var vitne til, (må jeg si).

Når noen setter fra seg en hund sånn, i et trangt inngangsparti.

Så er det dyremishandling, (må man vel si).

Det må ha vært noe galt, (skulle en vel tro).

Hvor var de som jobba der, (i denne butikken), kan man vel lure på.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og da jeg gikk ut, i vindfanget.

Så lukka den elektriske døra seg, på nytt, sånn at halsbåndet til hunden, ble klemt.

Og det så litt grotesk ut.

Så jeg prøvde å få hunden, til å gå inn, i butikken.

(For at den ikke, skulle bli kvalt, liksom).

Hvor eieren var, kan man vel lure på og.

Jeg så ikke noe, til noe eier der, ihvertfall.

Og da, (mens jeg prøvde, å flytte hunden).

Så kom han 50-60-åringen tilbake, til inngangen/utgangen.

Og begynte å også prate til hunden, (av en eller annen grunn).

Jeg lurte på om jeg skulle sette noe, foran sensoren, til den innerste elektriske døra.

(For de som jobber i denne butikken, er alle 'pakkiser', (som tuller), virker det som.

Og hu i kassa, virka ikke helt våken heller, må man vel si).

For det stod noen runde bokser, (av noe slag), i vindfanget, (mener jeg å huske).

Men jeg valgte istedet, å flytte hunden, ved å dra den, i halsbåndet.

Og den likte ikke, å bli flyttet.

For den strittet liksom i mot, med labbene.

Men noe måtte jeg gjøre, (syntes jeg).

(Siden at det kanskje kunne være fare for, at hunden ble kvalt, hvis den fortsatt ble værende, i vindfanget da, for å si det sånn).

Men jeg dro hunden, (i båndet), inn i butikken, (hvor båndet var festet), da.

(For jeg hadde ikke tid til, å være der, til butikken stengte, (klokken 23), liksom.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20160224_223020

IMG_20160224_223057

IMG_20160224_223752

PS 4.

Og på Kiwi i Sorgenfrigata.

Så var de utsolgt, for dusjgele og bake/pizza-papir-ark.

(Jeg har Rema sine.

Men hvis man lager kyllingfilet, i ovnen, med de arkene.

Så begynner det å lukte svidd.

For de arkene, (til Rema), er av så dårlig kvalitet da, (må man vel si)).

Og de samme varene, var denne Kiwi-butikken utsolgt for, i går, tirsdag, også.

Så det var dårlig, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg var også innom Rema i Industrigata.

Og en butikkleder ropte, til hu i kassa, (da jeg gikk inn, i butikken, cirka klokka 23).

At: 'Har han som byttet varer vært her', eller noe i den duren.

Og da lurte jeg på, om dette var noe tull, (fra Rema/bokstavgjenger), fordi at jeg bytta, en flaske saft, på Rema Fredensborg, for et par måneder siden.

(For de hadde satt den billige Rema-safta ved siden den dyre Lerum-safta, (på den nederste hylla).

Enda begge disse saft-typene, er i samme type flasker, og har samme farge.

Og disse varene, stod også, med etikettene inn, (hvis jeg ikke tar feil).

Sånn at det var lett, å ta feil vare, da.

For disse varene, var også tatt ut av esken, og plassert, (ved siden av hverandre), på noen plastbrett, (eller halve plastbrett), som egentlig er beregnet, til å ha brus på, vel).

Så jeg ble litt irritert.

Så da jeg så det, at hu blonde, (og sminkede), kassadama.

Dreiv og åt, på noe greier.

Så spurte jeg, om de ikke fikk spisepauser der.

Jo det fikk de, svarte hu blondinna.

(Som stod i kassa, istedet for å sitte.

Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Jeg sa også det, (til hu Rema-blondinna).

At kassadama, dagen før, har nyst, rett i hånda si.

(Like før hu slo inn varene mine).

Og da sa ikke hu Rema-blondinna noe.

Og så skulle jeg betale med kort.

Men kortautomaten virka ikke.

Så hu Rema-dama måtte sette inn Visa-kortet mitt, på en spesiell måte, (må man vel si), i den gammeldagse kort-automaten, (som nok har sett, sine beste dager).

Og hu spurte ikke, om jeg ville ha kvittering.

Og da hu ga meg kvitteringa, så sa hu: 'Værsågod', veldig lavt.

Og jeg var litt irritert, og sa at: 'Værsågod heter det'.

(Noe sånt).

Og da sa hu Rema-dama: 'Værsågod', med høyere stemme og så: 'Hadet'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Jeg var også, i den Prix-butikken, dagen før, (tirsdag).

Og da var det ei pakistansk kassadame, (med hijab), på jobb.

Og en ung, pakistansk leder, (som bare stod, (omtrent som den bikkja), i kassaområdet).

Og når det gjelder, Prix sine 'brød-deal'-tilbud.

Så blir jeg, litt surrete, (noen ganger), av de.

For noen ganger, så er det utsolgt, for gulost.

Og noen ganger, så er det utsolgt, for brød.

Så jeg turte ikke, å skjære opp brødet, (i en maskin de har), med en gang.

I tilfelle, at det var utsolgt, for gulost.

For da ville det brødet, ha blitt litt vel dyrt, (syntes jeg).

(Som jeg har skrevet om, på bloggen, tidligere).

Så derfor, så gikk det i glemmeboka, å skjære opp brødet.

Så jeg måtte gå inn, i butikken, enda en gang.

(For jeg kom på, (like etter at jeg hadde gått ut, av butikken), at jeg hadde glemt, å skjære opp 'brød-deal'-brødet, da).

Og akkurat da, (når jeg gikk inn, i butikken, igjen), så sa hu 'hijab-dama', til han unge butikk-lederen, at: 'Jeg skal på party'.

Var det noe lignende, av han Ali, fra Ungbo.

Som trodde at han skulle på party, (og muligens kjøpte blomster vel), da hu Wenche der, ba han med, på Tupperware-party.

Hm.

Og i butikken da, så var det en fyr, som kjøpte Grandiosa og smågodt.

Som jeg ikke syntes, at virka, så troverdig, (for å si det sånn).

Var det noe gateteater, tenkte jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

I dag, (onsdag), så turte jeg ikke, å ta trikken, ned til sentrum.

For det gjorde jeg, på tirsdag kveld.

Og da var det masse bråk, (på trikken), fra en ungdomsgjeng.

Og plutselig, så merka jeg da, at det var masse røyk, i trikke-vogna.

Men det var ikke røyk, (skjønte jeg, etterhvert).

Det var støv.

For disse guttene, (som var, i begynnelsen av tenårene, vel).

De hoppet opp og ned, på trikkesetene.

Og dette var ikke sånne hard-plast-seter.

Men det var 'pute-seter', liksom.

Og de var fulle, av støv.

(Av en eller annen grunn).

Så hele trikkevogna, ble jo fylt, av støv.

Så jeg fikk en vond smak i kjeften, av dette gamle støvet, (husker jeg).

Og det orka jeg ikke, to dager på rad, (for å si det sånn).

Så i dag, (onsdag), så tok jeg tok heller t-banen, ned til Jernbanetorget, (istedet for å ta trikken), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter