Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 22. juli 2016

Jeg sendte en e-post til Vålerenga idrettsforening

Erik Ribsskog

Blåbussen

Erik Ribsskog Fri, Jul 22, 2016 at 12:59 PM

To: "Post.no"

Cc: nff@fotball.no

Hei,
ok, bare lurte på, om det var, han Rimi-lederen, som 'skøya'.
For jeg har arbeidssak osv., etter å ha jobba, i tolv år, i Rimi, fra 1992 til 2004.
Men da var det antagelig ikke tull, da.
Det som var så rart, med den fotball-kampen, som jeg nevner, i PS-et, er at han unge dommeren, (som var på oss som spilte, sin alder).
Han ligna, på min mor Karen Ribsskog sin Tagtvedt-venninne sin sønn Alexander, (syntes jeg).
Men det var vel antagelig bare tilfeldig.
Men jeg dreiv og leita, etter noen Facebook-grupper, for Tagtvedt nå, for å prøve å finne, min avdøde mors venninne, for å prøve, å få avkreftet det og.
Skjelsbek & Co., på Berger, var nok ikke så vant med, å måle opp banen.
Så den ble nesten like brei, som den var lang, (sånn som jeg husker det).
Så det var jo den skandale-kampen, (ikke langt fra noen blokker der vel).
Men Vålerenga er jo en stor klubb, så da er det jo ikke rart, hvis alt ikke klaffer, hele tida.
Og på Berger, så hadde vi vel en banemann, som fiksa sånt.
Og året etter, så slo vi Sylling vel, og møtte Manglerud Star hjemme, i den samme cupen.
Men ellers så var det mest Drammens-lag, som vi spilte mot.
(Manglerud Star hadde ei dame på laget, som dusja sammen med spillerne, husker jeg.
Men jeg kan ikke huske noen garderobe/klubbhus, fra Vålerenga.
Jeg husker noen småvokste pakistanske spillere osv., som spilte, for Vålerenga sitt fjerde/femte-lag osv..
Men men).
Jeg har også spilt fotball, for IT Akademiet sitt bedriftslag, like etter årtusenskiftet.
(For de manglet spillere, og min russe-kamerat Magne Winnem, visste vel, at jeg hadde spilt fotball, for Berger, i sin tid, da.
Noe sånt).

Og da spilte vi en del kamper i Valhall.
Og jeg husker at jeg syntes, at kunstgresset der, var ganske tungt, å spille på.
Men det er mulig at var fordi, at fikk en kneskade, da jeg spilte løkke-fotball, i Frognerparken, sommeren 1996.
Jeg var også tippeansvarlig, på Rimi Bjørndal og Rimi Lambertseter, på 90/00-tallet, og var på noen VIF-kamper på Bislett, (siden at jeg bodde like vel, på St. Hanshaugen).
Blant annet den kampen som var Drillo sin første kamp, som trener, for Vålerenga, (da Klanen kastet masse gummistøvler ut på banen, husker jeg).
Jeg har også bodd i mange år, i England, og jeg har av engelske lag, holdt med Everton, siden 70-tallet.
Og jeg var på et par omvisninger, på Goodison, da jeg bodde, i England, (hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014).
Og jeg husker, at jeg så, to vikingskip, (muligens i sølv), på omsvisningene, på Goodison, (i et av premieskapene).
Og det var vikingskip, fra Vålerenga og Rosenborg.
Etter at dere hadde spilt, mot Everton, i en slags Europacup kanskje, på 60-tallet, (eller noe sånt).
Så det var artig.
Bare noe jeg tenkte på nå.
Men det var greit å finne ut mer, om det 'Blåbussen-greiene'.
Terje Sjølie, var også min assisterende butikksjef-kollega, i Rimi.
Og Rimi-assistentene, dro hvert vår/sommer, på en båttur, i Oslofjorden.
Og jeg husker at Terje Sjølie, 'maste' på distriktsjef Anne Kathrine Skodvin, om å få se på en Norge - Brasil treningskamp, (den kampen som Norge vant, og hvor Tore Andre Flo fikk klengenavnet 'Flonaldo' vel).
Så det er vel sånn, at han Terje Sjølie, er/var skikkelig fotball-fan.
Men det var greit å finne ut, at det ikke var Rimi-leder Leif Jørgensen som tulla.
(For å si det sånn).
Mange takk for svar!
Mvh.
Erik Ribsskog




2016-07-22 11:39 GMT+02:00 Post.no <post@vif.no>:
Hei,

Takk for mail.

Ja, Blåbussen har eksistert. Det var bussen som supporterne til Vålerenga kjørte rundt med på den tiden. At det bare var tøys og tull er feil. De reiste rundt for å støtte Vålerenga under kamper og var den første norske bussen som gjorde dette. Noen uheldige episoder var det opp gjennom de årene.

Det er også riktig at Klanen var belemra med en del høyreekstreme elementer på nittitallet, og de tok da også et oppgjør med vold og rasisme internt. Som en konsekvens av det har Klanen siden hatt vedtekter som klart gir uttrykk for at vold og rasisme ikke er forenlig med medlemskap i Klanen.

Ditt PS har vi dessverre ingen forutsetninger for å svare på.


Vennlig hilsen/Best regards
Espen Bjørneseth

Klubbassistent salg privatmarked

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 22. juli 2016 07:57
Til: Post.no <post@vif.no>
Kopi: nff@fotball.no
Emne: Blåbussen

Hei,
jeg jobbet deltid på Rimi Munkelia, (på/ved Lambertseter), fra 1992 til 1994.
Og en gang, som jeg kom på jobb, så fortalte assisterende butikksjef Leif Jørgensen, (fra Sørlandet), meg.
At Terje Sjølie, (som senere har blitt mer kjent, for å være, en beryktet nynazist, må man vel si), var på blåbussen, til Vålerenga-fansen.
(Noe lignende av Apeberget, kanskje).
Dette var visst, en blå buss, som kjørte rundt, og bare drev med faenskap.
Men stemmer det, at Vålerenga-fansen, har hatt, en sånn blå buss, som har kjørt rundt, og bare tulla?
Eller var dette noe tull, fra Rimi-leder Leiv Jørgensen?
Bare lurte.
På forhånd takk for eventuelt svar!
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg spilte fotball, (fra knøttelag til guttelag), på Berger IL, på 80-tallet.
Og et år, så skulle vi spille borte, mot Vålerenga, i en cup.
(Det var vel Vålerenga sitt fjerdelag, eller noe sånt).
Og da vi kom fram, til Vålerenga.
Så måtte vår lagleder Tov Egil Skjelsbek, måle opp banen, med noen krittmaskiner.
For det var ikke gjort.
Og en veldig ung dommer, var det forresten, som dømte, den kampen, (husker jeg).
Var det noe tull, eller?
Bare lurte.

PS.

Her er mer om dette:

mer om blåbussen

http://www.sotahjornet.no/?p=5185

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter