Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 1. juni 2016

Min Bok 10 - Kapittel 7

Grunnen til, at Steven Norris, (fra Mandeville Street), ofte gikk, på den puben, som heter Black Horse, (i County Road).

Var vel fordi, at han var, i en lokal gjeng, som pleide, å henge der, (sånn som jeg husker det).

Og denne gjengen, var noen ganger, på besøk, hos oss, i Mandeville Street.

(Sånn som jeg husker det).

Jeg husker, at en brite, i 20/30-åra, en gang, viste meg, at han hadde, en Everton-tatovering, på overarmen, (i stue/kjøkken-rommet, i Mandeville Street).

Og jeg forklarte vel da, at jeg hadde holdt, med Everton, siden jeg var 7-8 år gammel.

(Som jeg vel har skrevet om, i Min Bok).

Briten begynte da å spørre om, (mens kameratene hans hørte på vel), om jeg hadde vært, på Island.

For han hadde vært, på Island, og sett Everton spille, i en Europa-cup der.

(Noe sånt).

Og da svarte jeg, at jeg ikke hadde vært, på Island.

For hvorfor skulle jeg dra, til Island, liksom.

Hverken min mor eller far, pleide å dra dit, liksom.

Og hva er det, å gjøre, på Island?

Nei, det er vel ikke så mye, tror jeg.

Det har alltid vært England, som jeg har pleid å dratt til, (på ferier og språkreiser osv.), må man vel si.

(Etter at STS Språkreiser, dukka opp, på ungdomsskolen vår, (Svelvik ungdomsskole), da jeg gikk, i åttende klasse, var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Janine England, var også, i en lokal gjeng, (må man vel si).

Men disse var, litt yngre, enn de kameratene, til Steven Norris, da.

(Noe sånt).

Disse vennene, til Janine England, var rimelig små, (må man vel si), i vekst, (i forhold til vennene, til Steven Norris).

Og Janine England, pleide å komme hjem, fra byen, (eller hvor hun nå hadde vært), om kvelden.

Mens jeg satt, i TV-stua, og drakk ølbokser, (som jeg pleie å kjøpe, (av noen unge, og lubne, britiske damer), på en Off Licence, (altså en 'alkohol-butikk'), i County Road).

Og det var 'alltid', en ny gutt/mann, (i svarte klær, som oftest vel), som Janine, kom hjem med, (sånn som jeg husker det).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Vaskemaskinen, (i Mandeville Street), var på kjøkkenet.

Og Janine England, (eller om det var hennes kjæreste), ville noen ganger, bare kaste ut klærna mine, på kjøkkengulvet, (hvis jeg brukte vaskemaskinen).

(Noe sånt).

Og Janine England sa også, (om meg, til sine venner vel), at: 'He's just a bum'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Melissa ville en gang, låne mobilen min, for å ringe, til sin 'drug-dealer', (husker jeg).

Og det var også sånn, at Melissa, en gang, ville at jeg skulle sitte, på rommet hennes.

Mens hu viste meg, at hu tok seg, en joint, for å få sove.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En gang, som jeg kom hjem, fra jobb, (var det vel).

Så var det, en afrikaner, som ligna på, (en ung versjon), av Snoop Doggy Dog, (må man vel si), på rommet, til Melissa, (som vel hadde døra åpen), husker jeg.

Og da, så var det sånn, at jeg satt meg, i TV-stua, (som vanlig).

Og Janine begynte da, å danse, (i noen trange klær), rett foran meg, (mens hu rista, på rumpa osv.), av en eller annen grunn, (husker jeg).

(Innimellom, at hu snakka, med han 'Snoop Doggy Dog-fyren' og Melissa, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at det egentlig bodde, en afrikaner, på det innerste rommet, (var det vel), i Mandeville Street.

Og Melissa, (var det vel), hadde sagt til meg, at jeg ikke, skulle slippe inn han, (hvis han dukket opp der).

(For han hadde noen kofferter, stående under trappa, var det vel.

Noe sånt).

Og en gang, som jeg kom hjem, fra jobb, (eller om jeg bare hadde vært, i butikken).

Så stod han afrikaneren, utafor inngangsdøra, i Mandeville Street.

Men da bare låste jeg meg inn.

Uten å prate, med han afrikaneren, (husker jeg).

(For vi hadde vel, blitt enige om, å ikke slippe inn, han afrikaneren, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg mener også, at jeg overhørte, at Melissa, sa til Steven, en gang, (i TV-stua).

At hu hadde Visa-kortet, til han afrikaneren.

(Og at det var, en del hundre pund, på det kortet, da).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter en stund, så flytta det inn, ei blondinne, (i 20-åra), som snakket 'scouse', (altså den lokale dialekten), på det tidligere rommet, (det innerste rommet, i andre etasje), til han afrikaneren.

Hu het Sarah, og jobbet visstnok, på turist/reise-informasjonen, (ved St. Johns-kjøpesenteret).

Sarah brukte lang tid, i dusjen, den første dagen, som hu bodde der, (husker jeg).

Og da var det sånn, at Melissa sa til Janine, (på gangen, utafor rommet mitt), om hu Sarah, at: 'She's like Erik', (eller noe i den duren).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at da hu Sarah, var der, for å se, på rommet sitt, (var det vel).

(Eller om det var, for å flytte inn).

Så var hu Janine, inne på rommet mitt, for å drive, med noe internett-greier, (som hu trengte hjelp til, sa hu).

Og det reagerte hu Sarah på, (sånn som jeg husker det).

For hu brøt nesten sammen, (må man vel si), mens hu snakka, med ei venninne, (som var med henne dit), var det vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og hva det egentlig var, som hu Janine, trengte hjelp til, når det gjaldt internett.

Det veit jeg ikke.

Hu skulle liksom, søke etter noen jobber, (var det vel).

Men hu bare satt der, (må jeg si).

Mens jeg vel leste, i en avis, (eller noe i den duren), var det vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt, mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Mandeville Street.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve, å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 10.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.  

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter