Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 22. mai 2016

Mer fra Norge

I går, (lørdag kveld), så dro jeg inn, til Oslo, for å handle mat.

Jeg gikk ut av leiligheten min, litt før klokka 22.

Og så rett på, en ung mann, som gikk rundt i gangen, i bar overkropp.

(Er det nordlendinger her, tenkte jeg.

Noe sånt).

Og så gikk jeg ikke, etter han 'blotter'n'.

Men jeg gikk istedet, den andre veien.

(Gjennom den utgangsdøra, som egentlig er en nødutgang).

For å gå bak en halvnaken mann.

(Gjennom noen tidligere hotell-ganger).

Det blir som noe litt rart, (spørr du meg).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg rakk akkurat ikke Oslo-bussen, (som går, klokka 21.57, vel).

Så jeg tok istedet 21.58-bussen, (i retning Rykkinn), til Sandvika.

(Og da jeg skulle gå på den bussen.

Så var ikke det, så lett.

For det satt, cirka ti unge menn, (som kunne se litt ut som nazister, muligens).

Foran i bussen.

Og de hadde en bag liggende, i midtgangen.

Så det ble nesten, som å hoppe paradis, å gå inn, i bussen.

Og jeg har en litt vond fot, så dette var ikke så morsomt, (for å si det sånn).

I England, så var ikke folk så 'jævlige', liksom.

Disse gutta, så rett på meg, (noen av dem), etter at jeg hadde satt meg ned.

Så jeg turte ikke, å ta bilde, av bagen deres, som lå, i midtgangen, (i veien for folk).

I tilfelle at disse, var 'nazister', som ville ha klikka, da.

Og disse gutta, (som hadde en neger-kamerat også, så det ut som, selv om det var mørkt), gikk av bussen, på en holdeplass, som het Lakseberget, (var det vel).

Noe sånt).

Og så tok jeg et Lillestrøm-tog, (fra Sandvika), til Nasjonalteateret.

Og der, (på Nasjonalteateret togstasjon), så var det ei jente, (som muligens ligna litt, på dattera til Mette-Marit og Haakon), som løp rundt, som en gal, (eller som om hu hadde tatt amfetamin), må man vel si.

Mens hu dytta, på en rullestol, som det satt en gutt i, som ligna litt, på sønnen til Mette-Marit og Haakon, vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg dro til Bunnpris, i Therese-gate.

Og det var så trangt der, (inne på et kjølerom), at kun en kunde, kunne være der inne, om gangen.

(Noe sånt).

Og de var også utsolgt, for billig dopapir.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da jeg skulle betale, så spurte kassamedarbeideren, (en farget mann, i 20/30-åra, som stod i kassa, istedet for å sitte).

Om: 'Har du fire'.

(Noe sånt).

For jeg kjøpte fire pakker taco dinner-kit, da.

Og da svarte jeg, at han vel hadde lært, å telle, på skolen.

(Noe som vel var litt dumt.

For folk lærer vel å telle, lenge før de begynner på skolen, for å si det sånn).

Og så spurte jeg, om det var rasjonering der.

For hvis de begynner, å klage på, at man kjøper fire, av en vare, så er det som under krigen, da man måtte ha rasjoneringskort, (sa jeg).

Kassereren svarte, (om krigen), at: 'Det er lenge siden'.

(Noe sånt).

Og da sa jeg, at jeg håpet at de ikke skulle begynne med rasjonering igjen.

Og jeg syntes at det var, som om, kassereren 'yppa', liksom.

(Noe sånt).

Det får være grenser, for hvordan man skal bli behandlet, som kunde, (må man vel si).

Denne personen, hadde tydeligvis ikke noe, i en butikk, å gjøre, (vil jeg si).

(Siden at han var så frekk og ikke hadde lært å telle, tydeligvis).

Så jeg sa, at han fikk hilse Knut, (som det står, på flaskeautomaten, (og på internett), at eier butikken).

'Det skal jeg gjøre', sa kassereren da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og på trikken, ned mot sentrum.

Så var det fullt kaos, (må jeg si).

To fulle 'neger-bomser', (må man vel si at det var), begynte å krangle.

Og to norske damer, (som var nystrigla, for å gå ut, på byen, så det ut som), gikk i mellom.

Og ei norsk dame, prøvde å hive av, den av negerne, som var ute etter bråk, (med den andre negeren), virka det som.

Og han negeren kom tilbake, (uten hu som ville kaste han av trikken).

(Noe sånt).

Og han negeren, satt seg så, på et ledig sete, ved siden av meg.

Eller, han slang seg ned, (er vel riktigere å si).

Og jeg gadd ikke, å sitte der, når han 'bråke-negeren' skulle sitte der.

For han klenga, (må man vel nesten si).

Så det var litt flaut da, (må man vel si).

Og han negeren, var også dritings.

Så jeg bare reiste meg opp, (med bærepostene mine), og gikk bort, til en utgangsdør.

Og så gikk jeg av trikken, (på en holdeplass, som var like ved Nasjonalteateret), og tok toget 'hjem', til Høvik.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter