Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 22. juni 2016

Mer fra Norge

I dag, (tirsdag), så skulle jeg trene.

Jeg stod opp litt seint, på mandag.

(Jeg driver og skriver memoarer, osv.).

Så jeg var våken, hele natt til tirsdag.

Og så dro jeg for å svømme, på tirsdag morgen.

Men Tøyenbadet var stengt.

(For de har noen 'Kafka-åpningstider' der, må jeg si).

Og så dro jeg, til Majorstua.

Og skulle kjøpe, en McDouble og milkshake-meny, på McDonalds.

(En meny som bare koster 39 kroner).

Men de drev og vasket milkshake-maskinen, forklarte ei mørkhåret Vestlandsdame, (med tatoveringer).

Og så lurte hu på om jeg ville ha noe annet å drikke.

Jeg holdt på å gi henne en skyllebøtte, siden at de tulla med milkshake-maskinen, mens de hadde åpent.

Sånne rutiner er vel ikke McDonalds, (som er et kjempestort firma), ment å ha, (tenkte jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sa til slutt, at jeg kunne prøve, en sånn slush, (som jeg har sett reklame for).

Men det var den samme maskinen, (som milkshake-maskinen), sa Vestlandsdama, (og derfor kunne jeg ikke få det heller).

(Noe sånt).

Men så begynte en pakistaner, som stod ved en maskin, og si noe, (til Vestlandsdama).

Og til slutt, så fikk jeg, en slags jordbær-slush, da.

(Jeg pleide noen ganger, å kjøpe Slush Puppy-slush, med jordbær-smak.

Da min tremenning Øystein Andersen og jeg, var i Brighton, (på språkreise), på slutten av 80-tallet).

Og jeg sa til Vestlandsdama, at jeg håpet, at det ikke var noen vaskemidler, i drikken min.

Siden at de dreiv og vasket, den slush-maskinen da, (som de sa).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og de hadde ikke tatt inn plakaten.

(Hvor det stod, om tilbud på milkshake-meny).

Så jeg må si, at McDonalds, (på Majorstua), bare kvema.

For hvis det var sånn, at de vaska milkshake-maskinen.

Så skulle de ha tatt in den plakaten, (hvor de skrøyt av milkshake-meny-tilbudet), mener jeg.

Og hvis det var sånn, at det var noe galt, med milkshake-maskinen, (og at de bare sa, at de vaska den).

Så skulle de også, ha tatt inn, den plakaten, (hvor de skrøyt av milkshake-meny-tilbudet sitt), mener jeg.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Etter dette, så gikk jeg, til Nordea Majorstua.

Noe jeg har skrevet om, i denne klagen, (til Finansklagenemda):

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/06/jeg-sendte-en-e-post-til_21.html

PS 4.

Etter dette, så dro jeg, til Frognerbadet.

(Siden at Tøyenbadet var stengt).

En politibil stod rett utafor inngangen til Frognerbadet.

Hva f*en er dette, tenkte jeg.

Og så gikk jeg en tur i Frognerparken.

(Jeg er litt lei av politiet, og mistenker at de tuller med meg.

Siden at jeg har flere klager, hos Spesialenheten, blant annet).

Og da jeg kom tilbake igjen, så var politibilen borte.

Og en guttegjeng, lagde noe h*lvetes bråk, i garderoben.

Og klokka over det største svømmebassenget, hadde slutta å virke, siden forrige gang, som jeg var der.

(For en drøy uke siden, vel).

Så det var jo vanskelig, (for meg), å følge med på, hvor lang treningsøkten min ble.

Og noen guttunger, (muligens de samme, som bråkte, i garderoben), svømte på tvers, av bassenget, fire i lag, akkurat der jeg svømte, i 'min' bane, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

På Coop Extra Majonstua.

Så var det kjempemange fargede folk, (det var bare fargede, som jobbet der, (som jeg la merke til), og det var 6-7 av de tilsammen, vel).

Som satt opp varer.

Og han som satt opp kjølevarer, virka helt åndsforlatt.

Jeg stod der med handlevogna, og han fulgte ikke med på, at det kom kunder, (i den trange passasjen), virka det som.

Så det ble ekkelt, syntes jeg.

(Ihvertfall når man vet, hvor trangsynte, som mange av våre nye landsmenn er.

De mener nok, at kunden skal passe seg, (og gi plass, for 'butikk-pakkisen'), og ikke omvendt.

Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Før jeg gikk, til Coop Extra Majorstua.

Så var jeg, på Kiwi Sorgenfrigate.

Og på veien dit, så var det sånn, at lys-signalene, (i fotgjenger-overgangene), ikke virka.

Noen karer, fra et privat firma, stod og dirigerte trafikken.

Men skal ikke det være politikonstabler, isåfall?

Hva var dette egentlig, (tenker jeg nå).

Er det sånn, at noe albansk mafia, styrer hele Oslo/Norge og Majorstua, (lurer jeg).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Etter at jeg hadde vært, på Coop Extra.

Så tok jeg t-banen ned til Nasjonalteateret.

Og så gikk jeg, fra t-bane-plattformen til tog-plattformen, (en etasje under).

Og mens jeg satt der, og venta, på toget, til Høvik.

Så hørte jeg, på walkman.

Men det stoppet ikke, en kineser, (av noe slag), fra å spørre meg, om et eller annet.

Jeg hørte ikke helt hva han sa, (siden at jeg jo hørte, på walkman).

Men han lurte på, hvor han skulle, (eller noe sånt), da.

Og jeg kunne jo ikke vite, hvor han forvirra kineseren skulle, (for å si det sånn).

Så jeg sa bare: 'Nei'.

For jeg hadde fått nok kveming, den dagen da, (for å si det sånn).

Og da sa han kineseren: 'Fuck you', (til meg), før han gikk videre.

Og da tenkte jeg, at sånn kan han ikke, prate til folk.

Det er ikke riktig, at jeg skal finne meg i, å bli prata sånn til, av noen forvirra berme-folk, (eller gateteater-skuespillere), tenkte jeg.

(Noe sånt).

Så jeg tok et bilde, av han kineseren da, (på litt avstand), mens han gikk bortover plattformen, da.

Selv om jeg også, nesten fikk lyst til, å banke denne frekke utlendingen flat, liksom.

(Siden at han var så frekk, mot meg, i mitt eget hjemland.

Enda han selv, helt tydelig, var en slags kineser, (eller noe i den duren)).

Men jeg hadde en bag og mange poser, med matvarer, med meg.

Og jeg er ikke så voldelig av meg heller, (for å si det sånn).

Og ville det vært verdt, alt styret, å prøve å banke opp, en sånn 'low-life' kineser?

Nei, det tror jeg ikke.

Så derfor prøvde jeg meg ikke, på noe sånt, da.

Jeg prøvde bare, å få tatt, et bilde, av han frekkingen, på litt avstand, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter