Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 8. juli 2016

Min Bok 10 - Kapittel 42

Det var også sånn, på Arvato.

At da jeg leverte søknaden, for den Team Leader-stillingen, (som jeg allerede hadde blitt lovet).

Så ble jeg bedt om, å vedlegge, et skjema, (som Arvato hadde), siden at jeg var ansatt, i firmaet, fra før, da.

Og dette skjemaet leverte jeg, til Team Leader Vivian Steinsland, en dag.

(Dette var, i en periode, som vi på MSPA holdt til, i femte etasje, (i Cunard-bygningen), vel).

Og da skiftet var ferdig, klokka 16.

Så skulle jeg vente, på Team Leader Vivian Steinsland, som skulle ned på HR sine kontorer, (var det vel), for å kopiere opp, dette skjemaet, da.

(Noe sånt).

Og det varte og det rakk, og ingen Vivian Steinsland dukka opp, liksom.

Så etter at jeg hadde venta, i bortimot en time, (eller noe i den duren).

Så tok jeg heisen ned, til andre etasje, da.

Og banka på hos HR.

Og da var Vivian Steinsland der, sammen med ei britisk dame, ved navn Sarah Rushby, (husker jeg).

(Noe sånt).

Og disse ga meg da, en ny stillingsutlysning, som de ville, at jeg skulle se på.

Dette var for en lavt betalt jobb, i IT-avdelingen, (husker jeg).

Men dette var ikke dette, som var grunnen til, at jeg dukket opp, på dette kontoret.

Og det var veldig utidig, (at de blandet saker).

Og det var som, at de liksom prøvde, å 'shanghaie' meg, (eller 'bondefange' meg da), må jeg si.

Og den IT-avdelingen, hadde jeg hatt problemer med, da jeg begynte, på Arvato.

For det var en 'endeløs' rekke, med passord, som man måtte ha, (for å logge seg inn, for å aktivere Windows).

Og i 'førsten', så hadde vel, noen andre, bare logget meg inn, (på et annet log-in).

Så når jeg da, skulle logge meg inn.

Så hadde jeg ikke noe eget log-in.

Og da måtte jeg sitte der, (som en 'idiot' liksom), i en time, kanskje.

(Eller noe i den duren).

Mens hu Team Leader Jill Hjälte, (som pleide å kile meg osv.), svirra rundt der, da.

Og det var derfor, (på grunn av dette 'log-in-surret' og hu 'sprø' Team Leader-dama Jill, (fra Sverige)).

At jeg ikke ba Arvato, om å stave e-post-adresse-navnet mitt riktig.

(Etter at de først, hadde feilstavet det).

For da forestilte jeg meg, at jeg måtte sitte, i flere timer liksom, mens alle disse log-in-kontoene, ble opprettet, på nytt, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at IT-avdelingen, (på Arvato), holdt til, i et lite 'kott', liksom.

(På innsiden, av spiserommet).

Så de som jobbet, i IT-avdelingen.

De ble kanskje sett litt på, som noen 'raringer', (eller noe i den duren), da.

Og siden at MSPA, var en skandinavisk/nordisk avdeling.

(Hvor jeg ofte, kunne snakke morsmålet mitt norsk).

Så ville det, blitt litt rart, å jobbe, i en lavt betalt jobb, (i et lite/trangt og 'svett/klamt' kott liksom), hos IT-avdelingen.

Mens de andre skandinaviske/nordiske, satt i et enormt kontorlandskap, (i rommet ved siden av, må man vel si), med utsikt, over Mersey-elven, osv.

Mens de snakket med andre nordiske folk, som ofte hadde, et lignende språk, og en lignende kultur, (av dem selv), da.

(For å si det sånn).

Nei, det var ikke noe fristende, med den IT-jobben, (må jeg si).

Og dette var jo om, en leder-jobb, som jeg allerede, hadde blitt lovet.

Så dette var bare mobbing/trakassering, at de liksom 'stappa', en helt ny stillingsutlysning, opp i trynet mitt.

Da jeg bare skulle, gå til HR, for å hente, en kopi, av et skjema, (var det vel).

(Noe sånt).

Og det tenkte jeg med en gang.

At her er det noe 'gæernt som ikke er riktig', liksom.

Så jeg bare fortsatte, med den planen, som jeg hadde begynt på.

(Nemlig å søke, på den nevnte Team Leader-jobben, på MSPA.

En jobb, som jeg allerede, hadde blitt lovet.

Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Istedet for å begynne, å 'surre og rote', og søke, på en annen jobb, (som noen kvinnfolk, bare hadde stappa et ark om, opp i trynet på meg liksom, uten at de forklarte noe særlig, om hvorfor de begynte, å 'kveme', (må man vel kalle det), på denne måten).

For det er noe som heter, å fullføre, det man har begynt på, liksom.

Så da virka det, mer fornuftig, enn at jeg skulle la meg avspore, av den her utidige mobbinga/'kveminga', til disse Arvato-kvinnfolka, da.

(For jeg ønsket nok ikke, å la meg 'shanghai-e' liksom, (på den her måten da)

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og hvis jeg hadde begynt, å jobbe, i IT-avdelingen, som en norsk 'raring'.

Så ville nok 'alle', (på Arvato), ha syntes, at jeg var 'rar', (tror jeg).

For britene ville nok syntes, at jeg var 'rar', siden at jeg var norsk.

Og de nordiske, ville nok syntes, at jeg var 'rar', siden at jeg ikke jobbet, sammen med dem.

(Men istedet jobbet, inne på et lite 'kott' liksom, sammen med noen britiske 'raringer', da.

For å si det sånn).

Så jeg ville nok, ha blitt baksnakket mye, (som skikken nesten er, i Skandinavia/Norden, må man vel si), hvis jeg hadde begynt, i en sånn lavt betalt data-jobb, da.

Siden at de andre nordiske folka, (på Arvato), da nok ville ha syntes, at jeg var 'rar', (for å si det sånn), siden at jeg ikke jobbet, sammen med de andre nordiske folka, liksom.

(Forestilte jeg meg, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt, mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Mandeville Street.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve, å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 10.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.        

PS.

Så man må vel si, at dette, var som, en slags felle, (eller noe i den duren).

Og at det, at Vivian Steinsland, ikke kom opp igjen, til MSPA, (med det skjemaet), som avtalt.

Det var nok, fordi at hu da tenkte, at jeg da, ville gå ned, til HR-rommet.

(Noe sånt).

Så dette var nok, noe sleipt lureri, fra Vivian Steinsland og Sarah Rushby, (vil jeg si).

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

For jeg hadde vel vært, hos HR tidligere.

For det het seg, (i e-poster, som ble sendt, til oss Arvato-ansatte), at dersom Arvato-'agentene' mistet, noen slags små skumgummi-trekk, til å ha, (over 'høretelefon-høytalerne'), på head-set-ene.

Og/eller et slags lite munnstykke, til å ha, på mikrofon-delen, av head-set-et.

Så kunne vi, banke på, hos HR.

Og kjøpe nye deler, av dem, (nokså billig), husker jeg.

(Noe sånt).

Og mine nevnte 'dingser', forsvant en gang, (av en eller annen uforklarlig grunn), husker jeg.

Og da måtte jeg vel, banke på, hos Sarah Rushby, for å kjøpe, nye deler, (sånn som jeg husker det).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

HR betyr vel: 'Human Resourches', forresten.

Så det er, en slags, (muligens 'new age'), personalavdeling, da.

(Noe sånt).

Og Arvato hadde også, en slags driftsavdeling.

(En Phil Jones, var vel Head of Operations, mener jeg å huske.

Noe sånt).

Og disse 'head-set-dingene', burde vel egentlig, ha hørt inn, under drift, (og ikke HR/personal-avdelingen).

(Skulle man vel tro).

Og det var også, et ganske stort møte, hos HR, da jeg banka på, hos dem, for å kjøpe, disse nevnte dingsene, (som jeg vel vanligvis oppbevarte, (ihvertfall etter at jeg flytta, til Leather Lane), i en plastlomme, i en perm, hos Arvato MSPA, sånn som jeg husker det).

Så det er mulig, at de tulla fælt, da.

(For å si det sånn).

For i Rimi, så var det, (som nevnt, i et tidligere kapittel), noe som het: 'Forbruk'.

Og det var ikke sånn, at jeg, (som Rimi-butikksjef), startet en personalsak, hvis noen, mistet navnskiltet sitt, (for eksempel).

Da lagde jeg bare, et nytt navnskilt, (på kontoret).

Og ingen ble trukket i lønn, (eller noe lignende), av den grunn, (for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.


PS 4.

Mens jeg bodde, i Mandeville Street, så hadde jeg med, disse nevnte 'dingsene', i Adidas bag-en min, (fra Schipol), sånn som jeg husker det.

Og den første tida, som jeg bodde, i Leather Lane.

Så hadde jeg vel, disse 'tingsene', i en bærepose, (som oftest fra Tesco).

(For jeg syntes ikke, at det var noe vits i lenger, å ha med den bag-en, (med viktige papirer osv. vel), på jobb.

For i Mandeville Street, så var det sånn, at en gang, så sa husverten til meg, (på telefonen), at bare legg husleie-pengene, under TV-en, på rommet ditt, (så han hadde spionert, når jeg ikke var hjemme, og visste at jeg hadde kjøpt meg en TV, (og forklarte også, at han hadde nøkler, til rommet mitt)).

Men i Leather Lane, så var det, en alarm.
 

En alarm som var 'umulig', å forstå, riktignok.

Men siden at det var en alarm der, så hadde jeg dette, med alarmer, i bakhodet, da.

Og kjøpte meg derfor, en billig, (og mer forståelig alarm), på Wilkinson, (husker jeg).

(For noen av pengene, som jeg hadde fått, i arv, etter mine grandonkler Otto og Gunnar Bergstø, i Holmsbu).

Så i Leather Lane, så regna jeg med, at tingene mine, var ganske trygge, for 'snushaner', (som husverter osv.), da.

Og ikke hadde jeg, noen 'flat-mates' heller, i Leather Lane.

Noe jeg hadde hatt, (altså 'house-mates'), i Mandeville Street.

Og jeg kunne heller ikke låse døra der, (i Mandeville Street), den første tida, siden at folka, som bodde der, var vant til, å få lov til, å komme inn, på rommet til Taru Ojala, (som hadde hatt, det rommet før meg), for å bruke hennes PC, (som hadde internett).

(En PC, som hu Taru Ojala, hadde latt stå igjen, etter seg.

Som jeg har skrevet om tidligere, i denne boken).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.


PS 5.

Men hvis jeg hadde med, en Tesco-pose, på jobb.


Så pleide jeg, å legge den, bak PC-en, (som jeg satt ved), liksom.

Men da pleide, noen briter, (som muligens jobbet, med drift/operations da, i dette store kontorlandskapet/firmaet), å noen ganger 'gnåle' om, at det ikke var lov.

For det var noen slags bestemmelser, om helse og sikkerhet, da.


Og da kunne den posen, visstnok ta fyr, (på en slags 'magisk' måte, eller noe i den duren), da.

(Noe sånt).


Og etter at disse Arvato-folka/lederne, hadde 'mast' på meg, om den bæreposen, ved X antall anledninger.

Så ble jeg litt lei, av det maset, da.


(For å si det sånn).

Og så fant jeg ut, at jeg kunne vel ha, disse dingsene, i en plastlomme, i en perm, som jeg hadde fått, av en av Team Leader-ne, (på MSPA).

For det var ofte skriv, (som det fonetiske alfabetet, (på norsk, svensk, dansk, engelsk og finsk), som det var greit, å ha, i en perm liksom, når man satt, og aktiverte), da.

(For å si det sånn).

Men jeg kunne kanskje ha kjøpt meg, en ny sportsbag.
 

For den gamle, var så full, av 'Arvato-skrot/papirer', eller hva man skal kalle det.

For jeg var litt sånn brå noen ganger.

Når jeg skulle hjem, (fra jobb).

Siden at jeg prøvde, å isolere meg litt da, (etter Janine England sin nevnte spionering).

Så jeg pleide noen ganger, å bare raske sammen, papirene foran meg, (ved Arvato-PC-en), og legge disse arkene, i bag-en min.

(Noen ark, som jeg fant fram, en del måneder/år, etter at jeg slutta, på Arvato.

Og så publiserte jeg disse dokumentene, på bloggen min, mens jeg fortsatt bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.


PS 6.

Men hvordan de andre 'agentene', (på Arvato), pleide å gjøre det, med disse 'dingsene'.


Det veit jeg ikke.
 

Den eneste, (av mine kolleger), som jeg snakket med, om dette.

Det var Katarina Murie.


(Noe jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).
 

Og hu sa bare til meg, en gang, ('utenom sammenhengen', må man vel si), at hu hadde kjøpt seg, sitt eget head-set, (et eller annet sted), som hu brukte, på jobb, da.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Så Arvato burde kanskje hatt, noen slags små oppbevaringsskap.

(Som ved billett-luka, på Tøyenbadet, for eksempel).

Hvor vi 'callsenter-folka', kunne ha oppbevart, disse små 'dingsene', når vi ikke var, på jobb.

For det var ikke så vanlig, å gå rundt, med en sportsbag, i England, (sånn som jeg husker det).
 

Muligens fordi, at briter liksom, er 'besatt', av sånne bag-er, osv.

Man kan ikke gå fra de, et sekund.

(Må man vel si).

Og det er ikke fordi, (ikke alltid ihvertfall), at noen stjeler de.

Men briter er liksom 'drillet i', å være var på, IRA-terrorister, osv.

(Kan det virke som, ihvertfall).

Så hvis de ser, en bag, som ingen holder i, liksom.

Så spør de, (for eksempel ansatte i matbutikker osv.), med en gang, om det, er din bag osv., da.


(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om Arvato:

mer om arvato


http://johncons-mirror.blogspot.no/2010/08/employee-handbook-fikk-jeg-heller-ikke.html

PS 9.

Her kan man se, at jeg, (fra Mandeville Street), sendte en e-post, til Eva Joly, (om de 'Lilyhammer-sakene', som jeg ikke fikk rettighetene mine i), i februar 2006, (dette var, fra den laptop-en, som jeg kjøpte meg, på PC World, (i Aintree), på nyttårsaften 2005, og med et trådløst bredbånd-kort, (fra et firma som het Genesis), som jeg etterhvert fikk meg, etter å ha faxet inn arbeidskontrakten min, (fra et firma, i Dale Street, (var det vel), hvor man betalte, noen få pund, for å få sendt, en fax), etter å vel først ha ringt, til dette firmaet):

trådløst bredbånd

http://johncons-mirror.blogspot.no/2010/08/na-fikk-jeg-tilbake-arbeidssaken-min.html

PS 10.

Arvato visste, at jeg skulle flytte, (til Leather Lane):

arvato visste at jeg skulle flytte

http://johncons-mirror.blogspot.no/2008/11/personell-file-from-arvato.html

PS 11.

Her er mer om dette, (i et brev, uten logo, etc.):

arvato visste hm

(Samme link som ovenfor).

PS 12.

Her er den Team Leader-jobben, (som egentlig var, et tre måneders vikariat, men det var 'alle' jobbene, på Arvato, for å si det sånn), som jeg søkte på, (i juni 2006):

søkte på team leader jobb

http://johncons-mirror.blogspot.no/2008/06/un-indexed-arvato-files-scans-151-200.html

PS 13.

Her er søknaden:

søknad team leader

(Samme link som ovenfor).

PS 14.

Her er det interne Arvato-skjemaet, som jeg nevner, i kapittelet ovenfor, (det står at Vivian Steinsland, er min 'line-manager', men det visste seg seinere, at det egentlig var, hennes Team Leader-kollega Line Sletvold, (men det var ikke noe organisasjonskart, hengt opp der, (for eksempel), som forklarte, om denne 'intrikate', (må man vel kalle det), organiseringen)):

skjema 1

søknad 2

http://johncons-mirror.blogspot.no/2008/06/un-indexed-arvato-files-scans-151-200.html

PS 15.

Jeg skrev også ned, (i 2006), noen notater, om 'shanghai-forsøket', fra kapittelet ovenfor, (i forbindelse med arbeidssaken min):

har med om shanghai

http://johncons-mirror.blogspot.no/2008/06/un-indexed-arvato-files-scans-151-200.html

PS 16.

Jeg tror, at det her, må være, min kollega Peder, (som begynte før meg, og jobba deltid), fra Arvato:

peder arvato

http://www.pederj.no/

PS 17.

Her er mer om dette:

mer om peder jørgensen

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter