Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 5. februar 2016

Mer fra Norge

I dag, så hadde jeg først, litt problemer, med husvert-firmaet, (som jeg har skrevet om, i en e-post, til Leieboerforeningen, som jeg postet, på bloggen, tidligere i dag).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Etter dette, så dro jeg, til Nasjonalbiblioteket.

Og jeg var vel der, i 16-17-tida.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

På Nasjonalbiblioteket, så fylte jeg ut, et skjema, for å lese, i Østlands-Posten, fra 1975, (på mikrofilm).

(For jeg ser blant annet etter, et intervju, med min mor, i den Larviks-avisen).

Og da, så må man levere, dette skjemaet, til noen folk, som sitter, ved noen skrivebord.

Jeg spurte to damer, om hvem som ville ha skjemaet.

Og kun hu ene ville ha det, (virka det som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da hu dama, (som ville gjøre denne jobben), kom opp, fra et slags mikrofilm-lager.

Så fikk jeg boksen, med Østlands-Posten-mikrofilmer, fra 1975.

(Denne boksen, har jeg bestilt flere ganger tidligere, (siden at jeg leter, etter det nevnte intervjuet).

Og jeg har kommet til november cirka, i den avis-årgangen).

Men i dag, så manglet det, en mikrofilm, i boksen.

Og da sa hu bibliotek-dama, at hu skulle lete litt her og der, for å se, om hun fant den mikrofilmen.

(Noe sånt).

Og så lå visst den rullen, i mikrofilm-rommet, (og ikke på lageret).

Men da var det noe tull, mistenker jeg.

Så jeg sa til disse to damene, (rett før jeg gikk hjem), at det var bra, at Larviks-aviser, var så populære.

For det går ikke ann, å bestille, kun en mikrofilm, (fra lageret).

(Sånn som jeg har forstått det).

Man må bestille, en hel årgang, da.

Så her tullet de, hvis de mente, at noen hadde lånt, en mikrofilm, (når det gjelder Østlands-Posten, fra 1975), mener jeg.

Og hvor sannsynlig er det, at to folk, ønsker å lese, den samme Østlands-Posten årgangen, (fra 70-tallet), i Oslo, (på den samme dagen), liksom.

Net, dette virka rart, syntes jeg.

Jeg lurte på, (mens jeg satt der, og leste, på mikrofilme), om det var, fordi at jeg var kvart dansk, at de tulla.

For jeg fikk først bare, 75% av mikrofilmene, liksom.

Og det kan kanskje ha vært, fordi at jeg bare er, 75% norsk, da.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Etter at jeg var, på Nasjonalbiblioteket.

(Hvor jeg fant ut, at Cort Adeler, (som var i slekt, med min danskfødte mormor, siden at hu arvet sin tante Magna Adeler f. Nyholm, som var gift, med Holger baron Adeler, som var direkte etterkommer, etter Cort Adeler), hadde vært forpakter, av Fritzøe sag, (i Larvik), i gamle dager, (noe som var nytt, for meg)).

Så dro jeg, for å handle mat, på St. Hanshaugen.

Rimi-butikken, på St. Hanshaugen, ble Prix, denne uka.

Og Prix har tilbud, på Pepsi blant annet, denne uka, (og neste vel).

Så jeg hadde ikke så mye, på handlelappen, når det gjaldt, hva jeg skulle handle, på Rema.

Så istedet for å ta en handlevogn der, (som jeg vanligvis bruker), så tok jeg istedet, en handlekurv.

Men denne Rema-butikken, (som også var Rimi forresten, i 2004, da jeg flytta, fra St. Hanshaugen), de hadde ikke, noen 'vanlige' handlekurver.

De hadde bare, sånne 'hjul-kurver', da.

Og de, er jeg ikke helt sikker på, hva jeg mener om, (må jeg si).

For når det finnes vanlige handlevogner, handlevogner for unger, handlekurver og 'hjul-kurver'.

Da blir det vel litt slitsommere, å handle, (i butikken), skulle man vel tro.

For da er det liksom, ikke bare 'handlevogn-kunder' og 'handlekurv-kunder', å 'se opp for', i butikken.

Men det blir liksom, litt mer, som en 'jungel', (med 'hjulkurv-folk', som 'plutselig' dukker opp, rundt hjørnet liksom, før man vet ordet av det).

Det lurer jeg litt på, ihvertfall, (om det da ikke, har lett for å bli, mer kaos, i butikken, når det finnes 'kjempemange' forskjellige handlevogner/kurver.

Hm.).

Så jeg har fortsatt 'juryen litt ute', når det gjelder, disse 'hjul-kurvene', da.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

På Prix, så var det åpningstilbud, på _fire_ store flasker Pepsi, (til 49 kroner, pluss pant).

(De andre Prix-butikkene, har tilbud, på _to_ store flasker Pepsi, (til 39 kroner, pluss pant, var det vel)).

Og jeg tok derfor, en handlevogn.

Og den Prix-butikken, var ganske trang, syntes jeg.

Og de hadde vel bare fire handlevogner, i butikken.

Hvordan var dette, da Magne Winnem jobba, som assisterende butikksjef der, på begynnelsen av 90-tallet, prøvde jeg, å huske.

Da var det vel mange fler handlevogner, (mener jeg å huske).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

De ansatte, i denne Prix-butikken, var for det meste negere og 'pakkiser', viste det seg.

Og denne Prix-butikken, (som åpnet, i går vel), hadde ikke, den billige Coop-pizzaen, som jeg har pleid å kjøpe, på Prix Oslo S. og Prix VG-huset.

Men jeg turte ikke, å klage, til afrikanerne og pakistanerne, om dette, (husker jeg).

For da får man vel, hele slekta dems, etter seg.

(Mener jeg å huske, at Dag Furuheim, fortalte meg, noe lignende av, (en gang, som han jobba, for min far, på Strømm Trevare), på 80-tallet.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Da Magne Winnem, jobba i denne butikken, (Rimi Waldemar Thranes gate 5), på begynnelsen av 90-tallet.

Så var det vel sånn, at det omtrent bare jobba hvite der, (mener jeg å huske).

Og nå, så var det vel ikke, en eneste hvit ansatt der, (tror jeg).

(Bortsett fra ei kassadame, (var det vel), forresten).

Så det kan virke som, at østkanten i Oslo, beveger seg vestover.

(Noe sånt).

Så om dette, at jeg blir tulla med, av noe gateteater.

Det er kanskje noe 'pakkis-greier'.

For da jeg kom hjem, fra Oslo.

Så var det en politibil, som snudde, og kjørte inn, mot parkeringsplassen, utafor der jeg bor.

Så det kan virke som, at også politibilene, er med, på dette gateteater/'gangland Steinrøysa'-greiene.

Som det virker som, at foregår, hver gang, jeg går ut døra.

Jeg begynte å blogge, i 2007.

Og etter at min første norske blogg, ble slettet, (var det vel), så fikk jeg meg, en Trykker-blogg.

Og han som drev, med de bloggene, han hadde også nettstedet Xiandos Information.

Og der, så stod det, om Street-theater/Gang-stalking, (husker jeg).

Og det virker som, at dette er noe, som det foregår mye av, i Oslo, nå for tida, (må jeg si).

Men jeg er oppvokst, på 70-tallet.

Og på den tida, så var alle, redde for Sovjetunionen.

Og det var det, liksom.

Så dette 'bokstavgjeng-greiene', det er ikke min ting, må jeg si.

Dette må være den 'yngre garde', sin ting, (må man vel si).

Så dette skjønner ikke jeg, så mye av, (må jeg si).

Min generasjon, er kanskje mer innstilt på, å stå opp, mot kommunisme, osv.

Men dette som foregår, i Oslo, nå for tida.

Det blir som noe rart, for meg, må jeg si.

(Med alle disse kunstige 'gate-teater'-episodene, må man vel kalle det).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

xiandos første side

http://en.xiandos.info/Gang-stalking

PS 9.

Enda mer om dette:

mer fra xiandos

http://en.xiandos.info/Surveillance,_Psychotronics_and_%28Gang-%29Stalking_Operations

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter