Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 28. august 2016

Her jobba min stesøster Christell, (ved siden av skolen vel), skoleåret 1988/89, (husker jeg)

ved siden av skolen vel

PS.

Christell dro med meg hit, (til Casa, som mine søstre, vel kalte butikken), en dag, (skoleåret 1988/89), husker jeg.

(Av en eller annen grunn).

Og da var jeg, i butikken, (som lå, i andre etasje, (eller noe sånt), på Gulskogen-senteret), etter stengetid, (husker jeg).

Og Christell viste meg, hvordan de telte kassa der, (husker jeg).

(Av en eller annen grunn).

Det var sånn, at de ikke telte myntene.

(Husker jeg, at Christell forklarte).

Men hvis de skulle kjøpe seg, en kopp kaffe, (eller noe i den duren).

Så kunne de bare ta noen mynter, fra kassa, (forklarte Christell).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Men hvordan Christell fikk denne jobben, (på Casa).

Det veit jeg ikke.

For jeg husker, at Christell ønsket, at jeg skulle hjelpe henne.

Med å skrive en søknad, til en McDonalds-jobb, (i Drammen), året etter, (altså studieåret 1989/90).

(En gang, som jeg tilfeldigvis, var innom vannsengbutikken, til min far og Haldis Humblen, i Tordenskioldsgate, (på Strømsø), i Drammen.

Dette var, mens jeg bodde på Abilsø, (i Oslo), og studerte, (det første året), ved NHI.

Og var på vei, til et helgebesøk, hos bestemor Ågot, på Sand.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

De skriver vel forresten Gulskogen feil, i annonsen ovenfor.

For de skriver: 'Gullskogen', (med to 'l'-er), istedet for: 'Gulskogen', (med en 'l'). virker det som.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

to l-er i gullskogen

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter