Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 6. mars 2016

Mer fra Norge

Lørdag kveld, så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg rakk akkurat ikke bussen, så jeg gikk over veien, for å ta Rykkinn-bussen, til Sandvika.

Vanligvis så går ikke Oslo-bussen, før cirka klokka 22.00, på lørdager, (sånn som jeg husker det).

Men da jeg kom ut, av undergangen, cirka klokka 21.57.

Så kjørte Oslo-bussen, forbi meg.

Og det varte og rakk, men 21.58 bussen til Rykkinn, dukka ikke opp.

Så jeg begynte, å gå, mot togstasjonen, cirka klokka 22.05.

Og _da_ kom Rykkinn-bussen.

Men da hadde jeg gått, i et minutt, (eller noe sånt), så jeg rakk ikke, å komme meg tilbake, til bussholdeplassen igjen, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg kom fram, til Høvik togstasjon.

Så var klokka cikra 22.10.

(Noe sånt).

Og det gikk et tog, i retning Lillestrøm og Oslo, cirka klokka 22.20.

(Noe sånt).

Så jeg bare stod og tenkte på, hva jeg skulle handle, (eller noe sånt).

Og plutselig, så dukka det opp, en ung og rank neger og ei ung brunette.

De snakket til meg, uten å vente, til jeg hadde tatt ut øreproppene, til walkman-en.

Og når man hører på musikk, så vil man vel være i fred.

De spurte om jeg visste, hvor de kunne få kjøpt billetter.

Nei, det visste jeg ikke, sa jeg.

(For dette er en nesten ny togstasjon, som åpnet, for noen uker/måneder siden.

Og jeg har hatt reisekort, siden ifjor høst.

Så jeg har ikke behøvd, å kjøpe billett der, da).

Det unge neger/brunette-paret, begynte så plutselig, å løpe, langs plattformen.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Da jeg var, i Oslo, for noen dager siden.

Så kjøpte jeg, noe som het 'fornyelse', av billett.

Og den gamle billetten, gikk ut, på lørdag ettermiddag.

Så jeg måtte da aktivere, den nye billetten.

(Begge billettene er på det samme reisekortet.

For å gjøre det enda mer komplisert).

Og da jeg gikk på månedskort-vogna.

Så så jeg det, at det _ikke_ var en sånn sensor der, for å aktivere reisekort.

Så jeg måtte gå gjennom to månedskort-vogner, for å komme fram, til en vogn, med konduktør.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

I den tredje vogna, så stod negeren og brunetta, og to damer i uniform.

Tog-damene var begge svenske.

(Ihvertfall hu blonde).

Negeren og brunetta stod og prata lenge, (med togdamene).

Og jeg hørte på musikk.

Men jeg syntes, at de 'plutselig' virka som, at de snakket om meg, (mens jeg hørte på musikk).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Etter at jeg hadde stått der en stund, og hørt, på musikk.

Så trodde jeg, at det snart, var min tur.

(Toget var da, på neste stasjon, og vel så det).

Og jeg hørte, at negeren skulle betale 70 kroner, og brunetta, (som vel snakka vestlandsdialekt), slapp å betale.

(For hun hadde prøvd, (eller noe i den duren), sa hu blonde togdama.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn, at hu svenske blondinne-togdama.

Hu begynte, å ta på overkroppen, til han unge negeren, på slutten av samtalen deres.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Jeg viste så min kvittering, (fra for noen dager siden), på reisekort-fornyelse, til hu blonde svenska, (da det til slutt, ble min tur).

Og den billetten kunne hun aktivere, sa hu.

Men hu brunette-togdama blanda seg.

Og hu sa, (på svensk), at man skulle aktivere billetten, (eller om de sa 'validere'), på stasjonen, (eller noe sånt).

(Før hu blonde, aktiverte reisekortet, med en slags 'lese-terminal', av noe slag, som hu hadde).

Men blir det riktig da, (tenker jeg nå).

For på t-bane-stasjonene, så er det jo sånn, at man må ha gyldig billett, for å gå inn, på stasjonsområdet.

(Noe sånt).

Men dette var jo en togstasjon.

Så at det nå er sånn, at man må ha gyldig billett, for å gå inn, på togstasjonene.

Det høres rart ut, (i såfall), må jeg si.

På tog-vognene, så burde det vel antagelig, være sånne sensorer, (eller hva man skal kalle det), for å aktivere reisekort, (skulle man vel tro).

(Noe sånt).

Så sånn er antagelig det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var også sånn, at hu brunette-togdama, (eller om det var hu blonde), hadde en svær reiseveske, (av noe slag), stående på gulvet, i tog-vogna.

Så den veska, tok cirka halve plassen, i midtgangen da, (eller hva man skal kalle det).

Så jeg måtte liksom snike meg forbi, disse to togdamene, (som satt sammen, i en sittegruppe), da jeg skulle av toget, (på grunn av den nevnte reiseveska deres), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter