Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 28. april 2016

Her kan man se, at Hakon/ICA, var den største grupperingen, innen dagligvarebransjen, i 2004. Så det er rart, at ICA klarte å 'skusle' bort dette, (må man vel si)

hakon størst

http://strindahistorielag.no/wiki/index.php?title=K%C3%B8ff_Nord_as

PS.

I nettavisene, så står det, i dag, at Hagen-gruppen og JoJo/NorgesGruppen, var nære, å slå seg sammen, i 1992.

Så hovedmålet til Ica, kan kanskje ha vært, å splitte Hagen/Hakon og JoJo/NorgesGruppen, for å forsvare, sitt eget hjemmemarked, (nemlig Sverige)?

Kan det ha vært dette, som har foregått?

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Da jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool.

Så var det sånn, at jeg startet en nettbutikk, (Godtebutikken.net, som siden fikk navnet Godteposer.net og så Posegodt.net).

Og da, så ble jeg rådet, av Fox's Confectionary, å kontakte en grossist, (for eksempel), for å bestille, disse sukkertøyene.

(Noe sånt).

Og det hadde jeg kanskje gjort, hvis jeg hadde hatt, litt mer penger.

Men det kunne jeg ikke gjort, i Norge, (hvis jeg hadde solgt norske sukkertøy).

For i Norge, så finnes det ingen grossister mer, (må man vel si).

For alle grossistene, er under kontroll, (av dagligvarekjedene).

Og dette var visst noe som startet, i 1992, da Hagen-gruppen, (og seinere Hakon-gruppen/Ica), ønsket å slå seg sammen, med JoJo, (og Køff).

Så man kan kanskje si, at dagens situasjon, i Norge, (nemlig det, at det ikke finnes, noen dedikerte grossister mer), er Rimi-Hagens verk, da.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Rimi-Hagen ønsket antagelig, å herme etter, (de tyske kjedene), Aldi og/eller Lidl.

(Når han ville ha kontroll, (som kjøpmann), på grossist-leddet).

Og så har de andre grupperingene, fulgt etter.

(Eller, Forbrukersamvirket har jo forresten, 'alltid' hatt, sitt NKL.

Så det var vel de, som egentlig startet dette, (at grossist-leddet skulle være eiet, av kjedene)).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

mer om tyske kjeder

https://nbl.snl.no/Stein_Erik_Hagen

PS 5.

Enda mer om dette:

hagen ønsket grossist fusjon

http://e24.no/naeringsliv/norgesgruppen/stein-erik-hagen-jeg-var-en-ung-og-aggressiv-person/23669352#_ga=1.114216975.9

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter