Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 20. august 2016

Jeg lurer nå på, om Svelvik sitt kommunevåpen, liksom skal symbolisere fjordene. Hm

svelviks kommunevåpen kan komme fra fjordene

https://no.wikipedia.org/wiki/Svelvik

PS.

Her er mer om dette:

mer om kommunevåpen

PS 2.

Vi har også, at Yeovil i England, kommer fra 'gifle', (keltisk for 'forked river' eller 'gaffelformet elv').

Og Jæløya, (som ligger nokså sentralt, i tegningen ovenfor), kan også komme, av dette ordet, (gifle), for 'gaffelformet elv', tenker jeg.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 3.

'X-greiene' overlapper delvis:

x greiene overlapper delvis

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/04/jeg-har-tidligere-blogget-om-at-mar-fra.html

PS 4.

'X-greiene' må være Odin/Gud.

(Altså goterne, som vel styrer, de norrøne).

Og 'gaffel-greiene' må være djevelen/kelterne, (som blir demonisert, av Gud/Odin), antagelig.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det finnes visst, en dysse/megalitt-grav, på Rødtangen, (i Hurum), midt i dette 'gaffel-området', og denne gravtypen, er visst av den typen graver, som kelterne pleide å lage, (noe som kan tyde på, at kelterne, er de folkene, som bodde, i Sodomma og Gomorra, og som ble angrepet, av Odin/goterne, med syndefloden, (etter at det ble tullet, ved Landfalløya og/eller Brakerøya antagelig, med de elvene, som former en V, i X-en, i PS 3 ovenfor):

dyssegrav

http://hurumhistorielag.org/?page_id=206

PS 6.

Det kan jo ha vært, at det gikk et ras, på Vestlandet, (noe det har vært om, i media, det siste årene).

Og så har det gått en flodbølge, gjennom Sognefjorden, som har skyllet over fjellet, og ned Drammensvassdraget.

Og så har det skjedd en naturkatastrofe, som forårsaket syndefloden.

(For vannstanden lå visst, cirka 30 meter høyere, på den tida, kan man se, i PS-et ovenfor.

Så det var nok ikke, like mye fjell osv., å klatre opp på, for å komme unna, en eventuell flom.

For å si det sånn).

Og så måtte liksom Odin ta skylda, og fant da på den unnskyldningen, at kelterne, hadde vært så fæle, til å synde.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her kan man se, at Drammensvassdraget, har nedbørsfelt, cirka helt til Sognefjorden, (noe min far gjorde et slags poeng av, (på en 'forenklet' måte), sommeren 1974, (var det vel muligens), da han, min lillesøster Pia og jeg, dro på bilferie, til Vestlandet):

drammenselva får vannet sitt fra ved sognefjorden paint

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/Europ%C3%A4ische-Wasserscheiden-NO.jpg

PS 8.

Goterne dro etterhvert, på folkevandringer, nedover i Europa.

(Det var både vest-gotere/visigots, (som min mormor Ingeborg Ribsskog, en gang skrev et leserbrev om, i Aftenposten), og østgotere).

Og disse kan muligens, (undrer jeg meg over ihvertfall), ha dratt, for å forfølge kelterne, i andre deler, av Europa.

(Uten at jeg tørr å si det sikkert, (at dette var målet, for folkevandringene, til goterne).

Det var bare noe jeg tenkte på nå, tilfeldigvis).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om, det bestemor Ingeborg, skrev om vestgoterne, (i Aftenposten):

mer om ingeborg vestgotere

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/08/mer-fra-bestemor-ingeborg.html

PS 10.

Her kan man se mer om, at kelterne, pleide å ha dysse/megalittgraver, (som jeg har skrevet om, i PS 5):

kelternes graver

https://no.wikipedia.org/wiki/Keltere

PS 11.

Her kan man se mer om betydningen, av stedsnavnet Yeovil, som jeg skrev om, i PS 2:

mer om yeovil

https://no.wikipedia.org/wiki/Yeovil

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter