Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 18. august 2016

Det her er min stesøster Christell, sin favoritt-snacks, (fra 80-tallet), sånn som jeg husker det

christell sin favoritt

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/08/fler-mobilbilder_17.html

PS.

Jeg selv, syntes nok, at disse Potet Sticks-ene, (eller om de het Taffel Sticks, på 80-tallet), var litt for små.

Sånn at det ble litt kronglete, å spise de.

Og jeg syntes også, at smaken, (det var vel bare salt-smak, såvidt jeg husker), var litt tam.

Og det var også sånn, (mener jeg å huske), at disse snacksene, var ganske fete.

Sånn at det glinset, fra sølv-folien, inni snacks-posen, etter at man var ferdig, å spise, disse små potet-stengene.

Så det var vel sånn, (mener jeg å huske), at man fikk en god del fett, (og muliges også krydder og/eller smuler), på hendene, av å spise disse.

Så jeg foretrakk Maarud Potetskruer, (med paprika), på 80-tallet, (må jeg innrømme).

(Også varierte jeg, med Maarud Bacongull, og mange andre typer snacks, (som oftest laget av Maarud), da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var jo også sånn, at jeg var, en del, på språkreise, i England, om somrene, på andre halvdel, av 80-tallet.

Og da fikk jeg sansen, for en type snacks, som het Hula Hoops BBQ Beef.

Og etter at jeg hadde smakt de, så var ikke Potetskruer med paprika, det samme lenger, (må man vel si).

(Noe sånt).

Selv om jeg savnet Potetskruer med paprika, den første sommeren, som jeg var, i England, vel.

Men så fant jeg disse Hula Hoops, i et supermarked, i/ved Weymouth, (var det vel), sommeren 1986, da.

Og i Weymouth, så kjøpte jeg også tørr-ristede peanøtter, (som var krydret, med noe slags pikant krydder, som vel Maarud muligens kalte det).

(Noe sånt).

Og det var en type snacks, som var ny, på markedet, på den tida, som jeg flytta, til faren min i Svelvik, høsten 1979, (husker jeg).

Og jeg husker, at min fars yngre bror Håkon, en gang spurte meg, om hva jeg syntes, om disse nye peanøttene.

Og etter at jeg hadde svart.

Så sa Håkon, at jeg bare sa det samme, som stod, i reklamen.

(En reklame, som jeg hadde lest, i flere av bestemor Ågot sine ukeblader og/eller aviser, da.

I 'direktør-lounge-en', til Strømm Trevare, liksom).

Men sånne tørr-ristende peanøtter, (som ikke var så fete, noe reklamen vel skrøyt av), de syntes jeg også, at var ganske gode, da.

(Selv om de var litt dyre, muligens).

Så da Maarud Potetgull 'plutselig' dukket opp, i salt og pepper-smak.

(På begynnelsen, av 80-tallet).

Så var det litt morsomt, liksom.

Men da fantes jo allerede de nevnte tørr-ristede peanøttene, (for eksempel).

Samt Potetgull-slag, som jeg var vant med, fra 70-tallet, som paprika og ost og løk.

Så det var egentlig ikke, som i Jugoslavia/Øst-blokken, i Norge, på 70/80-tallet, (vil jeg si).

Det var litt å velge mellom, (av snacks), allerede på den tida.

Og Maarud Potetgull, kom etterhvert også, i smaken meksikansk krydder vel, (rundt midten av 80-tallet).

Og den var det litt smak i, (for å si det sånn).

Så det var en del snacks-slag, å velge mellom, også på 80-tallet, (i Norge), vil jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Furuseth, (fra Geværkompaniet), husker visst også, det meksikanske potetgullet, (til Maarud), fra 80-tallet:

furuseth husker også

https://www.facebook.com/maarud.potetgull/posts/466033726764101

PS 4.

Når jeg kaller Christell, for min stesøster.

Så er det kanskje litt feil.

For hu er, i min fars, andre familie, (må man vel si).

Mens jeg er i min fars første familie, da.

(Noe sånt).

Men egentlig, så er det mer komplisert.

For jeg flytta jo tilbake, til min far, (i Svelvik).

(Fra min mor, i Larvik).

Så man kan kanskje si, at jeg var, i min fars, andre familie.

(Da min far og jeg bodde sammen, i Hellinga 7B, (på Bergeråsen), fra 1979 til 1980).

Og så fikk min far, sin tredje familie.

Da han flytta ned, til Haldis Humblen, (også på Bergeråsen), våren 1980.

Og dit flytta også, min søster Pia.

Men hu var jo ikke, i min fars andre familie, (i Hellinga 7B), annet enn i noen få ferier/helger.

Så min søster var i min fars første og tredje familie, da.

Og jeg var i min fars første og andre familie.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter