Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 11. august 2016

Jeg fant dødsannonsen til bestemor Ågot

dødsannonse ågot

PS.

Man kan se, at det står: 'Arne      Haldis'.

Og da tror kanskje folk, at Haldis er min mor, (siden at Arne er min far).

Men Haldis, (som er fra Tysnes, ved Bergen), er min fars nye samboer, (som han flytta ned til, (på Bergeråsen), i 1980), etter å ha skilt seg, fra min mor Karen Ribsskog, i 1973, (var det vel, at min mor rømte, (må man vel si), fra min far).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Og Haldis sin datter Christell, hu var med, i denne begravelsen, (husker jeg).

(For hu prata til meg, rett etter, at jeg hadde vært med på, å bære, min farmors båre, til graven.

Hu sa: 'Du har ikke så mye familie igjen nå, Erik', (eller noe i den duren), av en eller annen grunn).

Men Christell står ikke nevnt, i annonsen ovenfor, (legger jeg merke til).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Håkon og Tone, det er min fars yngre bror, og hans kone Tone f. Løff, (fra Drammen).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Runar og Inger, det er min fars yngste bror, (som er tannlege i Ås), og hans kone Inger, (fra Sande).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Etter meg, så står min søster Pia Charlotte Ribsskog.

Men hennes samboer, (jeg pleide å feire jul, hos min søster, på den tida, så jeg husker hvem som var hennes samboer, for å si det sånn), Negib fra Etiopia, er ikke nevnt, i annonsen ovenfor, (av en eller annen grunn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Men Daniel, (som er Pia sin sønn, (født i 1995), med Keyton fra Somalia).

Han er nevnt, på den nederste navne-linjen, (linjen for oldebarn), i annonsen ovenfor.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Lene Therese, det er onkel Håkon sin døve datter, (som er cirka et halvt år yngre, enn meg).

De to andre oldebarna, (Malin og Lasse), er Lene sine unger, (mener jeg å huske, fra min fetter Tommy sitt bryllup, i 2002, da disse fløy rundt, 'overalt').

Faren til Lene sine unger, er også døv, (mener jeg å huske, fra et slektstreff, hos onkel Runar, i 1996).

Men Lene har nok skilt seg, fra han 'barne-faren', (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Tommy Andre, det er Lene sin lillebror, (fra Bergeråsen).

Kona hans Ellen, (fra Fredrikstad), er også nevnt.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Ove Christian, det er onkel Runar sin eldste sønn.

Han hadde med en samboer, (ei Lene, fra Sørlandet), i Tommy sitt bryllup, året etter.

Men Ove, var ikke med, i begravelsen, til bestemor Ågot, (sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Heidi, det er onkel Runar sin eldste datter.

Hu er gift med Steinar, (som er drosjesjåfør, i Moss).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Susanne, det er Runar sin nest yngste datter.

Hu jobber med IT, i Oslo.

Og hu er nå gift, med en Eskildsen, (som var med, i bryllupet, til Tommy), mener jeg å huske.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Øystein, det er Runar sin yngste sønn.

Han ansatte jeg, (som kasserer), på Rimi Langhus, sommeren 2001, (husker jeg), siden at Pia sa, at han trengte jobb, (og det var 'mangelvare', på ansatte der).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Benedicte, det er Runar sin yngste datter.

Hu husker jeg såvidt, fra slektstreffet hos dem, i 1996, (da onkel Runar sa, at jeg måtte ligge, på rommet hennes, siden at det ikke var noen andre steder, å sove).

Benedicte har visst blitt seinere blitt muslim, (har jeg sett, på Facebook).

Men hennes mor Inger, (fra Sande), er i Jehovas Vitner.

Husker jeg, fra 80-tallet.

(For Inger dro meg med, på et Jehovas Vitner-møte, en gang, (i/ved Vestby vel).

En gang, (på 80-tallet), som jeg var på somme-besøk, hos Runar og dem, i Son.

Men Runar var ikke med, på det møtet, (husker jeg).

Så det er vel ikke sånn, at alle i Runar sin familie, har samme religion, vil jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Min mor var også eldste barn.

Så jeg skulle også stått først, (av barnebarna), i mors foreldre sine dødsannonser.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter