Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 26. august 2016

I gamle dager, så hadde de åndssvakehjem, (i Strømm). Og jeg tror ikke, at noen, i min fars tredje familie, (for eksempel), ville ha kommet ut igjen, av et sånt hjem, (uten store problemer), for å si det sånn

christell pia jan arne axel haldis paint

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/08/fler-mobilbilder_26.html

PS.

For eksempel, så mente jo Haldis.

At jeg ikke kunne kjøre båten, (selv om jeg var seksten år), for min søster og Christell, var ikke seksten år.

Og det er en forferdelig åndssvak ting, å si, (mener jeg).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Og min søster Pia, sa en gang, (på Ungbo, på 90-tallet), at hennes kjæreste Keyton, (var det vel), ikke kunne ha stjålet juice-en min, (fra kjøleskapet), for: 'Vi har jo ikke noen saks'.

Og det er også, en veldig åndssvak ting, å si, (mener jeg).

For man kan jo selvfølgelig, åpne en juice-kartong, på andre måter.

(For eksempel med en kniv.

Ellers så kan man jo, rive av et hjørne, av kartongen, hvis man er sterk i klypa, for eksempel).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og min halvbror Axel, er forferdelig åndssvak, (vil jeg si).

Han sa, (på begynnelsen av 90-tallet), ting som:

'Dansker er Nordens jøder'.

'En og halvannen'.

'Siv Angelica'.

'Manifest'.

Osv., osv.

(Disse ordene/setningene repeterte Axel, mens han hadde, noen slags anfall, (tenker jeg nå, at man kanskje må kalle det).

Noe sånt).

Så han hadde nok blitt plassert, på åndssvakehjem, hvis han hadde vokst opp, på 50/60-tallet, (og ikke på 70/80/90-tallet), vil jeg si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og min far, han vokter seg, for å si mange ord, av gangen, (vil jeg si).

Men han gjør, en god del åndssvake ting, (vil jeg si).

Som å la meg bo alene, fra jeg var ni år.

Og han kastet også, (eller om man skal si rotet bort), alle tingene/lekene mine, fra min oppvekst, hos min mor, på 70-tallet.

Og også mine skolestiler osv., fra 80-tallet.

Så jeg tørr også å si, at min far, er rimelig åndssvak, (for å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Min fars stedatter Christell, er også åndsvak, (vil jeg si).

Hu sa til meg, i begravelsen til Ågot.

At: 'Du har jo ikke så mye familie igjen nå, Erik'.

(Etter at jeg hadde vært med på, å bære, båra til Ågot, til graven).

Men Christell forklarte ikke, hvor hu ville.

Så jeg må si, at hu også, er rimelig åndsvak.

For jeg stod jo der, omgitt av slektninger og, (for å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Og min fars stesønn Jan Snoghøj.

Han er jo kjent, (fra media), blant annet som alpinisten Thoresen, sin 'mirakelmann'.

Og i media, så juger vel Jan om, at han har studert medisin, i flere år, (på Blindern).

Og sånne ting.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Og Jan stiller også opp, i en reklame, hvor han påstår, at han har testet potens-medisin, på flere hundre menn.

Men jeg lurer på, om ikke dette, må tas, med en klype salt.

For jeg tror ikke, at Jan fikk artium, (for eksempel).

Og jeg husker, at Jan jobbet med ting, som å sjaue murstein, i forbindelse med, at det ble bygget, et industribygg, på Grunnane, (i Svelvik), på 80-tallet.

Så jeg må si, at Jan nok også, er rimelig åndssvak, (for å si det sånn).

Og han har også, en talefeil.

Og det har også Christell.

Selv om de vel ikke, har samme talefeil.

Christell klarer/gidder ikke, å si: 'Kj'-lyden, (i ord som 'kjøpe' og 'kjøtt').

(Sånn som jeg husker det).

Mens Jan lesper da, (for å si det sånn).

Og Jans eldre bror Viggo, må vel også sies, å være, rimelig åndssvak.

For eksempel, så oversatte han etternavnet sitt Snoghøj, til 'Snowhill', på engelsk.

(Og bare det, å bruke, en oversatt versjon, av sitt etternavn, er vel muligens, rimelig åndssvakt).

Og Snoghøj, betyr/kan bety snok-høyde, vel.

Så 'Snakehill', (som vel Jan oversatte det til, da han drev en virksomhet, ved navn Snakehill Trading, på 80-tallet), er vel muligens, mer riktig).

Og Viggo tar også sin kone, på puppene, på et bilde, (som jeg har sett), på Facebook.

Og det er vel også, en rimelig åndssvak ting, (av en 50/60-åring), å gjøre, (må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og Jan tok også kvelertak, på meg, en julaften, i Tordenskioldsgate, (i Drammen), på midten av 90-tallet.

(Uten noen åpenbar grunn).

Så det var, en rimelig åndssvak ting, å gjøre, (vil jeg si).

Og Viggo sin sønn Simon, slo bare til meg, i trynet, den samme julen, (var det vel).

(Simon var vel 6-7 år gammel, kanskje).

Og det var også, en rimelig åndssvak ting, å gjøre, (vil jeg si).

(For Simon hadde ingen grunn, til å gjøre dette, (mener jeg).

For jeg snakket bare, på en høflig/hyggelig måte, til Simon.

Som hadde gått bort, til ved der jeg satt, i en av stuene, (til faren min og Haldis), i Tordenskioldsgate).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter