Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 24. juni 2016

Mer fra Norge

I dag, (torsdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg måtte stå, (på 22.27-bussen), hele veien, inn til Oslo.

(Noe som er første gang, at har skjedd, vel).

Siden at det var mye folk, på bussen, (blant annet en slags sigøyner-familie, som gikk på, på samme holdeplass, som meg).

Siden at det var St. Hansaften, (tenkte jeg, mens jeg stod, på bussen).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det var slitsomt, å stå, hele veien, inn til Oslo.

Siden at folk, skulle av og på bussen, hele tida.

Og mens noen gikk av, så bestemte to 'harry-er', (som hadde cola-bokser som det muligens var 'himkok' i), seg for, å flytte seg bakover i bussen, mens jeg flytta meg, for folk som skulle av.

Sånn kunne man ikke ha oppført seg, i England ihvertfall, (tenkte jeg).

(Etter å ha bodd der, fra 2004 til 2014).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

På Coop Extra Pilestredet Park.

Så ligna kassadama og butikklederen på mine 'undersotter', (som David Hjort pleide å uttrykke det), Linn Korneliussen og Stian Eriksen, fra Rimi 3164 Lambertseter.

Den blonde butikklederen, svirra rundt, (som en 'idiot'), akkurat som Stian Eriksen, (må man vel si).

Og kassadama hadde mørkt hår, og var likbleik, (må man vel si), akkurat som Linn Korneliussen.

(Og kassalederen gikk i veien for meg, med vilje, (uten å si: 'Unnskyld', (eller noe lignende)), virka det som).

Så dette må vel antagelig ha vært, noe gateteater, fra noen 'bokstav-gjenger', (eller lignende), tenkte jeg, mens jeg gikk hjem.

Hvem er det som liksom 'orkestrerer' dette, (tenkte jeg).

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og da jeg var, i denne butikken, (Coop Extra Pilestredet Park), i går.

Så ligna kassadama, litt på Marit, fra OBS Triaden, (må jeg si).

(Noe sånt).

Og forrige gang, som jeg var der, (før det igjen).

Så var det sånn, at lyden, i selvbetjenings-kassene, var alt for høyt stilt.

Så jeg fikk vondt i øra, av 'scanner-lyden', må jeg si.

Så denne butikken, tuller fælt, må jeg si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og den 'pipe-dagen', så var det sånn, at ei ung blondinne, stod og så utfordrende på meg, (må man vel si).

(Før jeg skulle, i selvbetjeningskassa).

Og hu hadde kledd seg sånn, at det nesten så ut som, at hu blotta seg, når man så henne, rett forfra.

For hu hadde åletrange klær på seg.

Under en ukneppet skjorte/bluse, (eller noe i den duren), da.

(Cirka som kara, i den amerikanske TV-serien Beverly Hills 90210, (som min søster Pia, pleide å se på, da vi bodde, på Ungbo).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Og så dukka kjæresten, til 'blotte-dama' opp.

Og da minna de kanskje litt, om Pål og Line, fra Rimi Lambertseter, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Og på veien tilbake, til Nasjonalteateret togstasjon, (i kveld/natt).

Så var det sånn, at noen kvinnfolk, som gikk foran meg, på en gangsti, ved Nasjonalteater-bygget.

De dreiv visst, og trente, på kropps-visitering.

(Mens de gikk, foran meg).

Så det var, som noe underlig, (må jeg si).

Noe lignende, kan jeg ikke huske, å ha sett før, (for å si det sånn).

Og da jeg kom bort, til der den 'vannkunsten', (som de sier, i Danmark), som heter 'Påfugl' vel, er.

Så så jeg, at to vektere, (eller noe i den duren), i gule refleksvester, vel.

De stod, og liksom 'scannet', alle som gikk forbi, på vei ned, til togene og de østlige t-banene, da.

(Noe sånt).

Og jeg syntes, at det virka ekkelt, å gå forbi, disse kara.

(Som stod der, cirka som nazister da, må man vel si).

Så jeg gikk heller en omvei, (i sommernatten), forbi den amerikanske ambassaden.

Hvor en gutte-gjeng, (bestående av karer i begynnelsen av 20-åra vel), gikk foran meg, (og i veien for meg), på keitete vis, (må man vel si), da jeg skulle gå inn, i den vestlige inngangen, (blir det vel), for Nasjonalteateret-stasjonene, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter