Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 26. juli 2016

Mer fra Norge

I dag, (mandag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg tok bussen som gikk cirka klokka 23, fra Høvik.

Og jeg var på Majorstua, cirka klokka 23.30.

Etter å ha tatt t-bane, fra Nasjonalteateret.

(Hvor det forresten stod en utagerende asiat, (må man vel kalle han), på t-bane-stasjonen).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg gikk til Rema Sporveisgata.

(En butikk, som stenger, ved midnatt).

Og var der, cirka 25 minutter, før de stengte.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Denne butikken var utsolgt, for Grans cola forresten, (såvidt jeg kunne se).

Og de hadde heller ikke priset, noen rester, av noen 'tax-free-varer', (det vil si tyrkisk pepper og skolekritt i 'tax-free-størrelse-pakker'), som Rema tok inn, ifjor sommer/høst, (kan det vel ha vært).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da jeg gikk inn, i butikken.

Så så jeg to Rema-damer, i kassa-området, (husker jeg).

Men mens jeg gikk rundt, i butikken, (i kanskje ti minutter).

Så så jeg ikke noen Rema-folk, i butikken.

Men da jeg gikk, til kassa, så gikk hu ene butikkdama, mot et kontor, (eller noe lignende).

Så disse to Rema-damene, (som jeg lurer på, om er islandske, fra noe slags prating, som jeg overhørte, mellom dem, (var det vel), for noen måneder sida), stod nok og prata, en del, mens jeg var, i butikken, da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Mens jeg stod, og pakka varene mine.

Så dukka det opp, et kvinnemenneske, (i 40-åra kanskje), i butikken.

Hu spurte kassadama, om de hadde: 'Svarte søppelsekker'.

Og kassadama pekte, mot et sted, like bak/ved, den ene kassa, vel.

Og så la kunde-dama, den søppelsekk-rullen, oppå kassabåndet.

Og kassadama brukte så ikke, den andre båsen.

Så jeg måtte ta mine varer, (de varene, som jeg ikke, hadde fått pakket enda), ut av 'min' bås.

Og sette de, på en slags hylle, som er, (til å ha bag-er på muligens), bak på kassadisken.

Så dette var jo toppen av dårlig kundeservice, (må man vel si).

Det virka som, at hu islandske kassadama, (eller hvor hu er fra), dreiv med denne 'blandinga', bare for å 'kødde', (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter