Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 20. juli 2016

Mer fra Facebook

  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    09:19
    Erik Ribsskog

    Hei,
    gikk gjennom noen gamle Facebook-meldinger fra Ane Eide, (fra Arvato), og så navnet ditt, i en Facebook-melding, fra 2008.
    Jeg husker at du begynte, på Arvato, like før jeg slutta der, (i november 2006).
    (Jeg husker at du pleide å gå ut, i lunsj-pausen, blant annet).
    Jeg husker også, at jeg vel sjekka Facebook-sida di, i 2008, (mens jeg fortsatt bodde, i Liverpool), og da jobba du, i Liverpool FC-butikken, på Williamsson Square, vel.
    (Sånn som jeg forstod det, ihvertfall).
    Jeg ser du er fra Helgeroa.
    Jeg jobba som butikksjef, på Rimi 3164 Lambertseter, (i Nylænde 5), fra 1998 til 2000, og da var en av medarbeiderne, en Jørn, fra nettopp Helgeroa.
    Han ble etterhvert låseansvarlig vel, før han begynte, på Ica Ullevål, (hvor han bodde like ved), av en eller annen grunn.
    Ble også lurt med, av min onkel Martin, (som bor i Kvelde), til en lege, (Næss vel), i Helgeroa, i 2005, (like før jeg rømte, fra gården Løvås, i Kvelde, til England).
    Har også vokst opp i Larvik, og min mors foreldre bodde i Nevlunghavn, (og Stavern), fra 1975 til 2009.
    (De bodde i et hus som var slått sammen med et bryggerhus, ovenfor bedehuset, i Nevlunghavn, fra 1975 til midt på 80-tallet).
    Jeg syntes vel, at det skjedde litt mye rart, på Arvato, (jeg har arbeidssak osv.), så jeg nevnte vel ikke for deg, at jeg hadde vokst opp, i Larvik.
    (Selv om du vel spurte meg, en del spørsmål, som om det var radio-intervju, eller noe lignende, sånn som jeg husker det).
    Bare tenkte at jeg kunne prøve å sende en melding.
    For jeg lurte litt på, hvordan det gikk, på Arvato, etter at jeg slutta der.
    Og jeg har også skrevet til Maiken Mosleth, Erik Okstad, Helene Reier, Ane Eide og ei Silje Thjømøe, (fra Larvik).
    (Med flere).
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag

  • 13:02Jørn Eriksen har godtatt forespørselen din.
  • Jørn Eriksen
    13:11
    Jørn Eriksen

    Hei!
    Det stemmer. Vi jobbet sammen i en kort periode på Arvato. Sånn jeg husker det så var det ingen som var spesielt godt fornøyd med den jobben. Som du sier, så var det en del litt rart som skjedde. Jeg jobbet der en kort periode (3-4 mnd.) og sånn sett veldig fornøyd når jeg fikk meg en annen jobb. Jeg likte de jeg jobbet med, men stedet var nok ikke helt for meg. Hvordan var ditt inntrykk? Jeg må innrømme at jeg ikke husker så mye fra den perioden- begynner å bli noen år siden- men jeg husker jeg satt på opplæring hos deg en dag og lærte mye.
    Jeg visste ikke at du vokste opp i larviksområdet!? Jeg vokste opp i Helgeroa. Et koselig sted hvor jeg har mange gode minner fra. Morsomt det med han andre Jørn fra Helgeroa. Jeg kan ikke si jeg vet hvem det er..
    Mvh. Jørn
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    21:08
    Erik Ribsskog

    Hei,
    takk for svar!
    Jeg begynte arbeidssak, etter en del mobbing, fra Team Leader Vivian Steinsland, osv.
    (Jeg hadde også søkt en Team Leader-jobb.
    Men det drøyde veldig lenge, før det ble noe avklaring, om hvem som skulle få den jobben.
    Så det var litt anspent der og.
    Pluss at det ble strengere og strengere der, hele tida, liksom).
    Men grunnen til at jeg sendte de Facebook-melidingene nå, var at jeg jobba, med CV, og prøvde å huske, hvem jeg hadde drevet, med opplæring av.
    (For at man har drevet med opplæring.
    Det er jo noe, som man kan ta med om, på CV-en, mener jeg.
    For det viser, at man har fått, et ansvar, på arbeidsplassen, må man vel si).
    Jeg husket at jeg lærte opp Lise Mikkelsen, (og vel også Ane Eide).
    Og det kan nok stemme, at jeg lærte opp deg og.
    For vi skulle jo ha på oss hodetelefoner, hele tida, (etter våren 2006 vel).
    Men jeg husker at du vel spurte meg masse spørsmål, en dag.
    Og det må vel da ha vært en opplæringsdag antagelig, siden at vi liksom fikk lov til å prate, i det hele tatt.
    Han andre Jørn fra Helgeroa, husker jeg ikke etternavnet på nå.
    Men han studerte ved UIO, i 1998, (og muligens før).
    Han er høyere enn meg, (og jeg er 1.85 cirka).
    Han vanka en del på utestedet So What, (hvor det nå heter Jager eller noe sånt, vel), i Oslo.
    (Og der spilte de Brit-pop/Indie/trip-hop/alternativ musikk, på den tida).
    Han bodde først på Skullerud, (husker jeg), hvor han vel leide, av en familie.
    Og så flytta han vel muligens til noen student-leiligheter på Ullevål.
    Noe sånt.
    Han hadde litt tynt hår, sånn som jeg husker det.
    Det gikk mest på fornavn, i Rimi, så det er fler jeg har jobbet sammen med der, som jeg bare husker fornavnet på.
    Min mor hadde ei venninne, som bodde, like før Helgeroa, når man kjørte, fra Nevlunghavn.
    Der lå det et byggefelt, på 70-tallet, med noen rekkehus, (eller blokker), vel.
    Men jeg husker ikke hva det heter der.
    Min mor, (og stefar), kjørte noen ganger nedom Helgeroa, og hu gjorde noen ganger et poeng av at det lå en restaurant ved navn Sydvesten der.
    Vet ikke om den restauranten ligger der ennå.
    Min mormor bodde i Nevlunghavn, til hu døde i 2009.
    Hu het Ingeborg Ribsskog og pleide å ha maleriutstillinger i det tidligere biblioteket, blant annet.
    Mora mi bodde i Jegersborggate, i Larvik, på 70/80-tallet, og vi bodde også på Halsen, Skreppestad og Brunlanes.
    Ane Eide sa også det, (på Arvato), at den arbeidsplassen liksom ikke var stedet, for henne.
    (Hu likte ikke, at det var koder, som man skulle trykke, for å gå på do og når man hadde lunsj, osv.).
    Mange takk for svar!
    Da husker jeg litt mer om hvem jeg lærte opp, på Arvato.
    Jeg skulle forresten på en bilferie, til Danmark, sommeren 1996.
    Like etter at jeg fikk lappen.
    Og da kjørte jeg innom min mormor i Nevlunghavn, (før jeg tok ferja, med Larvik Line, til Danmark).
    For min mor sa at hu ville at jeg skulle besøke henne.
    Og da fylte jeg bensin, i Helgeroa, husker jeg.
    Og jeg så vel han karen fra bensinstasjonen, (og ei flott blondinne vel, blant annet), på stranda, i Nevlunghavn, dagen etter.
    (Nemlig den stranda som ligger ved siden av Gurvika, (hvor min mormor pleide å ha runde fødselsdagselskaper etterhvert, av en eller annen grunn)).
    Og min mormor ba meg også om, (en eller to ganger den ferien), om å kjøre, til Helgeroa, og handle mat for henne, i en matbutikk, som nå vel, (så jeg i 2005), muligens ligger, på den andre sida av gata, (i starten av veien mot Stavern liksom).
    Men jeg husker ikke hva han butikksjefen deres, (i 1996), heter nå.
    Jeg er nok litt mer hjemme i Nevlunghavn, muligens.
    Min onkel Martin, dro meg med, til Helgeroa, et par ganger, (i 2005), for å spise burger, på en restaurant, (litt ned mot sjøen), hvor de hadde, en stor uteservering, med noen slags gassovner muligens vel.
    Beklager hvis dette ble litt usammenhengene.
    I Larvik så hadde jeg kamerater som Jarle Kristiansen og Frode Kølner.
    Disse er kanskje litt eldre enn deg, med de er vel nesten som 'originaler', tror jeg, siden at de var, fra Larvik sentrum, osv.
    Og det var også en Morten, en Egil
  • Erik Ribsskog
    21:08
    Erik Ribsskog

    En Egil 'Tin Tin' osv.
    Med flere.
    Igjen takk for svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter