Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 24. mai 2016

Jeg 'kræsjer', med Astrid Meland, for 'ørtende' gang. Jeg skjønner ikke at samarbeid, er et argument, for kommune-sammenslåing. For kommunene kan godt samarbeide, selv om de ikke er slått sammen. Så dette kjøper jeg ikke, dessverre

samarbeid

http://www.vg.no/nyheter/meninger/kommunesammenslaaing/naa-er-det-kjipt-aa-vaere-statsraad/a/23691123/

PS.

Det eneste argumentet, for kommune-sammenslåing, som jeg kan se, det er, at man får stordriftsfordeler.

(Noe man riktignok også kan få, hvis kommunene samarbeider, uten å slå seg sammen, (så det argumentet, forsvinner også, må man vel si)).

Men man mister mye, i prosessen, (hvis man slår sammen kommunene).

'Gamlingene' må bo på sykehjem, langt hjemmenfra, og bli pleiet, av 'pakkiser', liksom.

(Noe sånt).

Så dette 'sammenslåings-hysteriet' forstår jeg ikke.

Dette klarer kommunene å ordne opp i selv.

(Uten å bli pisket og manet og det som er).

Og hvis kommunene ikke klarer å få økonomien på rett kjøl, så får de hjelp, av fylkeskommunen, (som setter kommunen på spare-tiltak, noe som har skjedd, med min hjemkommune Svelvik, etter at Irene Lippert, (som gikk i klassen min, på ungdomsskolen), sin storebror, Knut Erik Lippert, var ordfører).

Så dette har vi funksjoner for, i samfunnet, fra før.

Så dette sentraliserings-hysteriet, (må man vel kalle det), fra Sanner og Meland.

Det forstår jeg ikke, (må jeg innrømme).

For 'ørtene' gang, så gjentar jeg, at dette sentraliserings-hysteriet strider, mot Høyre sin tradisjonelle politikk.

Som i 'alle år', har gått på, at beslutningene skal tas, nærmest mulig, de det gjelder, i samfunnet.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg må også si, at jeg lurer på, hva som har skjedd, med Jan Tore Sanner.

For Magne Winnem, (min russe-kamerat), dro meg med, på kurs, i konservativ politikk, holdt av Jan Tore Sanner, i Høyres Hus, i Stortingsgata, i 1991.

Og da sa Sanner, at næringslivet, trengte faste rammevilkår, (for å trives).

Men hva gjør han selv, når han kommer, i posisjon?

Jo, han truer, med å endre rammevilkårene, for kommunene.

(For de små kommunene, skal visst nå få, en god del mindre penger.

Noe sånt).

Men hvordan logikk er dette?

Hvis næringslivet trenger faste rammevilkår, (for å trives).

Så trenger vel også kommunene dette.

Likevel så endrer Sanner, på rammevilkårene, (altså statsstøtten), til kommuene.

Så man kan nesten lure på, om Sanner, har 'klikka' helt.

(Siden at han tilsynelatende, har glemt, 'alt' han lærte bort, (på kurs), som leder, i Unge Høyre, i 1991).

Jeg synes ihvertfall ikke, at Sanner er til å kjenne igjen, fra det han sa, på det kurset.

(Selv om han også, sa en del rart, (om Norges lover, og at de bare var tull og tøys), etter kurs-kvelden og 'valgkamp-program-komite-møtet', (som Winnem og jeg ble dratt med på)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter