Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 10. juli 2016

Mer fra Facebook

  • Samtale startet 26. juni
  • Erik Ribsskog
    26.06.2016 11:49
    Erik Ribsskog

    Hei,
    bare lurte på om det var Maiken, fra Manglerud og Arvato?
    Faren din ringte forresten, for å aktivere en gang, og fortalte, at han var faren din.
    Vet ikke om jeg husket å hilse.
    Hvordan var det å jobbe, på Arvato, utover i 2007 osv., (hvis det er lov å spørre)?
    Jeg husker at jeg så, at du 'svirra' rundt, i Dale Street, (like ved der jeg bodde), en gang, i en lunsj-pause, på Arvato.
    Bare tenkte at jeg skulle si fra, om det, med faren din osv.
    Stavet Arvato etternavnet ditt med feil forbokstav, ('H' istedet for 'M')?
    Bare lurte.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • 28. juni

  • 28. juniMaiken Mosleth King har godtatt forespørselen din.
  • Maiken Mosleth King
    28.06.2016 21:35
    Maiken Mosleth King

    Jeg kan dessverre ikke si at jeg kjenner deg igjen? Hvorfor er du interessert i min jobbhistorie og hvordan navnet mitt staves..?
  • Erik Ribsskog
    29.06.2016 00:29
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg har arbeidssak mot Arvato, og driver og skriver memoarer, osv.
    Og det var jo litt 'merksnodig', at faren din, skulle hilse sånn, må man vel si.
    Jeg har jobbet som butikksjef på Rimi Lambertseter og ble tilbudt butikksjef-jobb på Rimi Manglerud, i 1999.
    Så det er kanskje derfor, at jeg husker, at du var, fra Manglerud.
    Og du kledde deg jo som Nemi, og 'surra' rundt oppe ved der jeg bodde.
    Men jeg slutta på Arvato i 2006, så det er sikkert derfor, at du ikke husker meg.
    Arvato stavet mitt etternavn som: 'Ribbskog'.
    Og Team Leader Marianne Høksaas sa også, at de hadde stavet hennes navn feil.
    Så det er jo sånn, at man lurer på, om det var med vilje, liksom.
    Jeg ser at du heter jo King nå og har bilde av moske, (eller noe sånt), på Facebook-bildet.
    Så du er kanskje ikke interessert i å høre, fra tidligere kolleger.
    Som butikksjef på Rimi Lambertseter, så hadde jeg en assistent-dame, som het Wenche Berntsen, forresten.
    Hu var fra Manglerud, og jeg pleide å kjøre henne hjem, etter jobben, noen ganger.
    Og hu fortalte, at hu pleide, å kjøpe pizza, ved Mangelrud-senteret, på tirsdager, var det vel.
    Men hu åt ikke hele pizzaen, det var alltid et stykke igjen, sa hu.
    Noe sånt.
    Takk for svar, ihvertfall.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Maiken Mosleth King
    13:24
    Maiken Mosleth King

    Dette var jo et merkelig utgangspunkt fra din side, og det er klart at jeg blir mistenksom når en helt fremmed person spør om personlige detailjer over Facebook.
    Det er nesten 10 år siden jeg sluttet på Arvato, så jeg husker veldig lite. Jeg tror ikke de stavet mitt navn feil, men jeg tror uansett ikke det er så veldig bemerkelsesverdig om et utenlandsk navn blir feilstavet. Det er fort gjort å gjøre en sånn feil.
    Ellers kan jeg ikke si at jeg helt ser sammenhengen mellom Arvato og pizza-historien.
    Men men, lykke til med arbeidssak, i allefall.
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    18:31
    Erik Ribsskog

    Hei Maiken,
    det er ikke sånn, at vi er helt fremmede.
    Vi snakket litt sammen, på Arvato, og du fortalte, at du var fra Manglerud, osv.
    Nei, det ville kanskje ikke vært så rart, hvis _et_ navn ble feilstavet.
    Men de stavet mitt, Marianne Høksaas, Emelie Wallin og ditt navn feil, (sånn som jeg husker det).
    Det er ikke noe sammenheng, mellom pizza-spisinga til Wenche Berntsen og Arvato.
    Jeg bare lurte på om du kjente henne.
    Siden at jeg har blitt tilbudt butikksjef-jobb på Manglerud, (i sin tid), så huska jeg, at du var, fra Manglerud.
    Jeg er egentlig ikke fra Oslo.
    Jeg er fra Berger i Vestfold.
    Og der spilte jeg fotball, fra knøtte-lag til gutte-lag.
    Og en gang, så møtte vi Manglerud Star, (på hjemmebane), i en cup, husker jeg.
    Og de hadde med, ei jente/dame, på laget, (husker jeg).
    Og da vi skulle inn i vår garderobe, (etter kampen), så gikk vi forbi borte-garderoben.
    Og da så noen av oss Berger-folka, at hu jenta, dusja naken, sammen med gutta, (på det laget).
    Og det syntes vi, at var rart, husker jeg.
    (Vi hadde hatt med, et par jenter, på laget, vi og.
    Noen år før det her vel.
    Men det var aldri sånn, at de dusja, sammen med oss, husker jeg).
    Bare noe jeg tenkte på.
    Takk for svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jobbet du lenge, sammen med hu Ane Eide?
    Jeg prøver å huske, hvem jeg lærte opp der.
    Jeg mener at det var Lise Mikkelsen, ihvertfall.
    Men var det Ane Eide og, tro.
    Og var det sånn, da du begynte der, at det ikke var lov, å ta av seg headset-ene, innimellom telefonene?
    For sånn ble plutselig mye strengere der, i 2006, en gang.
    Og jeg slutta der, i november/desember 2006.
    Hvor lenge holdt du ut der, (hvis det er lov å spørre).

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter