Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 27. juni 2016

Min Bok 10 - Kapittel 31

Etterhvert så begynte det, ei 'ny' finsk dame, som het Aniina Valtonen, på Arvato MSPA, (husker jeg).

Og da jeg, (en gang jeg satt, like ved henne, i the Cunard Building), spurte henne, om hva grunnen var, til at hu hadde flytta, til Liverpool.

Så svarte hu: 'The same reason as for everone else who moves to Liverpool: Men'.

(Noe sånt).

Så hva hu mente med det, det veit jeg ikke.

(Mente hu, at jeg liksom, hadde flytta, til Liverpool/England, på grunn av menn, liksom.

Hm).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En gang, så måtte Annina Valtonen og jeg.

Ta heisen, ned fra femte etasje, til andre etasje, i the Cunard Building, (husker jeg).

Og det var fordi, at Team Leader Line Sletvold, sendte oss, på noe opplæring, (husker jeg).

Dette var fordi, at en engelsk kommune, ved navn: East Riding of Yorkshire Council, hadde inngått en avtale, med Arvato.

Arvato skulle drive, denne kommunen, sitt sentralbord, da.

(Noe sånt).

Og da, så ønsket denne kommunen, å ha en back-up-løsning, i tilfelle, at de ikke klarte, å svare alle, (som ringte dem), i Yorkshire, (eller hvor denne Arvato-avdelingen skulle holde til), da.

(Noe sånt).

Og da, så var Aniina Valtonen og jeg, de to første, som fikk, denne spesielle opplæringen, vel.

(Noe sånt).

Og da, så måtte Aniina Valtonen og jeg, late som, at vi svarte, på telefoner, fra innbyggere, i denne kommunen, (East Riding of Yorkshire Council), da.

Så en dame og en mann, (fra denne kommunen vel), spurte oss, en del spørsmål da, (som vi måtte svare på, på en høflig/ordentlig måte, på engelsk).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og etter denne kursingen/opplæringen, så fikk Aniina Valtonen og jeg, hver vår East Riding of Yorkshire Council-mappe/perm, da.

Og på den permen, så var det klistret, en slags grønn maskot, (med 'bustehue' og svarte øyne), vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Men jeg kan ikke huske, å ha sett, den maskoten, blant papirene/permene, til noen andre, av mine kolleger, på Arvato MSPA.

Så det er mulig, at det kun var, Aniina Valtonen og jeg, som fikk, denne spesielle opplæringen, (fra East Riding of Yorkshire Council), da.

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og det var også sånn, at jeg aldri fikk, en eneste telefon, fra East Riding of Yorkshire Council, (innimellom Microsoft-telefonene), husker jeg.

(I de resterende månedene, som jeg jobba, for Arvato).

Så dette, (at Aniina Valtonen og jeg, fikk denne spesielle East Riding of Yorkshire Council-opplæringen), må nesten sies, å ha vært, noen slags 'merksnodige' greier, mistenker jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, (på Arvato), at jeg vel kjedet meg litt, etterhvert der.

(Noe sånt).

Og siden at Judith Godwin, hadde begynt, å lære seg, å snakke finsk, (var det vel).

Så spurte jeg vel, hu Aniina Valtonen, om hvordan man sa, de finske tallene, da.

(Noe sånt).

For noen ganger, så måtte norske/'ikke-finske' folk svare, på finske samtaler, da.

(Som i juleferien.

Da jeg 'plutselig' var, den eneste agenten, som jobbet, på flere skift).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg husker ennå, noen av disse finske tallene, vel.

Det var yksi, kaksi, kolme, nelja.

(Noe sånt).

Og det var de fire første tallene, da.

(Noe sånt).

Og jeg lærte meg også, de resterende tallene.

(Altså alle tallene, fra 0 til 9).

Men de andre tallene, har jeg glemt nå.

Unntatt null, som vel heter: 'Nolla', (på finsk).

(Noe sånt).

Så tallet null, har muligens finnene fått, fra svensk da, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt, mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Mandeville Street.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve, å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 10.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.     

PS.

Det var også sånn, (en tid etter dette vel), på Arvato.

At en av de norske Team Leader-ne, (var det vel), delte ut, et ark, hvor det stod, de fonetiske alfabetene, som ble brukt, i de forskjellige landene.

(Noe sånt).

Og en gang, som jeg, (av en eller annen grunn), svarte på, en finsk samtale, (på engelsk).

Så brukte jeg, det finske fonetiske alfabetet da, (husker jeg).

(For å lese opp aktiveringskoden, da.

Må det vel ha vært).

Og da, så var det sånn, at det var så mange forskjellige fonetiske alfabet, å lære seg, (på en gang), liksom.

Så når jeg skulle si: 'S', (i en finsk samtale), så sa jeg 'S for Sari', (husker jeg).

For jeg ble jo sammen med, (må man vel si), ei finsk dame, som het Sari Arokivi, i Brighton, sommeren 1989, (var det vel).

(Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok).

Men da forstod ikke, han finnen, (som ringte inn, for å aktivere Windows), hva jeg mente, (sånn som jeg husker det).

Så jeg måtte liksom finne fram, det finske fonetiske alfabetet, da.

For å få fullført samtalen.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter