Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 8. juli 2016

Her, (i Rasta grendehus, (heter det vel), som ligger, noen hundre meter, fra Triaden-senteret), så hadde vi, fra OBS Triaden, julebord, i 1991, (må det vel ha vært). Noe sånt

rasta grendehus

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/07/fler-mobilbilder.html

PS.

Så da merket vi slutten, av jappe-tida, (må man vel si).

For i 1990, så var julebordet skikkelig bra.

Det var, i noen lokaler, hos hotellet, på Triaden-senteret.

(Det samme stedet, som Rimi Bjørndal, (hvor jeg, på den tida jobba, som låseansvarlig), hadde julebord, i 2003.

Av en eller annen grunn).

Og i 1990, så var det gratis sigaretter, (som stod, i mange glass, rundt om, på bordene).

Og det var innleid strippedame, (husker jeg).

Og gratis bar, (med bartender, (som lagde coctail-drinker), fra ferskvare-avdelingen, (som nok hadde, sitt eget julebord, hvis jeg skulle tippe)).

Mens i 1991, så var det bare koldtbord, med mat, fra butikken, (OBS Triaden), sånn som jeg husker det.

Og butikksjef John Ellingsen hadde da glemt smør, (til å ha på brødskivene vel), mener jeg å huske.

(Noe sånt).

Så da kunne man merke, at det var et slags skille, mellom jappetid/80-tallet og 90-tallet da, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:



PS 3.

Og på det julebordet, så var det en slags konkurranse, hvor man kunne vinne, forskjellige premier, (som de ansatte, hadde hatt med hjemmefra).

(Noe sånt).

Og da vant jeg, en halv halvflaske whiskey, (husker jeg).

Og det var muligens sånn, at det var broren, til Cathrine Løvdahl, (som jobba i frukt-avdelingen og studerte jus), som hadde hatt med, den premien.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Men jeg syntes, at det ble litt rart, med en halv halvflaske whiskey.

(Siden at flaska, var åpna, liksom).

Så jeg drakk bare øl, (den kvelden), mener jeg å huske.

Og så kasta jeg vel den flaska, (uten å drikke av den), da jeg kom hjem.

(Noe sånt).

Jeg gikk ihvertfall bort, til en bensinstasjon, (Hydro-Texaco vel), som lå like ved, dette grendehuset.

Og der, så var det ganske ofte sånn, at det kjørte innom drosjer.

Og så tok jeg en taxi hjem, (til Ungbo, på Ellingsrudåsen da), husker jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Og dagen før, dette julebordet.

Så hadde jeg, vært ute, på byen, (i Oslo).

(Siden at jeg hadde fri, den lørdagen, som julebordet var på, (av en eller annen grunn), da.

Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og da, så var jeg, på Radio 1 Club, (i Storgata), som muligens hadde bytta navn, til Hit House, på denne tida.

Og der, så møtte jeg, ei ung brunette, husker jeg.

Som jeg hang litt sammen med.

For vi gikk sammen, bort til Jernbanetorget, (hvor nattbussene gikk fra), mener jeg å huske.

Men hu brunetta, begynte å spy, like ved noen 'pakkiser', (som hu muligens kjente), da.

Så jeg tok bare nattbussen hjem etterhvert, (må jeg innrømme).

(For hu brunetta, skulle vel, i retning av Stovner/Vestli, (mener jeg å huske).

Mens jeg selv skulle, med nattbussen, til Furuset/Ellingsrudåsen, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

mer om rasta wiki

https://no.wikipedia.org/wiki/Rasta_(L%C3%B8renskog)

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter